De fleste filmgeeks har mindst én af Tarantinos film stående på hylden, og alt andet ville også næsten kunne betegnes som en mangelfuld samling. Om man kan lide mandens film er naturligvis op til den enkelte, men ingen betvivler vel hans betydning for nyere film. “Inglourious Basterds” forstærker dog ikke ligefrem denne betydning, da den på ingen måde er nyskabende, men tværtimod en gentagelse af instruktørens aldrende æstetik. Men underholdende det er den, og med et godt transfer og en glimrende lyd er det ingen skam, hvis netop denne er den eneste Tarantino i samlingen.
Skriv ny kommentar:
#51 Kruse 14 år siden
#52 BN 14 år siden
Men okay, det er småtingsafdelingen og vejer ikke så tungt på vægten som de andre ting, der gør at jeg ikke bryder mig om filmen.
#53 Kruse 14 år siden
Det er bare heldigt for ham at hans karakterer ikke er de skarpeste knive i skuffen, og at han derfor kan bruge dem som undskyldning for ting der ikke virker helt logiske.
#54 BN 14 år siden
Jeps. ;-)
#55 Highland Park 14 år siden
Hvordan kan det f.eks. være, at
Kort sagt; filmens manuskript er lige så fuld af huller som Hitlers ansigt efter den grusomme hævn.
Jeg er helt på det rene med, at Tarantino som sædvanligt gradbøjer virkeligheden efter forgodtbefindende, men han er kommet på gale afveje med denne film.
#56 filmkorn.dk 14 år siden
#57 filmkorn.dk 14 år siden
Forstår ikke at man kan have så meget imod Inglorious.
#58 Lord Beef Jerky 14 år siden
#59 filmz-Utyske 14 år siden
Som herr Beef Jerky skriver, så fatter jeg heller ikke helt sammenligningen.
#60 filmkorn.dk 14 år siden
Star Trek kom ind i billedet fordi folk raver om hvor fed den er. En film som jeg synes er så stinkende dårlig og fyldt med seriøse plothuller, at det undrer mig hvorfor Inglorious skal stå sådan for skud og ikke Star Trek.