De fleste filmgeeks har mindst én af Tarantinos film stående på hylden, og alt andet ville også næsten kunne betegnes som en mangelfuld samling. Om man kan lide mandens film er naturligvis op til den enkelte, men ingen betvivler vel hans betydning for nyere film. “Inglourious Basterds” forstærker dog ikke ligefrem denne betydning, da den på ingen måde er nyskabende, men tværtimod en gentagelse af instruktørens aldrende æstetik. Men underholdende det er den, og med et godt transfer og en glimrende lyd er det ingen skam, hvis netop denne er den eneste Tarantino i samlingen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Kruse 14 år siden

#50: Med hensyn til din sidste spoiler:

Nu vil jeg godt vove at påstå at Aldo Raine og de andre modstandsfolk der overlevede skyderiet på kroen, ikke var de klogeste af hele deres gruppe(virker det i hvert fald ikke til), så jeg kan sagtens købe at de bare går efter at få resultater og ikke går op i detaljer. Dem der blev skudt havde muligvis set anderledes på det. Og Diane Kruger's karakter var nok noget omtumlet og panisk efter at hun blev skudt, og tænkte nok mere over hendes smerter, end hendes sko. Det var i hvert fald min vurdering af situationen.



"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#52 BN 14 år siden

#51:

Jeg vil give dig ret i, at dumhed og sjusk kan siges at være en god forklaring på det med de glemte sko. Men jeg må ærligt indrømme, at jeg har Tarantino mistænkt for ikke at have tænkt så meget over det - han skulle bare bruge de sko til scenen med Landa. ;-)


Men okay, det er småtingsafdelingen og vejer ikke så tungt på vægten som de andre ting, der gør at jeg ikke bryder mig om filmen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#53 Kruse 14 år siden

#52: Jamen, jeg er også helt enig :)

Det er bare heldigt for ham at hans karakterer ikke er de skarpeste knive i skuffen, og at han derfor kan bruge dem som undskyldning for ting der ikke virker helt logiske.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#54 BN 14 år siden

Kruse (53) skrev:
Det er bare heldigt for ham at hans karakterer ikke er de skarpeste knive i skuffen, og at han derfor kan bruge dem som undskyldning for ting der ikke virker helt logiske.


Jeps. ;-)

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#55 Highland Park 14 år siden

#52: Jeg er enig med dig bn. Jeg synes heller ikke, at det fungerer. Det er bare endnu et utroværdigt plotelement blandt mange.
Hvordan kan det f.eks. være, at
der ikke er nogen tyske soldater, der bevogter foyeren samt udenfor biografen? Og hvorfor har de ikke undersøgt, hvem der arbejder i bygningen udover Shosanna? De har jo tidligere bemærket Marcels tilstedeværelse i biografen.
Kort sagt; filmens manuskript er lige så fuld af huller som Hitlers ansigt efter den grusomme hævn.
Jeg er helt på det rene med, at Tarantino som sædvanligt gradbøjer virkeligheden efter forgodtbefindende, men han er kommet på gale afveje med denne film.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#56 filmkorn.dk 14 år siden

#50 Det troede jeg var åbenlyst.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#57 filmkorn.dk 14 år siden

Men I synes sikkert alle at den nye Star Trek var helt fantastisk eller hvad?


Forstår ikke at man kan have så meget imod Inglorious.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#58 Lord Beef Jerky 14 år siden

#57 Bare af ren nysgerrighed... hvad fanden er sammenligningsgrundlaget her?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#59 filmz-Utyske 14 år siden

#57 -

Som herr Beef Jerky skriver, så fatter jeg heller ikke helt sammenligningen.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#60 filmkorn.dk 14 år siden

At folk sviner inglorious Basterds til for plothuller (jeg ikke er enig i) - der i blandt om Tarantino sjuskede med at efterlade en sko - undrer mig bare meget i forhold til andre langt dårligere film, der generelt er konsensus om er fantastiske.

Star Trek kom ind i billedet fordi folk raver om hvor fed den er. En film som jeg synes er så stinkende dårlig og fyldt med seriøse plothuller, at det undrer mig hvorfor Inglorious skal stå sådan for skud og ikke Star Trek.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: