Filmen om idéer er en dygtigt tænkt idé, der dog ikke er unikt udført, men solid og seværdig. De mange mareridtstunge forklaringer og overraskende monotone actionsekvenser, der end ikke kan reddes af en hidsigt insisterende musikalsk ledsagelse, gør, at man efterlades med fornemmelsen af, at Nolans drømmeprojekt kunne have været eksekveret mere levende og spændstigt, end tilfældet er blevet. Christopher Nolan er forhåbentlig ikke udtømt for dejligt storladne idéer, så han i fremtiden kan give os flere fabelagtige drømmefilm. Den her drøm ønsker man desværre at vågne lidt for tidligt fra.
Se også: Filmz TV: “Inception” og Christopher Nolan.
Skriv ny kommentar:
#321 filmz-ab 14 år siden
Jeg undrer mig;
1. At de er set bedre før, er en kritik?
2. Page er skarp - hun er under uddanelse som arkitekt. Irriterende? Tja, en smagssag.
3. En smagssag.
mht. de 50 år i limbo: Her er en anden tolkning. De undslipper jo netop Limbo.
"The first time we see Cobb envisioning them killed by the train, they're young. (There's a close up shot of their young hands as well) This could be from the dream that Cobb had during Yusuf's sedation test. The scenes where the younger versions of them killed by the train near the end of the film could be from the memories that Cobb regretted/wanted to forget (memories constructed by Cobb that Ariadne visited) since this is where his guilt comes from, as these scenes are shown when Cobb reveals that he performed an inception on Mal near the end of the film. Later at the end when Cobb tells the real story of how they escaped limbo, we see their older and wrinkled hands hold firmly on each other on the rail tracks. We also see the older Cobb and Mal walking through the city while Cobb talks about them growing old together. As Cobb finally gets over of his wife's death and guilt at the end, he finally manage to forget the memories of the younger versions of them killed by the train and we finally get to see the truth. Dreams seem real when we're in them. Therefore, remembering what happened exactly in dreams takes years of experience"
#322 kasperlemvigh 14 år siden
Ganske kort om præstationerne: Jo, det er vel kritik af præsentationerne, da (især) DiCaprios præsentation flere steder fremhæves som hans bedste hidtil. Det er denne påstand, jeg gerne vil opponere imod. Jeg er med tiden blevet meget begejstret for hans arbejde (Blood Diamonds, The Departed m.fl.), men præstationen i Inception er efter min mening på det jævne.
#323 Lord Beef Jerky 14 år siden
#324 filmz-ab 14 år siden
De er vel en smagssag, hvor man finder Leo bedst. Han er fremragende i Inception efter min mening, og en mere afdæmpet præstation end f.eks den i Blood Diamond og Departed, men det finder jeg er en styrke. Inception er ikke hans bedste præstation. Jeg finder ham bedst i The Aviator. Ja, jeg synes han er en klasse for sig i det meste han laver.
#325 Lord Beef Jerky 14 år siden
#326 Høegh 14 år siden
Naturligvis... hvornår er det ikke?
#327 filmz-ab 14 år siden
Når man ingen smag har? :-)
#328 frankdrebin 14 år siden
Glæder mig allerede til at skulle se den igen!
#329 filmz-ab 14 år siden
Jeg regner med at slå min gamle rekord, som er på 5 gange :-) eller ihvertfald komme op på 5 igen :-)
#330 MOVIE1000 14 år siden