Et par gode actionscener kunne have reddet meget, men “Immortals” hører beklageligvis til den gruppe actionfilm, hvor de monotone CGI-slagsmål synes at forsætte i det uendelige, uden at man på nogen som helst måde opfatter en følelse af fare undervejs. Skurk på skurk bliver hakket i småstykker, men jeg kan i al oprigtighed ikke komme i tanke om et eneste mindeværdigt drab under hele filmen. Det samme kan siges om papmache-persongalleriet, der er så livløst, at det ikke kunne rage én mindre, hvem der lever eller dør, og det er i det hele taget ufatteligt, hvor mange kræfter der er lagt i et så forvrøvlet og selvmodsigende manuskript. Selv “300” fremstår som den rene “Citizen Kane” ved siden af.
#11 PredatorX 12 år siden
#12 ChristianJensen 12 år siden
I mine øjne er det den perfekte drengerøvs film, da jeg personligt mener at den levede op til, hvad man kan forvente sig af sådan en film: god action, fedt soundtrack, godt skuespil, og lidt øjengodt i form af smukke kvindfolk.
Et råd fra min side af til folk der overvejer hvorvidt de skal se den er, stil dig selv et spørgsmål: "kunne jeg lide '300'?
- Svarer du nej, gør du klogt i at gå i lang bue udenom filmen, da den deler mange egenskaber med '300'. Svarer du derimod 'ja' har du god underholdning i vente. At filmen er lavet af samme producers ses og mærkes tydeligt igennem filmen. Lidt mere snak i 'Immortals' i forhold til '300' tilgengæld har actionscenerne (mener jeg) fået et nøk opad.
Jeg gik fra biografen med fuld tilfredsstillelse, og ville til hver en tid være villig til at se den igen.
#13 Kruse 12 år siden
Den teori holder dog ikke helt, da anmelderen af denne film faktisk godt kunne lide 300.
#14 Hr. Nielsen 12 år siden
#15 Kruse 12 år siden
#16 Hr. Nielsen 12 år siden
#17 daneimp 12 år siden
Helt enig! Rigtig fed drengerøvsfilm med (i mine øjne) originale kampscener - FUCK hvor så det nice ud når
Mit største problem med filmen, var hvor Theseus fandt buen - det er fandme tyndt at den skal ligge lige dér. Hvorfor har man ikke fundet den tidligere da man huggede gravkammeret ud?
Desuden synes jeg faktisk godt om gudernes udklædning - på mig virkede det fint med guld ;)
#18 ChristianJensen 12 år siden
Touché! Men øøh... exception to the rule? :D
Mener stadig at der er nok punkter - objektivt set - som får 300 og Immortals til at minde om hinanden, og mener derfor at de to film stadig er sammenlignlige.
#19 Høegh 12 år siden
Ny tanke.
Hvis han kunne lide 300, kan man så overhovedet stole på hans anmeldelse?
o.o
#20 BN 12 år siden
En nyere tanke:
Kan man kun stole på anmeldere der 100 procent kan lide de samme film som én selv?