“The Incredible Hulk” er for det meste underholdende, og der er masser af effektfuld action, specielt i filmens bragende finale på Manhattan. Men nogle af computeranimationerne er, som med mange nutidige fantasi-film, stadig ikke helt troværdige nok, og det ville derfor af og til være rart med en ægte helikopter i luften i stedet for en, man ved ikke er der. Dog kan man i et Marvel-univers acceptere mange ting, og derfor bliver det heller aldrig alvorlig kikset med de åbenlyse referencer til 70’ernes Hulk, der bare ikke er diskrete nok, eller de dybt forenklede vendepunkter i historien. Der er set mange værre superheltefilm, men også en del bedre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 kasper0204 15 år siden

#20 - "Generelt, konceptet med at Hulk er retarderet, er rimeligt overdrevet.. Oeget adrenalin, vrede, etc, medfoerer ikke hukommelsestab eller generel retardation"

Nu skal du ikke over-analysere! Det handler trods alt om et stort grønt monster - come on... Så kan alt andet vel 'lade sig gøre'..?
Gravatar

#22 filmz-sec 15 år siden

Personligt er jeg enig med de 4/6, og er mere tilbøjelig til at gå en karakter op end en ned. Denne film fanger ånden fra tegneserien og jeg elsker måden hvorpå der spredes død og ødelæggelse omkring Hulk og hans fjender. Det har altid været kendetegnene for Hulk tegneserien at "der skal smadres en hel masse", faktisk synes jeg godt filmen kunne have givet plads til lidt mere fight og ravage imellem Hulk og Abomination.

Jeg synes måske plottet og karakterudviklingen får lidt for megen kritik, folk burde sku vide hvad de går ind til, når de vælger at se en film om Hulk.

#14, jeg er sikker på Dark Knight bliver en fed film, men jeg mener ikke man kan sammenligne Batmans univers med Hulk. Batman har altid været mere dyster og universet er lidt mere realistisk. Håber bare filmen bliver bedømt på sin handling og ikke at det var Heaths sidste film.
Gravatar

#23 thomas040 15 år siden

syntes det havde været en god film, hvis hulk nu rent fatisk havde revet hovedet af the abomination, men liv tyler klynker "stop", og så stopper han.... STUPIIID!!!!.... det ville have givet mening hvis han havde revet hovedet af ham, og så bagefter ville slå hendes far ihjel, og hun så råbte "stop".... men det andet, gør simpelthen hulk for vattet...
Failure is a zero out.
Gravatar

#24 filmz-smedt-meister 15 år siden

The Incredibel Hulk er en udmærket popcorn film. Edward Norton gjorde det glimrende som Bruce Banner end Erik Banner gjorder i Ang lee's version. Men forholdet mellem Norton og Tyler går lidt op og ned lige som filmen gør.
Men ellers udmærket underholdning

3½ stjerne



Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#25 filmz-morpheus75 15 år siden

Rigtig fed film i mine øjne. Den er SÅ meget bedre end Lee´s version fra 2003. Nu skal man jo huske på at bioversionen er klippet voldsomt ned. Har læst at det næsten er 45 min. Det skulle man angiveligt kunne se når dvd udgaven kommer. Der er sikkert en del der kan forklares bedre og mere dybdeborende. Så det vil jeg helt klart se frem til...

Take the red pill, you stay in wonderland, then i´ll show you how deep the rabbithole goes... Citat: Morpheus (Matrix)
Gravatar

#26 Spanner 15 år siden

70 minutter ekstra på DVD/Blu-Ray

http://www.collider.com/entertainment/interviews/a...
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#27 filmz-Bruce 15 år siden

Ham Louis Leterrier lyder da ikke helt velforvaret, tværtimod som om han mangler et par skruer.

"Crossovers—it’s the future of movie making" ... yeah right ... pffftttttt!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#28 enfilmnørd 15 år siden

Er lige vendt tilbage fra Biffen, og jeg må sige at jeg var rigtig godt underholdt. Okay filmens kærlighedsscener var måske lige lovlige kiksede, og "Superskurken", var lidt for meget. Men som helhed fungerede filmen godt. Effekterne var gode, forfølgelses- og actionscenerne var gode, og skuespillet fra Norton var glimrende.

Men det er og bliver dog lidt en tagneserie popcornsfilm, og ikke lige så "dyb" og drengerøvs-voksen(man ser den ikke som en tegneserie-filmatisering), som Ironman.

Oven i det kommer de ekstra goder:

Lou Ferringo(fra tv-serien) som stemme til Hulk, og hans lille rolle, er jo bare nogle af de goder filmen byder på. Slutningen tegner også godt; så får vi snart vores Aventures film.


4,8/6

___________
Nb Lige en fodnote, filmen fik mig til at forstå Hulk figuren ordentligt, har altid set ham som en af de mindre interessante figurer fra Marvel.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#29 keitel 15 år siden

Klasse film, nogle lidt dårlige CGI effekter af Hulk en gang imellem, synes han lignede lidt de der vampyr zombies fra "I Am Legend" en gang imellem. og igen for lidt Hulk snak, men ellers en af de bedste Marvel film jeg har set, masser af action som i tegneserierne.
5/6
Gravatar

#30 filmz-Justin 15 år siden

Hvad sker der for ironman drengen til sidst ? Er der rygter på det ??
Synes forresten filmen var fed 5/6. Edward drengen er altså fed... håber han vil tage rollen op igen.

Skriv ny kommentar: