“Hugo” er en visuelt overdådig cadeau til fortidens filmkreatører og særligt de franske af slagsen, måske fordi det netop var i Frankrig, at filmmediet blev født for godt og vel hundrede år siden. Scorsese ser op til dem på samme måde, som Hugo ser op til den mystiske legetøjsmager, og man fornemmer, at Hugo som karakter er et symbol på Scorseses egen barnlige og fantasifulde side. Fortællingen er måske ikke just fantastisk hele vejen igennem, men “Hugo” præsterer det, som kun de allerbedste film formår at gøre: Den overbeviser os om filmmediets rendyrkede magi.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MMB 12 år siden

Rigtig fin anmeldelse, som jeg selv er ret enig i meget langt hen ad vejen. Skal dog lige gense den, inden jeg kommer med en endelig bedømmelse.

Men ses, det bør den! Så tag i biografen med jer!
Gravatar

#2 BN 12 år siden

fra anmeldelsen:

I rollen som Hugo spiller den relativt ukendte Asa Butterfield overbevisende godt


Se ham også i 'The Boy With the Striped Pyjamas' - dér er han også virkelig god.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3 Ericmase 12 år siden

BN (2) skrev:
fra anmeldelsen:

Se ham også i 'The Boy With the Striped Pyjamas' - dér er han også virkelig god.


Så den film med min klasse engang i Humle Bio og den var en smule halvkedelig, men jeg er bestemt enig i at skuespillet fra drengen var overbevisende.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#4 BN 12 år siden

Ericmase (3) skrev:
Så den film med min klasse engang i Humle Bio og den var en smule halvkedelig


Tjah, det kommer måske også lidt an på, hvad man forventer af et stilfærdigt drama.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#5 Batsy 12 år siden


BN (4) skrev:
Tjah, det kommer måske også lidt an på, hvad man forventer af et stilfærdigt drama.

Synes den var fremragende, og også knægtens præstation.

Skal bestemt se den her film en gang!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#6 Morpheus 12 år siden

Jeg havde forventet mig lidt for meget af filmen, så blev desværre en smule skuffet.

Den er kanon godt lavet og skuespillet synes jeg er godt hele vejen rundt, især fra Asa Butterfield. Ender på 4/6 i alt.
Gravatar

#7 dhad 12 år siden

Jeg blev meget skuffet over filmen. Den var kedelig og langtrukken, plottet var temmeligt uengagerende.

Og flot? Det ligner CGI og er CGI hele filmen igennem - kedeligt.
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 12 år siden

Jeg holder mig på de 5/10, og har nu fundet mig en anmelder på filmz som jeg aldrig er enig med.. hehe =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 X&O 12 år siden

skrev:
Men det allerbedste ved "Hugo" må simpelthen være den fornemme måde, hvorpå Scorsese vikler hyldester til filmmediet ind i selve historien. Det er så intelligent flettet sammen, at enhver filmnørd bør applaudere Scorsese for hans opfindsomhed. Tjek bare, da vi bliver vist et klip af folks reaktion på den allerførste filmvisning nogensinde tilbage i 1895, hvor et tog på lærredet kørte imod publikum og fik dem til at spæne skrigende væk. Nutidens 3D-effekt stiler ofte efter den omtrent samme effekt, og Scorseses kløgtige, intertekstuelle referencer vil ingen ende tage. Derfor er der da også i et af Hugos mareridt et tog, der med voldsom fart kører mod lærredet og indgyder nærmest den samme panik, som folk måtte have følt tilbage i af 1895, takket være den gennemslagskraftige brug af 3D.


Oh wow, han viser hvad der rent faktisk skete... gad vide hvor længe Hr. Scorsese har brugt på denne ekstreme opfindsomhed af uanede højder. Og drengen hænger også i uret som i en vis anden film... en scene der i øvrigt ALDRIG er blevet henvist til.

Og mon ikke det med toget nok nærmere refererer til det her billede...
http://imagecache2.allposters.com/images/pic/NIM/P...

I forhold til alle de ekstrem positive anmeldelser denne film har fået, må jeg erklære mig enig med Lord Beef Jerky. Det er efter min overbevisning ikke en top klasse film. Filmen lægger op til en hel masse med hans far og den mekaniske tegne-maskine - problemet er bare at det ikke bliver brugt ordenligt. Filmen payoff er mildest talt ikke særlig godt. Og filmens handling minder for øvrigt overordenlig (og alt, alt, ALT for) meget om Extremely Loud and Incredible Close.
Gravatar

#10 Justin 12 år siden

X&O (9) skrev:
minder for øvrigt overordenlig (og alt, alt, ALT for) meget om Extremely Loud and Incredible Close.


som er en utrolig god film som all burde gå ind og se

hugo minder flere gange om Motion Capture film, (som blandt andet Tintin)
Kunne have været en god film, men der går desværre for meget undervisning i den :(

Skriv ny kommentar: