“The Incredible Hulk” er for det meste underholdende, og der er masser af effektfuld action, specielt i filmens bragende finale på Manhattan. Men nogle af computeranimationerne er, som med mange nutidige fantasi-film, stadig ikke helt troværdige nok, og det ville derfor af og til være rart med en ægte helikopter i luften i stedet for en, man ved ikke er der. Dog kan man i et Marvel-univers acceptere mange ting, og derfor bliver det heller aldrig alvorlig kikset med de åbenlyse referencer til 70’ernes Hulk, der bare ikke er diskrete nok, eller de dybt forenklede vendepunkter i historien. Der er set mange værre superheltefilm, men også en del bedre.

Læs hele anmeldelsen her

#41 15 år siden

Har lige været inde og se filmen for et par timer siden.

Siden nu tilbage med en underlig tom fornemmelse.

Det jeg allermest sidder og spekulere på, er om HULK overhovedet skal eller behøver at være så stor. Jo større han bliver, jo mindre imponerende virker de ting han gør. Førhen har jeg aldrig rigtig forstået, når folk f. eks. her på siden har klaget over brugen af CGI-karakterer i film (at de ser kunstige ud osv.). Efter at have set The Incredible Hulk, begnder jeg lidt at fatte lidt af begrundelserne.

Det her lyder sikkert fuldstændig skørt, men efter at have set filmen her til aften, kan jeg mærke at jeg hælder mere og mere til en spraymalet bodybuilder, frem for et CGI-skabt væsen med tegneserie-anatomi. Det sidste fanger mig efterhånden ikke længere.

Nå nok af mit brok og beklagelser. Jeg vil runde af og surfe nettet for at finde et boksset med tv-serien. Det tror jeg vil få mere tilfredsstillende underholdning ud af end 150 mio. $ dyre Hollywood film.
Gravatar

#42 MikkelHJ 15 år siden

Jeg følte mig godt underholdt af The Incredible Hulk. Jeg må dog sige, at filmen mere føltes som en filmatisering af TV-serien med Bill Bixby og Lou Ferrigno end en filmatisering af tegneserien. Dette er kun godt, da jeg er meget glad for serien.

Jeg ved ikke om det følgende hører til i spoilerland, men jeg tager chancen.

Ud over de åbenlyse referencer til TV-serien som Lou Ferrignos cameo og brugen af [url= fra TV-serien[/url] er der en del andre referencer som for eksempel:

Den unge journaliststuderende, der optager en konfrontation mellem Hulken og militæret på sin kameratelefon, hedder Jack McGee. I serien er McGee i sin egenskab af journalist for den tarvelige tabloidavis, National Register, på evig jagt efter Hulk.

Filmens åbningssekvens minder meget om [url= intro[/url]. Dette gælder også omstændighederne omkring Banners eksperiment med gammastråling, der gengives lige ned til stolen i laboratoriet og "trådkorset" på den gode doktors pande under eksperimentet.

Hvad angår "Hulk smadre!", så syntes jeg, det var helt i orden. Det føltes bare rigtigt på en eller anden måde.

Alt i alt er The Incredible Hulk en rigtig god film, der virkelig har TV-serien ånd over sig. Jeg ser frem til en eventuel fortsættelse, der forhåbentlig inkluderer Bruce Banners kusine.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#43 colocho 15 år siden

Andre der lagde mærke til at spiderman (eller daredevil) kom svingende gennem røgen da hulk og abomination mødes for første gang? Fee detalje :-) [Spoiler]
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#44 Chris25 15 år siden

Jeg så den første film, dengang den lige var udkommet på DVD. Og jeg har ik set den siden. Venter til at se denne film, indtil jeg kan købe den til 100 kr. Vil hellere købe en billet til Batman II, Wall-E, eller Mumien 3.
Gravatar

#45 Hive 15 år siden

#43

Folk ser godt nok hvad de ønsker at se... det er hverken Spider-Man eller Daredevil, men blot en civilperson som TYDELIGVIS bliver kastet bagud af Abomination. At tro det er Spider-Man, Daredevil eller nogen anden superhelt er enten ønsketænkning eller bevidst vildledning. Klippet er et sted på youtube, hvor man kan studere det nærmere.

Der er dog et andet sted i filmen, i et klip der også huserer på youtube, hvor man i baggrunden rent faktisk ser en person hoppe fra ét hustag til et andet - hvilket dårligt kan være andet end en reference til en anden superhelt. Men om det er Spider-Man, Daredevil eller en helt tredje er komplet umuligt at vurdere.
Gravatar

#46 filmz-LBA 15 år siden

Det første jeg vil sige, er at jeg bedre kunne lide denne her "Hulk"-film end jeg kunne lide Ang Lees version. Der var lidt mere gang i denne her, end der var i "Hulk".

Da jeg så Ang Lees version blev jeg til sidst mere og mere irriteret, fordi Hulk blev så stor og overdrevet. Nuvel, så er jeg godt klar over, at når man vælger at se en film baseret på en Marvel-karakter, og især Hulk, så må man også forvente at se en film, som ikke er særlig realistisk. Men derfor kan man godt sætte visse grænser, synes jeg. Det mestrede Ang Lee ikke særlig godt, både hvad angik Hulk og hans far i slutningen af filmen.

I denne version, synes jeg, at det var perfekt, at de holdt Hulk i en vis størrelse, når Bruce Banner forvandler sig til sit alterego. Det virkede mest "realistisk". Den virkede også mest tro mod den originale tegneserie. Dog, så har begge film ikke været hundrede procent tro mod tegneserien. De har begge haft elementer med, som har refereret til denne, men ingen af instruktørerne har aldrig været 100% tro mod den. Det er selvfølgelig også forståeligt, i betragtning af den tid, som det originale "Hulk"-plot blev skabt i, og den tid vi lever i nu.
Men "The Incredible Hulk" virkede mest tro med sin karakterskildring af Hulk samt Bruce Banner. Men det skal heller ikke være en hemmelighed, at filmen også klart hylder de gamle TV-film og serier fra 1970'erne og 1980'erne.
Man kan derfor sige, at denne film er en blandning, som både hylder Marvels tegneserie og den gamle TV-serie, men som også fører Hulk ind i det 21. århundrede (endnu en gang).

Generelt, så synes jeg at filmen fungerede fint. Skuespillerne spiller godt, især Edward Norton og Liv Tyler. Jeg kunne også godt li', at de ikke ville bruge alt for meget tid på, at introducere, hvordan Bruce Banner blev, som han gjorde, og i stedet starter historien, hvor han er på flugt. Det er også forståeligt eftersom dette blev skåret meget i den forrige film.

Plottet er selvfølgelig lidt typisk for denne slags film, og der er ikke meget nyt at komme efter. Alligevel, så fandt jeg den underholdende. Der var gode præstationer af skuespillerne og så kan jeg godt li' den lille finte, som Marvel har sat i gang med deres film for tiden:
At de begynder at lægge små "clues" ind rundt omkring, som kan føre til en "Avengers"-film, som på længere sigt, kan samle diverse Marvel-helte i én film. Eks. ekstrascenen i "Iron Man", hvor Nick Fury dukker op, og nu så slutscenen i denne film, hvor Tony Stark/Iron Man dukker op.


Sammenlignet med "Iron Man", som jeg synes er en lille tand bedre end denne (men ikke meget), så vil jeg give "The Incredible Hulk" 4 stjerner ud af 6. Den mangler de sidste to stjerner, fordi jeg synes CGI-effekterne var lidt for tydelige og kunstige enkelte steder i filmen, og igen, fordi den ikke som sådan tilføjer noget nyt til superhelte-genren.
Gravatar

#47 PredatorX 15 år siden

Jeg var inde at se den igår. Den får 2/6. Måske 3/6

Filmen startede faktisk rigtig fedt. Især de første 20 minutter lovede godt. Men så haltede resten af filmen ellers godt nok. Ikke fordi der ikke må være karakter opbyggende scener, men skuespillet og karakterene samt deres indivdiduelle problemstillinger var bare ikke særligt medrivende. Edward Norton tog den på automatpilot og Liv Tyler var meget intetsigende. Tim Roth overspillede med hans konstante snerren, og Tim Blake Nelsons karakter havde en eller anden skjult agenda i hans skuespil som aldrig rigtigt blev forklaret.

Effekterne var til tider også meget ringe. Som anmelderen selv påpeger er det pisse irriterende at se på en CGI hellikopter. Det er jo slet ikke nødvendigt. Film da en rigtig én istedet. Det sidste CGI battle må jeg også indrømme var belastende. Jeg er godt nok træt af 100% CGI. Især når det er så tydeligt... (King Kong vs Rex var tusind gange bedre lavet)...

Det er lidt ærgeligt at de forspilder chancen for at lave en ordentlig Hulk film. Der var nogle ting i Incredible Hulk som var meget bedre end i Hulk, men omvendt havde Hulk også fede ting at byde på. Incredible Hulk havde nok flere ting med fra original materialet, som bla HULK SMASH, der fungerede fint, men nu er det her jo et andet medie, og det gør også at man bør overveje visse ting. Som bla grund historien. Hvorfor kører de det ikke over i en mere Frankenstein orienteret retning? Sådan ser jeg ihvertfald personligt Hulk... Som et misforstået godhjertet væsen, der bare ikke kan styre sig i sine omgivelser. Det ville måske give en mere spændende historie til Bruce Banner, istedet for at han bare render rundt på må og få og ser forvirret ud med hans 90210 hår. Slutningen hvor han sidder i lotus stilling gav et skub i netop den retning. Men alt det ævl med Liv Tyler osv kunne de sgu godt have sparet os for.

Nu må vi se hvad der sker, men helt rebootet franchisen har de altså ikke.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#48 Crash 15 år siden

Gider ikke se den. Hulk 1 var ikke noget specielt, og det gør det bestemt ikke bedre, at man skifter skuespillerne ud. Du kan jo heller ikke lave en terminator uden Arnold... oh nej, det er jo allerede gjort, men forventer man succes fra filmen... nej!
Gravatar

#49 elwood 15 år siden

Synes det var meget muntert med alle de hilsner til den gamle tv-serie, blandt andet blev The Lonely Man themet spillet ganske kort i film, og så var der jo de to gamle Hulk'er 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#50 filmz-Is 15 år siden

#48

Hulk 1 var ikke noget specielt, og det gør det bestemt ikke bedre, at man skifter skuespillerne ud.

Man har jo ikke kun skiftet skuespillerne ud, men også instruktøren, Komponisten osv. Hele filmens fortællestil og atmosfære er vildt anderledes, og Hulken er også blevet fortollket på en helt anden måde.
Det kan godt blive bedre når man starter på en frisk som i The Incredible Hulk, der er langt bedre end den gamle.

Har du overhovedet set Batman Begins! Behøver jeg at sige mere. :)

Skriv ny kommentar: