Filmen om idéer er en dygtigt tænkt idé, der dog ikke er unikt udført, men solid og seværdig. De mange mareridtstunge forklaringer og overraskende monotone actionsekvenser, der end ikke kan reddes af en hidsigt insisterende musikalsk ledsagelse, gør, at man efterlades med fornemmelsen af, at Nolans drømmeprojekt kunne have været eksekveret mere levende og spændstigt, end tilfældet er blevet. Christopher Nolan er forhåbentlig ikke udtømt for dejligt storladne idéer, så han i fremtiden kan give os flere fabelagtige drømmefilm. Den her drøm ønsker man desværre at vågne lidt for tidligt fra.

Se også: Filmz TV: “Inception” og Christopher Nolan.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 filmz-Bruce 14 år siden

Sichlau (77) skrev:
Vi kan jo lade anmelderen komme på bane, selvom det nok ikke er nogen god idé. Men indtil da, er der to mulige udfald - dit og mit. Og indtil anmelderen kommer på banen, er det ene ikke mere forkert end det andet. Men eftersom jeg ikke ligefrem hylder anmelderen, skal jeg nok ikke forvente at han står på min side.

Jeg kan godt lide din tilbagevendende metode, liiiige at skyde anmelderen noget i skoene, for ligesom på forhånd at retfærdiggøre HVORFOR, han ikke står på din side ... SKULLE han nu vælge ikke at stå på din side :) Det er en herlig måde altid at ret på.

Det er min opfattelse, at Nihilisten er ret så velfungerende mentalt og jeg ser ingen grund til, at jeg skulle sætte spørgsmålstegn ved hans motiver for at rate en film, for så var han nok ikke anmelder på Filmz (... sprænger lige hurtigt min egen fortid i den regi over!). Det eneste jeg er interesseret i, er hans argumenter og de afspejler til fulde mandens rating.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#82 filmz-ab 14 år siden

Politiken: 6 hjerter
Ekstra Bladet: 6 stjerner
Cinemazone: 6 stjerner
Berlingske Tidende: 5 stjerner
Filmmagasinet Ekko: 4 stjerner
Information giver ikke karakterer, men anmeldelsen er overvejende meget positiv.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#83 Lord Beef Jerky 14 år siden

FilmNet: 4 stjerner
On-Z: 5 stjerner

Et eller andet siger mig, at jeg også ender på enten 4 eller 5.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#84 filmz-ab 14 år siden

Filmland: 6 stjerner
Gravatar

#85 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hvem finder den første negative anmeldelse? =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#86 filmz-ab 14 år siden

jannikand :-)
Gravatar

#87 filmz-Bruce 14 år siden

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#88 filmz-ab 14 år siden

Bruce:

Nu har du jo fundet alle fællestræk for enhver anmeldelse, og den gennemgående kritik/ros hos samtlige anmeldere, ja så er der næsten ingen overraskelser tilbage. Så ved man jo næsten på forhånd, hvad man skal rose og kritisere. Mig selv, jeg er jo fanboy, så jeg vidste hvad jeg skulle rose :-)
Gravatar

#89 Spanner 14 år siden

a@babo (84) skrev:
Filmland: 6 stjerner

Filmland gav også Sex and the City 2 seks stjerner :)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#90 filmz-ab 14 år siden

heldigvis ikke af den samme person, men vedkommende burde alligevel få sin straf :-)

Skriv ny kommentar: