Disse skønhedsfejl ændrer dog ikke på, at “The Hunger Games” er en rigtig fin popcornsfilm, der ikke kun vil underholde, men også sætte spørgsmålstegn ved moderne værdier. I lange perioder er filmen eftertænksom underholdning af højeste karat, og Jennifer Lawrence gør også sit til, at “The Hunger Games” ikke ender i glemmebogen. ”Få dem til at huske dig” bliver Katniss beordret, da spillet begynder. Det råd har Lawrence taget til sig, og der er ikke nogen, der vil glemme hendes indsats foreløbigt.
#21 Nicki52 12 år siden
#22 Babo84 12 år siden
Vaklede mellem 3-4, men den får squ en 4/6
#23 Jolkro 12 år siden
Er det bare en Hollywood kopi, eller er den anderledes sammensat?
Ville gerne vide om den er værd at se i bio eller om man skal vente se den på flimmerboksen.
Hvis der er nogen tvivl så er jeg ret glad for den gamle kult-film Battle Royale.
#24 IK 12 år siden
Ja, der er meget Shaky-cam i filmen, og det er ikke altid vellykket, men der er sekvenser, hvor stilen viser sin fulde potentiale. Startsekvensen på øen tog eksempelvis pusten fra mig, og en anden sekvens hvor hovedrollen ser syner, er dæleme også overbevisende eksekveret. Fotografen Tom Stern, der også er Clint Eastwoods foretrukne fotograf, har også gjort det godt. Filmens naturbiller er imponerende flotte, og det sidder også lige i skabet kombineret med James Newton Howards stemningsfulde musik.
Alt dette lyder som en top-film, men nej, filmen er bestemt ikke blottet for mangler. Der var til tider mærkelige og unødvendige plotdrejninger, der gjorde filmen mindre farligere, og til slut var CGI’en heller ikke køn. Den del kunne godt droppes eller laves rigtigt. ;) Efter filmen sad jeg lidt tilbage med følelsen af, at denne film mere er til fansene, fordi universet og historien i det hele taget, ikke rigtigt nåede at udfolde sig. Det synes jeg generelt har været det største problem med ungdomsfilm som eksempelvis Harry Potter franchisen, at de nærmest kræver, at man kender forlægget rigtig godt, for at få fuldt udbytte af filmen. Det er en skam, for The Hunger Games er bedre end alle sidste årtis ungdomsfilm, men alligevel bliver den fanget i samme fælde.
7,5/10
#25 Babo84 12 år siden
Ja, den var faktisk cool og vækkede minder om noget Danny Boyle kunne finde på at lave. Også tinitus-lyden efter en eksplosion, var ret effektiv. Men men... af pommeren til med shaky, det virker ikke at frembringe en slags "realisme" her, og ender med at virke som et irritationsmoment. Det er dog ikke såå slemt og har da set værre eksempler, men alligevel nok rodet til at man ikke nyder koreografien ordentligt. Der var dog et par fede bue-skydninger, som var ret godt klippet sammen, men ellers på det jævne rent actionmæssigt, desværre. Vi er nogenlunde enige - den får en 6/10 på den store.
#26 IK 12 år siden
Jeg kom faktisk i tanke om en scene i Batman Begins. Du ved hvilken. ;)
Der er i hvert fald ikke mange action-film der gavner af Shaky. Det værste eksempel jeg på stående fod kommer i tanke om, må være The A-Team, der er en rædselsfuld film, og med noget af det mest irriterende og kvalme- og hovedpinefremkaldende action tilgang, jeg mindes have overværet. Jøsses
#27 Babo84 12 år siden
Jeg vil sige Green Zone og Cloverfield er værre, men okay. The A Team er heller ikke prangende, hvis jeg da kan huske skidtet.
#28 IK 12 år siden
#29 Babo84 12 år siden
Det vil jeg egentlig skide på om det er kunstnerisk valg eller ej, hvis lortet er rodet :) Det bliver for mig ikke bedre bare fordi jeg kender "sandheden" om et kunstnerisk valg. Jeg tror sågar, at det er ligeså "kunstnerisk" (læs: fallit) i The A Team, da Carnahan lavede tilsvarende stil i den gode thriller Narc. Men uanset hvad, så er det pisse trættende trend.
#30 [ikke godkendt bruger] 12 år siden