Et par gode actionscener kunne have reddet meget, men “Immortals” hører beklageligvis til den gruppe actionfilm, hvor de monotone CGI-slagsmål synes at forsætte i det uendelige, uden at man på nogen som helst måde opfatter en følelse af fare undervejs. Skurk på skurk bliver hakket i småstykker, men jeg kan i al oprigtighed ikke komme i tanke om et eneste mindeværdigt drab under hele filmen. Det samme kan siges om papmache-persongalleriet, der er så livløst, at det ikke kunne rage én mindre, hvem der lever eller dør, og det er i det hele taget ufatteligt, hvor mange kræfter der er lagt i et så forvrøvlet og selvmodsigende manuskript. Selv “300” fremstår som den rene “Citizen Kane” ved siden af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 PredatorX 12 år siden

Av av! Jeg havde forventet mere af instruktøren...
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#12 ChristianJensen 12 år siden

Er lige kommet hjem fra Kinopalæet efter at have set filmen, og kunne ikke være mere uenig. Bevars, kan da nikke genkende til dele anmeldelsen: man kommer ikke rigtigt tæt på karaktererne, og nogle af tingene gav ikke mening, fx - som der også bliver udpeget - er hovedpersonen en bonde, men markerne er ikke at se på noget tidspunkt. Dog ved jeg ikke om anmelderen har sovet under filmen, så snart der blevet krydset klinger:
Hvordan kan man ikke fryde sig, og sidde på kanten af sædet i det endelige opgør, hvor Zeus og co. drøner ned på Jorden, for at give titanerne klø? Husk adskillige måder hvorpå Zeus dræber med sin jernkæde og Poseidon med sin trefork, for ikke at tale om gudeskønne Athene (pun intended) med sværd og spark.


I mine øjne er det den perfekte drengerøvs film, da jeg personligt mener at den levede op til, hvad man kan forvente sig af sådan en film: god action, fedt soundtrack, godt skuespil, og lidt øjengodt i form af smukke kvindfolk.

Et råd fra min side af til folk der overvejer hvorvidt de skal se den er, stil dig selv et spørgsmål: "kunne jeg lide '300'?
- Svarer du nej, gør du klogt i at gå i lang bue udenom filmen, da den deler mange egenskaber med '300'. Svarer du derimod 'ja' har du god underholdning i vente. At filmen er lavet af samme producers ses og mærkes tydeligt igennem filmen. Lidt mere snak i 'Immortals' i forhold til '300' tilgengæld har actionscenerne (mener jeg) fået et nøk opad.

Jeg gik fra biografen med fuld tilfredsstillelse, og ville til hver en tid være villig til at se den igen.
"Anderson, don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
Gravatar

#13 Kruse 12 år siden

ChristianJensen (12) skrev:
Et råd fra min side af til folk der overvejer hvorvidt de skal se den er, stil dig selv et spørgsmål: "kunne jeg lide '300'?
- Svarer du nej, gør du klogt i at gå i lang bue udenom filmen, da den deler mange egenskaber med '300'. Svarer du derimod 'ja' har du god underholdning i vente.


Den teori holder dog ikke helt, da anmelderen af denne film faktisk godt kunne lide 300.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#14 Hr. Nielsen 12 år siden

Kruse (13) skrev:
Den teori holder dog ikke helt, da anmelderen af denne film faktisk godt kunne lide 300.
Hehe, godt set...Hvis det er rigtigt:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#15 Kruse 12 år siden

#14: Han gav den i hvert fald 4/6 da han anmeldte biograf-udgivelsen :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#16 Hr. Nielsen 12 år siden

#15 Tak, det var nemlig det jeg ikke vidste (kunne sikkert have søgt det her:) eller om du bedømte det ud fra denne her anmeldelse, for den var mig lidt uklar på det punkt.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#17 daneimp 12 år siden

#12

Helt enig! Rigtig fed drengerøvsfilm med (i mine øjne) originale kampscener - FUCK hvor så det nice ud når

Apollon uddelte tæsk med din hammer i 3D og slow mo. Eller Zeus smed rundt med titanerne - MEGA MEGA fedt!

Mit største problem med filmen, var hvor Theseus fandt buen - det er fandme tyndt at den skal ligge lige dér. Hvorfor har man ikke fundet den tidligere da man huggede gravkammeret ud?


Desuden synes jeg faktisk godt om gudernes udklædning - på mig virkede det fint med guld ;)
Gravatar

#18 ChristianJensen 12 år siden

Kruse (13) skrev:
Den teori holder dog ikke helt, da anmelderen af denne film faktisk godt kunne lide 300.


Touché! Men øøh... exception to the rule? :D
Mener stadig at der er nok punkter - objektivt set - som får 300 og Immortals til at minde om hinanden, og mener derfor at de to film stadig er sammenlignlige.
"Anderson, don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
Gravatar

#19 Høegh 12 år siden

Kruse (13) skrev:
Den teori holder dog ikke helt, da anmelderen af denne film faktisk godt kunne lide 300.


Ny tanke.
Hvis han kunne lide 300, kan man så overhovedet stole på hans anmeldelse?

o.o
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#20 BN 12 år siden

Høegh (19) skrev:
Ny tanke.
Hvis han kunne lide 300, kan man så overhovedet stole på hans anmeldelse?

o.o


En nyere tanke:

Kan man kun stole på anmeldere der 100 procent kan lide de samme film som én selv?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: