Filmen om idéer er en dygtigt tænkt idé, der dog ikke er unikt udført, men solid og seværdig. De mange mareridtstunge forklaringer og overraskende monotone actionsekvenser, der end ikke kan reddes af en hidsigt insisterende musikalsk ledsagelse, gør, at man efterlades med fornemmelsen af, at Nolans drømmeprojekt kunne have været eksekveret mere levende og spændstigt, end tilfældet er blevet. Christopher Nolan er forhåbentlig ikke udtømt for dejligt storladne idéer, så han i fremtiden kan give os flere fabelagtige drømmefilm. Den her drøm ønsker man desværre at vågne lidt for tidligt fra.

Se også: Filmz TV: “Inception” og Christopher Nolan.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Lord Beef Jerky 13 år siden

#59 Enig! Det har fungeret ganske få gange for mig, og jeg krummer for det meste tæer når det bruges.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#62 filmz-ab 13 år siden

Hej allesammen :-)

You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#63 filmz-Bruce 13 år siden

NORM!!!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#64 Lord Beef Jerky 13 år siden

Skal vi ikke snakke om en anden film end Inception? Jeg har ikke set den endnu...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#65 filmz-Sichlau 13 år siden

Bruce (60) skrev:
Det vil jo i såfald være et "kort", man for evigt kunne smide på bordet, når en etableret instruktør laver en mindre vel modtaget film. I sidste ende er det anmelderens vurdering og et skjult sæt af indre parametre, som definerer anmelderens rating. Det eneste man kan bede om er, at anmelderen argumenterer for sin rating og så må det være op til folk at vurdere, om man er besat, saglig eller andet.


Netop! Man kan ikke hive en film ned fordi instruktøren evt. har mulighed for at gøre det bedre. Tænk hvis man sad til eksamen og skulle have sin karakter, og man fik én karakter mindre fordi læren vidste at eleven kunne gør det bedre. Det er da helt absurd. Ja det burde nævnes i en anmeldelse, men ikke hive ned i den samlede bedømmelse.

Bruce (60) skrev:
Sjældent jeg ser så meget hurlumhej pga. én skide karakter.


Men du ser det trods alt?!
Gravatar

#66 filmz-ab 13 år siden

Min anmeldelse; altså fra fanboy'en nummer 1. Jeg sætter dog lige spoilers på:
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#67 theassociate 13 år siden

Er der nogen der har plantet en 4/6 ide i anmelderens tanker? :)

Jeg må også erklære mig uenig i anmeldelsen, især mht. de "ordinære" actionsekvenser eller et soundtrack der ikke kommer til sin ret. Der er en af de mest nyskabende kampscener hen mod slutningen af filmen, og jeg vil da også mene at spændingskurven bliver utrolig solidt opbygget igennem filmen. Musikken supplerer filmen umådeligt godt, og har et sindssygt godt impact mod en af slutscenerne. Derudover er der så mange vinkler i filmen der giver stof til eftertanke, og jeg vil da bestemt mene at en så intelligent film fortjener mere end 4 stjerner, men det er jo selvfølgelig et spørgsmål om subjektivitet. Kan kun opfordre folk til at se filmen og opleve noget af det mest originale der er kommet ud af Hollywood i mange år.
Gravatar

#68 filmz-ab 13 år siden

hmm hvad pokker går der galt. A forsøger yen gang mere..
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#69 Lord Beef Jerky 13 år siden

Sichlau (65) skrev:
Netop! Man kan ikke hive en film ned fordi instruktøren evt. har mulighed for at gøre det bedre. Tænk hvis man sad til eksamen og skulle have sin karakter, og man fik én karakter mindre fordi læren vidste at eleven kunne gør det bedre. Det er da helt absurd.


Egentligt ikke. Naturligvis skal det ikke bedømmes ud fra, om instruktøren eller eleven kan gøre det bedre, men om det kan gøres bedre i det hele taget. Og det er vel netop sådan man mere eller mindre vurderer alting? Man sætter de negative ting op mod de positive, argumenterer og derved vurderer.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#70 elwood 13 år siden

#61

Watchmen Spoiler!

Synes dog scenen i starten af Watchmen fungere det godt, jep det er den udskældte instruktør, men synes aligevel det har en hvis berettigelse, det er som om det lige giver det xtra for at vise at nu får The Comedian altså virkelig tæsk!

Og ikke bare som en slags coolheds faktor


J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: