Mange dele i “Iron Man 2” virker ufærdige, og det er ofte meget vanskeligt at finde hoved eller hale i handlingen. Det dårligt fortalte plot er ikke mindst irriterende, eftersom mange af filmens figurer uden problemer kunne være fjernet fra handlingen. Det gælder ikke mindst Samuel L. Jackson, der dukker op, taler lidt… og så forsvinder igen uden at have gjort den mindste forskel.

Når filmen alligevel er til at holde ud at se, skyldes det primært dens uhøjtidelige skæg-og-ballade-attitude samt en veloplagt Robert Downey Jr., der stadig er en fornøjelse i hovedrollen. De elementer er da også dem, der fortsat skaber forhåbninger om, at der endnu kan rettes op på sagerne i den uundgåelige treer. Men forhåbentligt er der mere ild i jernet i næste omgang.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Lord Beef Jerky 13 år siden

Tropic Thunder ringe? Fuck hvor er i nogle tørre kiks uden smør!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#22 Kruse 13 år siden

Jeg vil nu hellere ikke ligefrem kalde Tropic Thunder for ringe, men jeg var da også knapt så begejstret som mange andre(jeg var dog helt vild med traileren!).
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#23 filmz-OutOfSight 13 år siden

Hvorfor bestrebe sig på at lave en god solid film, når folk alligevel valfarter ind for at se lort? Det er ikke bare et brystsvagt signal at sende. Det fraskriver også disse "folk" retten til at brokke sig over noget som helst..
Gravatar

#24 Bobby Singer 13 år siden

Øv det lyder da lidt trist! Nu havde sådan glædet mig til filmen, den skal da stadig ses, men jeg havde da håbet på en lidt bedre modtagelse.
Idjit
Gravatar

#25 wiseguy 13 år siden

Øv! fruen har ellers inviteret mig ind og se den på fredag! Børnepasningen er på plads og billetterne er bestilt, så nu ta'r vi chancen, selvom selv de positive anmeldelser slår fast, at den er knap så god som 1eren :(
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#26 Kviesgaard 13 år siden

En lunken anmeldelse skal nu ikke afholde mig fra alligevel at indløse en billet til Iron Man 2. Der findes værre tegneseriesuperheltefilmatiseringer end den her. Og nåja, den har jo stadig Robert Downey Jr. som Tony Stark.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#27 knw 13 år siden

Skal ses ligegyldig de 3 stjerner
Gravatar

#28 chronaden 13 år siden

Så fik jeg den også set, og ikke helt enig i karakteren herinde, syns ikke den har "for mange jern i ilden" eller er for "over the top", passer perfekt til hvad jeg forventede af Iron Man, der er lidt mere knald på end 1'eren ja, men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting.

Den får en solid 7/10 herfra.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#29 Dworek 13 år siden

Er lige kommet fra Biffen efter en forestilling med Ironman 1+2 og Etteren er klart bedst..

Syndromet med "Større og vildere" er bestemt ikke til stede ved denne efterfølger, mener jeg.. Der er langt mere action og rappe replikker i etteren, eneste virkelig fede actionscene i efterfølgeren er hvor Vanko smadrer et hav af racerbiler og så kæmper med Ironman i Monaco.. Ellers var resten egentlig en ganske middelmådig affære, DESVÆRRE!

og Hvorfor er Nick Fury sort?! Det næste bliver vel at Wonder Woman bliver spillet af Beyoncé.. Ingen racisme herfra, men hvis der ikke er nok sorte superhelte, så må der sgu laves nogen.. Man skal da nok få at høre for det hvis Shaft kom i en stor hvid udgave..

Hele SHIELDS involvering i filmen virker mildest talt besynderlig.. 3/6
Gravatar

#30 filmz-Utyske 13 år siden

#29 -

Fordi den udgave af Nick Fury de bruger i disse film, er udgaven fra Ultimate-universet, så det er noget Marvel selv har "opfundet".
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: