“Hugo” er en visuelt overdådig cadeau til fortidens filmkreatører og særligt de franske af slagsen, måske fordi det netop var i Frankrig, at filmmediet blev født for godt og vel hundrede år siden. Scorsese ser op til dem på samme måde, som Hugo ser op til den mystiske legetøjsmager, og man fornemmer, at Hugo som karakter er et symbol på Scorseses egen barnlige og fantasifulde side. Fortællingen er måske ikke just fantastisk hele vejen igennem, men “Hugo” præsterer det, som kun de allerbedste film formår at gøre: Den overbeviser os om filmmediets rendyrkede magi.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 David Munch 12 år siden

8/10, så den igår i Falkoner biografen i 2D. (Der var kun 4 gæster udover os, og de to af dem var ældre herrer.. En fryd at se ældre mennesker også kan få glæde af en fantasy film som den her!)

Visuelt og musikalsk er den fuldstændigt i top. Den er en fryd at se på, og klart det hele værd. Historie mæssigt, der halter den lidt halvvejs igennem.. Historien er lidt flad og alt for gennemskuelig, og det ærgrer mig lidt. Den levede ikke helt op til forventningerne til hvad jeg regnede med at Scorsese kunne diske op med.. Bikaraktererne er dog yderst veludviklede, og var rigtigt godt snøret ind i filmen.

Klart værd at se.
Gravatar

#32 Babo84 12 år siden

David Munch (31) skrev:
Der var kun 4 gæster udover os


Jeg skulle have set filmen sidste weekend (alene), og da jeg forsøgte at reservere billetter halv time før kick off, var der kun tomme pladser. Så jeg droppede turen, da jeg simpelthen ikke gad sidde i biografen helt alene. Èt er, at man tager i biffen alene, men at sidde der uden gæster, behøver jeg ikke opleve :)

Sorry Foeller. Du får intet svar endnu og må nok gemmes til blå :)
Gravatar

#33 JannikAnd 12 år siden

Babo84 (32) skrev:
Jeg skulle have set filmen sidste weekend (alene), og da jeg forsøgte at reservere billetter halv time før kick off, var der kun tomme pladser. Så jeg droppede turen, da jeg simpelthen ikke gad sidde i biografen helt alene. Èt er, at man tager i biffen alene, men at sidde der uden gæster, behøver jeg ikke opleve :)

Sorry Foeller. Du får intet svar endnu og må nok gemmes til blå :)
Du behøver ikke vente, for du kan jo allerede købe den nu...
Gravatar

#34 Richard Burton 12 år siden

#33 Hvad sælger du den for? ;)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#35 JannikAnd 12 år siden

#34 - Et fast håndtryk!
Gravatar

#36 Richard Burton 12 år siden

#35 Pis! Pas!
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#37 JannikAnd 12 år siden

Svækling...
Gravatar

#38 Richard Burton 12 år siden

Mobber!
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#39 Babo84 12 år siden

JannikAnd (33) skrev:
Babo84 (32) skrev:
Jeg skulle have set filmen sidste weekend (alene), og da jeg forsøgte at reservere billetter halv time før kick off, var der kun tomme pladser. Så jeg droppede turen, da jeg simpelthen ikke gad sidde i biografen helt alene. Èt er, at man tager i biffen alene, men at sidde der uden gæster, behøver jeg ikke opleve :)

Sorry Foeller. Du får intet svar endnu og må nok gemmes til blå :)
Du behøver ikke vente, for du kan jo allerede købe den nu...


Af dig? Køber sjældent film, og slet ikke jeg ikke har set, men hvor meget? :)
Gravatar

#40 MMB 12 år siden

Babo84 (32) skrev:
Jeg skulle have set filmen sidste weekend (alene), og da jeg forsøgte at reservere billetter halv time før kick off, var der kun tomme pladser. Så jeg droppede turen, da jeg simpelthen ikke gad sidde i biografen helt alene. Èt er, at man tager i biffen alene, men at sidde der uden gæster, behøver jeg ikke opleve :)

Sorry Foeller. Du får intet svar endnu og må nok gemmes til blå :)


Sjovt. :) Da jeg så den i CinemaXX' største sal i KBH, var der godt fyldt. JannikAnd sælger dog den amerikanske version uden danske undertekster, kan jeg regne ud. :)

Skriv ny kommentar: