“The Incredible Hulk” er for det meste underholdende, og der er masser af effektfuld action, specielt i filmens bragende finale på Manhattan. Men nogle af computeranimationerne er, som med mange nutidige fantasi-film, stadig ikke helt troværdige nok, og det ville derfor af og til være rart med en ægte helikopter i luften i stedet for en, man ved ikke er der. Dog kan man i et Marvel-univers acceptere mange ting, og derfor bliver det heller aldrig alvorlig kikset med de åbenlyse referencer til 70’ernes Hulk, der bare ikke er diskrete nok, eller de dybt forenklede vendepunkter i historien. Der er set mange værre superheltefilm, men også en del bedre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 blahblah 15 år siden

Fantastisk fed film i mine øjne. Det var bare et sjovt ride, masser af action, og fem gange så fed hvis man er lidt inde i Marvel universet.
Gravatar

#12 filmz-Is 15 år siden

Tjek lige dette billede af Ang Lees Hulk.
Gravatar

#13 squee 15 år siden

God anmeldelse!
Godt skrevet.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#14 filmz-Scarface 15 år siden

Jeg ser også frem til denne film, hvor jeg håber på vild og overgearet action, og egentlig ikke så meget mere.

Men "The Dark Knight" kommer til at æde Hulks lilla underbukser til morgenmad. Genren får sat nye standarder i næste måned, skatteborgere!
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#15 Benway 15 år siden

Jeg må tilstå, at jeg synes, den var en meget jævn oplevelse. Selvom Ang Lees version havde nogle svage steder - ikke mindst slutopgøret var helt galt - så synes jeg alligevel den var en mere vellykket oplevelse end denne her smadrefest. Hvor Ang Lees film ville noget med historien og tilføjede psykologisk dybde og familierelationer, så vil denne her ikke noget som helst andet end at være forglemmelig underholdning med nogle meget endimensionale hovedpersoner. Det er såmen også fair nok, men for mig bliver den hurtigt kedelig og særlig slutningen virker helt absurd. Det er stærkt begrænset, hvor interesseret jeg kan blive i to effekter, der slår på hinanden i ti minutter.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#16 The Insider 15 år siden

Amen.
War. War never changes.
Gravatar

#17 Yoda 15 år siden

Også et amen hefra.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#18 filmz-Flaming Homer 15 år siden

#15 synes netop godt om slutopgøret i Lees Hulk. Abstraktionsniveauet fik lige en tand mere end normalt og det var egentlig i fin ånd med Jack Kirbys fantastiske historier.

Næh, hundescenen! Det var noget &%%¤#!
Gravatar

#19 keitel 15 år siden

Ang Lee´s version var for café latte folket,den var overhovedet ikke Stan Lee´s ånd-hvordan den kunne blive godkendt af Marvel fatter jeg ikke.
Hulk er ikke noget hygge pis, det er slå på tuden action, hvis den nye film følger tegneserierne så har den ramt plet.

Det er jo ligemeget hvad man er fan af. Bog,tegneserie eller sand historie følger filmen ikke f.eks. bogen overhovedet-så synes man jo som fan at filmen sucks.
Gravatar

#20 filmz-fidomuh 15 år siden

#6

Det er i tegneseriens aand, enig, men det goer ikke filmen mindre dum :)
Min pointe er netop at de burde have udviklet historien bare en lille smule, istedetfor at tage alle de "daarlige" ting med fra tegneserien..

Generelt, konceptet med at Hulk er retarderet, er rimeligt overdrevet.. Oeget adrenalin, vrede, etc, medfoerer ikke hukommelsestab eller generel retardation :D
Did you see a sign on the front lawn saying: "Dead Nigger Storage" ?!

Skriv ny kommentar: