Filmen om idéer er en dygtigt tænkt idé, der dog ikke er unikt udført, men solid og seværdig. De mange mareridtstunge forklaringer og overraskende monotone actionsekvenser, der end ikke kan reddes af en hidsigt insisterende musikalsk ledsagelse, gør, at man efterlades med fornemmelsen af, at Nolans drømmeprojekt kunne have været eksekveret mere levende og spændstigt, end tilfældet er blevet. Christopher Nolan er forhåbentlig ikke udtømt for dejligt storladne idéer, så han i fremtiden kan give os flere fabelagtige drømmefilm. Den her drøm ønsker man desværre at vågne lidt for tidligt fra.
Se også: Filmz TV: “Inception” og Christopher Nolan.
Skriv ny kommentar:
#611 MOVIE1000 13 år siden
#612 frankdrebin 13 år siden
#613 MOVIE1000 13 år siden
#614 Bony 13 år siden
Nej, der står at det er "5.1 soundtrack selections from Hans Zimmer's versatile score", hvilket jeg læser som udvalgte bidder gemt under ekstramaterialet. Hvis du kigger indholdet i gennem, så er der ingen CD som ved Fnac udgaven i #610.
Men når man så læser her, så står der følgende:
Jeg vil altså tro, uden at vide det med sikkerhed, at soundtracket ligger som ekstra materiale, men hvis man ønsker at afspille det i sin CD-afspiller, skal man enten købe Fnac udgaven eller købe soundtracket ved siden af. :)
Men ret mig endelig hvis nogen kender svaret, jeg gætter bare. :)
#615 MOVIE1000 13 år siden
#616 neran 13 år siden
#617 BN 13 år siden
Hovsa! Et indlæg, jeg (vistnok) aldrig fik kommenteret.
Måske har du ikke fantasi til at forestille dig det, men en anden mulighed kunne jo være, at jeg (og andre) ikke ser det morsomme billede som et virkeligt plothul, og at den problematik jeg anførte vedrørende bedstefaderens udrejse af landet sammen med sine børnebørn, er 200 procent mere realistisk end det forslag der er indeholdt i den joke, der blev linket til. ;-)
#618 Ericmase 13 år siden
Og det blev den :P
#619 Peder Hansen 11 år siden
#620 The-new-meister 10 år siden