Et par gode actionscener kunne have reddet meget, men “Immortals” hører beklageligvis til den gruppe actionfilm, hvor de monotone CGI-slagsmål synes at forsætte i det uendelige, uden at man på nogen som helst måde opfatter en følelse af fare undervejs. Skurk på skurk bliver hakket i småstykker, men jeg kan i al oprigtighed ikke komme i tanke om et eneste mindeværdigt drab under hele filmen. Det samme kan siges om papmache-persongalleriet, der er så livløst, at det ikke kunne rage én mindre, hvem der lever eller dør, og det er i det hele taget ufatteligt, hvor mange kræfter der er lagt i et så forvrøvlet og selvmodsigende manuskript. Selv “300” fremstår som den rene “Citizen Kane” ved siden af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 loki 12 år siden

Hehe... jamen den lyder jo endnu værre end hvad traileren indikerede, og det er noget af en præstation.
www.peakoil.dk
Gravatar

#2 Hr. Nielsen 12 år siden

Det er lige før jeg begynder at overveje at se den nu:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#3 Kyllingebenet 12 år siden

"hvis grafik mest af alt ligner en dårlig cutscene fra et PlayStation-spil"

Hov hov hov! Jeg er sikker på, at nogle af de cutscenes fra God of War ville være denne film overlegen! Kratos er en fucking svedig græker, når han knepper hele Olympen!
Gravatar

#4 Lehrmann 12 år siden

Gad vide om folk vil begynde at indse, hvor meget Tarsem lever på visuelle bedrifter.

The Fall var en slem skuffelse af en b-film udover introen, som var Lars von værdig:
Gravatar

#5 Babo84 12 år siden

Ligner en film der kan nydes til øllene med gutterne, inden man skal i byen. Tror måske ikke helt den er så ringe, men heller ikke vanvittig god.
Gravatar

#6 Hr. Nielsen 12 år siden

Lehrmann (4) skrev:
Gad vide om folk vil begynde at indse, hvor meget Tarsem lever på visuelle bedrifter.
Strengt taget er film jo også et visuelt medie og ikke blot en gang levende billeder der skal kæde en historie sammen for analfabeter og folk der ikke gider åbne en bog;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#7 Skovstur 12 år siden

goddammit... moviebob sagde jo den var god.

nu bliver jeg helt i tvivl, ender nok med og se den. Mon ikke jeg kan finde noget i den her jeg kan lide. Men Traileren siger mig ikke meget, Jeg er lidt splittet.
-
"I always tell the truth. Even when I lie"
Gravatar

#8 wimmie 12 år siden

[quote=Lehrmann (4)]Gad vide om folk vil begynde at indse, hvor meget Tarsem lever på visuelle bedrifter.

The Fall var en slem skuffelse af en b-film udover introen, som var Lars von værdig:

"The Fall" var en fantastisk og rørende film med en god historie - Imo. :)


Jeg er også ret begejstret for "The Cell" - både det visuelle og handlingen selvom den rent plotmæssigt ikke var specielt unik.

Men ellers giver jeg dig ret; han er en instruktør der er yderst visuel og det kan ses i hans film; om man vælger at se det som noget positivt eller negativt er jo op til én selv, der vil altid være delte meninger.

Så selvom jeg er ret begejstret for Tarsem udelukkende baseret på 2 film, så er jeg ikke bleg for at sige at "Immortals" ligner en omgang makværk som jeg vist bare springer over ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#9 Kruse 12 år siden

Billedmæssigt er "The Fall" rigtigt flot, men jeg synes at den haltede en smule både fortællemæssigt og med skuespillet. Men jeg synes nu stadigvæk at den var ganske udmærket :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#10 duuk74 12 år siden

Enig. The Fall var sgu noget fesen. Går ned ad bakke for den gode Tarsem.
The Cell synes jeg til gengæld er rigtig fed.
Den her skal nu nok lokke en masse drenge i biografen der "bare gerne vil slå hjernen fra". :)
100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: