“The Incredible Hulk” er for det meste underholdende, og der er masser af effektfuld action, specielt i filmens bragende finale på Manhattan. Men nogle af computeranimationerne er, som med mange nutidige fantasi-film, stadig ikke helt troværdige nok, og det ville derfor af og til være rart med en ægte helikopter i luften i stedet for en, man ved ikke er der. Dog kan man i et Marvel-univers acceptere mange ting, og derfor bliver det heller aldrig alvorlig kikset med de åbenlyse referencer til 70’ernes Hulk, der bare ikke er diskrete nok, eller de dybt forenklede vendepunkter i historien. Der er set mange værre superheltefilm, men også en del bedre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 kill the bills 15 år siden

#30 du bruger meget ordet dreng, ik?
Gravatar

#32 blahblah 15 år siden

#30

Der er mere end rygter. De har længe lagt op til en Avengers film, der handler om et superhelte hold i Marvel universet.
Gravatar

#33 keitel 15 år siden

#32
spørgsmålet er bare hvornår de går i gang, kunne ikke forestille mig de laver en Avengers film inden de har introduceret Thor i en film for sig selv.
Men når den tid så kommer med en Avngers film, bliver det det største verden har set.
Gravatar

#34 Åkepool 15 år siden

#22 - Det sidste bliver vist uundgåeligt. Det er allerede startet, bare læs hvad ham her skriver:

One of America's most revered film critics has started championing Heath Ledger for a posthumous Oscar in his review of the tragic actor's final completed film.

In his critique of The Dark Knight, Rolling Stone's Peter Travers calls Ledger's portrayal of The Joker "mad-crazy-blazing brilliant." He goes on to write, "It's typical of Ledger's total commitment to films as diverse as Brokeback Mountain and I'm Not There that he does nothing out of vanity or the need to be liked.

"Ledger's Joker has no gray areas - he's all rampaging id. He creates a Joker for the ages."

Ledger, who died from an accidental drug overdose in January, takes on The Joker role which Jack Nicholson portrayed in Tim Burton's 1989 Batman film. The Dark Knight hits cinema screens next month.

And Travers in convinced Ledger is bound for Oscar gold: "If there's a movement to get him the first posthumous Oscar since Peter Finch won for 1976's Network, sign me up."


So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#35 Hive 15 år siden

The Incredible Hulk var langt bedre end Ang Lee's makværk, uden tvivl. Og den CGI brugt her var også langt bedre, og overraskende overbevisende. Filmen var langt mere som tegneserien, hvilket var et stort plus. De fleste skuespillere gør det også godt, dog er Liv Tyler ret svag og virker mest som et fejlcast. Men filmen var dog lidt for meget tju-bang action, og jeg håber kraftigt at der kommer en forlænget version på dvd med lidt mere karakteropbygning. Og nej, det er vi egentligt ikke garanteret, i modsætning til hvad nogle folk tror: de 70 ekstra min Louis Leterrier har lovet kan ligeså godt blot blive i form af usammenhøngende (og ufuldstændige) fraklip. Faktisk lyder det mere plausibelt end at de skulle forlænge filmen så meget.

Til de, der klager over at filmen er for urealistisk, kan jeg kun spørge: hvilke(n) superheltefilm mener i så seriøst er realistisk...? Vi snakker trods alt om en genre man generelt skal have temmeligt meget fantasi for at godtage.
Gravatar

#36 filmz-michael bj 15 år siden

Jeg syntes de sku have brugt den samme der havde hovedrollen i HULK fra 2003 især når det er en fortsættelse. Jeg syntes nu 2003 Hulk var godt lavet, på trods af CGI'en er blevet bedre. Men en ny hovedperson, det er lidt som at starte på en ny æra, men så skulle den ikke have været forbundet med Hulk fra 2003. Det gik for 20-30 år siden, men idag forventer publikum lidt det er de samme der vender tilbage, specielt hovedpersonen.

Michael BJ
Gravatar

#37 enfilmnørd 15 år siden

#36
At kalde det en forsættelse er vel ikke helt rigigt, så skulle det da ihvertfald være af tv-serien. Men lige meget hvad så fik vi Norton, og det var ikke dårligt.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#38 blahblah 15 år siden

#36

Det er ikke en fortsættelse. Projektet startede som en fortsættelse, så ændrede de det til at de ikke ignorerede den gamle film, men at de sådan semi begyndte forfra. Og så endte de med at gå ud og sige at det er et helt remake, det er en helt ny film, de er begyndt forfra og the Incredible Hulk har ikke noget med Ang Lees Hulk at gøre.
Gravatar

#39 filmz-Avenger- 15 år siden

Det eneste jeg var utrolig træt af, var at hver gang der kom en jeep ind i billede, så skulle den lige komme flyvende ind i billedet... utroligt mærkeligt, og det sker 3-4 gange inden for 10 minutter i den første store kampscene :S
Gravatar

#40 elwood 15 år siden

Skal nok også snart ind og ha set Death to Smoochy 2.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: