Filmen om idéer er en dygtigt tænkt idé, der dog ikke er unikt udført, men solid og seværdig. De mange mareridtstunge forklaringer og overraskende monotone actionsekvenser, der end ikke kan reddes af en hidsigt insisterende musikalsk ledsagelse, gør, at man efterlades med fornemmelsen af, at Nolans drømmeprojekt kunne have været eksekveret mere levende og spændstigt, end tilfældet er blevet. Christopher Nolan er forhåbentlig ikke udtømt for dejligt storladne idéer, så han i fremtiden kan give os flere fabelagtige drømmefilm. Den her drøm ønsker man desværre at vågne lidt for tidligt fra.
Se også: Filmz TV: “Inception” og Christopher Nolan.
Skriv ny kommentar:
#531 filmz-ab 14 år siden
Ofte i forbindelse med, hvor man er passiv i drømmen.
#532 filmz-ab 14 år siden
#533 Corgan 14 år siden
Jeg er temmelig sikker på man ser det closeup af deres gamle hænder på togskinnerne efter de klip hvor de går og holder hænder.
#534 PredatorX 14 år siden
Det gør man også... :)
#535 filmz-ab 14 år siden
#536 HonoDelLoce 14 år siden
Vel nok hvis det jo var i limbo, som (sådan som jeg har forstået det) er i 4. lag..
Virkelighed -> 1. lag = tiden går med 1/12 fart..
1. lag -> 2. lag = tiden går igen med 1/12 fart..
2. lag -> 3. lag = tiden går igen med 1/12 fart..
3. lag -> 4. lag = tiden går igen med 1/12 fart..
Selv hvis dette ikke bevirkes af forskellige medikamenter (som kan forlænge tidsforvrængningen, as stated in the movie), så bliver 1. minut i virkeligheden til 14,4 døgn i limbo = 5 minutter i virkeligheden bliver til 72 døgn i limbo..
Derved bliver 50 år i limbo til blot 21,12 timer i virkeligheden :)
#537 OxxY 14 år siden
Hvilket er noget af en skraber på et trægulv, men ikke totalt urealistisk. Jeg mindes da ihvertfald at tage en blunder på en 16-18 timer efter en roskilde festival :P
#538 filmz-ab 14 år siden
Jeg drømmede i matematiktimerne :-)
#539 PredatorX 14 år siden
Men så havde du jo 10 gange så mange matematik som os andre ;)
#540 filmz-ab 14 år siden
haha! Den udregning må jeg overlade til en anden :-) Mener nu en matematik time tog 45 min, hvad giver det så i limbo tilstand? :-)