“The Incredible Hulk” er for det meste underholdende, og der er masser af effektfuld action, specielt i filmens bragende finale på Manhattan. Men nogle af computeranimationerne er, som med mange nutidige fantasi-film, stadig ikke helt troværdige nok, og det ville derfor af og til være rart med en ægte helikopter i luften i stedet for en, man ved ikke er der. Dog kan man i et Marvel-univers acceptere mange ting, og derfor bliver det heller aldrig alvorlig kikset med de åbenlyse referencer til 70’ernes Hulk, der bare ikke er diskrete nok, eller de dybt forenklede vendepunkter i historien. Der er set mange værre superheltefilm, men også en del bedre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Slettet Bruger [521629926] 15 år siden

Hmmm... Den er klasser over Ang Lees makværk, men selvom Norton og Tyler virkelig gør det godt i forhold til, hvor dårligt manuskriptet er, så er filmen for forsimplet, forudsigelig og ligegyldig.

3/6 (Hvoraf den ene stjerne gives alene pga. skuespillet)
Gravatar

#2 filmz-Is 15 år siden

God anmeldelse, men jeg vil give filmen en karakter højere.

The Incredible Hulk var meget underholdende, velspillet og virkelig flot. Mange har klaget over effekterne, men jeg synes at de var gode nok, og både filmen og effekterne overgår Ang Lees fra 2003.
Ang Lees var simpelthen alt for følelsladet og til sidst blev hele filmen ALT FOR MEGET! Louis leterrier er bare en bedre action-instruktør, og det viser han også i denne virkelig fede film. Hans fortolkning af Hulken er meget bedre og mere interessant. Musikken til filmen er også forrygende komponeret af Craig Armstrong, jeg er især vild med intro musikken. Selve hulken er meget fint animeret, og bevægelserne er realistike nok.

Hulken er sur, Hulken er vred og Hulken vil ødelægge.... Det er sådan en hulk skal være. :)
Gravatar

#3 filmz-fidomuh 15 år siden

#2

Det aendrer dog ikke paa at filmen er lidt for kliche fyldt og ville have haft godt af et mere realistisk syn paa hulken..
Alene kommentaren "HULK SMASH" til sidst i filmen, oedelaegger slutningen for mig..

4/6 passer nok fint, det er en ganske habil action film.. Men som anmelderen kommer ind paa, saa er det noget begraenset hvad man ellers kan sige om filmen.
Der er masser af action - og det er det.
Plottet er ikke vildt gennemtaenkt, manuskriptet er rimeligt hullet, karakterudvikling er taet paa ikke-eksisterende.

Saa plottet er "Hulk SMASH", hvilket bare ikke er nok til at give 5/6 stjerner i min bog.. :)
Did you see a sign on the front lawn saying: "Dead Nigger Storage" ?!
Gravatar

#4 filmz-Kadann 15 år siden

#3 -

Problemet er vel i virkeligheden, at Hulk er en af de karakterer der er sværest at bygge en bare nogenlunde realistisk historie op omkring.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#5 filmz-Is 15 år siden

#3
Alene kommentaren "HULK SMASH" til sidst i filmen, oedelaegger slutningen for mig..


Det ødelægger slet slet ikke filmen for mig. Jeg synes det var fedt!
HULK SMASH!!!

Gravatar

#6 filmz-Polonium222 15 år siden

Men at han siger Hulk Smash er jo lige netop i tegneseriens ånd, Hulk er jo dum og siger hele tiden Hulk vred, Hulk smadre osv

Det er et stort plus at Hulk er bedre animeret og at karakteren er så godt lavet i følge tegneserien, især i forhold til Ang Lee's version.

og Tony stark cameo er super fordi det kobler filmene sammen og det er også en stor del af marvel universet
Gravatar

#7 filmz-smedt-meister 15 år siden

Hvis fimin kun var 0 min så det da ikke det værd at tag ind og se den...
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#8 filmz-Is 15 år siden

#7

Ja,, 0 Min er ikke særlig meget.. :)
Gravatar

#9 keitel 15 år siden

Glæder mig til i aften, Håber sgu at den bliver som i tegneserien som siger, håber på en succes, så vi kan få nogle fortsættelser.
Gravatar

#10 Benway 15 år siden

#7 Rettet.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: