Mange dele i “Iron Man 2” virker ufærdige, og det er ofte meget vanskeligt at finde hoved eller hale i handlingen. Det dårligt fortalte plot er ikke mindst irriterende, eftersom mange af filmens figurer uden problemer kunne være fjernet fra handlingen. Det gælder ikke mindst Samuel L. Jackson, der dukker op, taler lidt… og så forsvinder igen uden at have gjort den mindste forskel.

Når filmen alligevel er til at holde ud at se, skyldes det primært dens uhøjtidelige skæg-og-ballade-attitude samt en veloplagt Robert Downey Jr., der stadig er en fornøjelse i hovedrollen. De elementer er da også dem, der fortsat skaber forhåbninger om, at der endnu kan rettes op på sagerne i den uundgåelige treer. Men forhåbentligt er der mere ild i jernet i næste omgang.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Kviesgaard 13 år siden

#29 & 30

Hvor den sorte Nick Fury sjovt nok ligner Samuel L. Jackson.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#32 filmz-Utyske 13 år siden

#31 -

Fordi den sorte Fury er baseret på Jackson. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#33 Dworek 13 år siden

Så fik jeg svar på mit spørgsmål! Anede ikke at der var en Ultimate-serie..

Man lærer nye ting hver dag! :)
Gravatar

#34 filmz-Utyske 13 år siden

De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#35 gi-jones 13 år siden

Jeg er fuldstændig enig med anmeldelsen. Et par ganske hæderlige skuespilspræstationer og en eminent Downey Jr. kan desværre ikke redde filmen fra et usselt og forhastet manuskript, der aldrig skulle have været godkendt på denne side af en ny forfatter og en håndfuld omskrivninger. Den har sine højdepunkter (alle båret af Downey Jr.'s præstation), men den kunne have været så meget mere.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#36 enfilmnørd 13 år siden

Jeg har lige været inde og se den.

Jeg syntes den var rigtigt god. Jeg var lidt skeptisk, da jeg gik i biografen, grundet de mange middelkarakterer, den har fået. Jeg vil da også gerne indrømme, af den havde sine fejl, men det ødelagde bestemt ikke filmen for mig.

Resten af mit indlæg Spoiler-tagger jeg. Der er nogle af de ting, anmelderen ikke kan sluge, som jeg sagtens kan ser logikken I. Men jeg kan ikke rigtigt argumenterer, uden at spoile handlingen


Starten var lidt rodet. Jeg tænkte lidt; hvad sker der her. Jeg har fuldt den falske Stark Expo hjemmeside, men det virkede lidt mærkeligt. Hvad jeg godt kunne lide ved starten, var dog det, at det igen drejer sig om Tony, og hans kæmpe ego. Robert Downey Jr. stjæler alle scener han er med i.

Jeg kan forstå hvorfor folk syntes at Nick Fury og Black widow er lidt i vejen. Men jeg kan ikke helt se problemet. Fury skal jo netop holde sig i baggrunden. Han eksisterer ikke. Desuden er det da bestemt vigtigt, at Howard Stark var med til at grundlægge SHIELD. Det betyder, at Stark kan føle sig indvolveret, og at han senere hen, nok får lidt af gøre med Captain amerika (han har jo allerede hans skjold).

Black Widow er lækker, og slår en proper næve. men hun er jo også med, for at vise Starks mådehold. Han har føelser for Potts, og han holder igen pga. hende. Det bygger da lidt mere på hans karakter. Ellers skal Widow vil introduceres, så vi slipper for en origin i Avengers-filmen. Det er ikke det store problem for mig

Effekterne er fede, og Rouges maskiner er dybt imponerende. Jeg er let at stille tilfreds, men jeg syntes ikke det gør noget, at jakkesættene taler, når vi får sådan et slutstundt.

Hvad gjorde Wolverin, Fantastik four 2, dårlige. De var et effekthelvede. Ironman klare sig med sjov dialog, og god kemi mellem figurene. Ja, den får lidt i tomgang; og Potts og Stark lyder til tider som et gammelt ægtepar, men hellere dette, end det rene effkthelvede. Kamp og historie er utoligt velballanceret.

De sorte får
Stark lavet sit eget grundstof, ud fra sin fars gamle plan over Start Expo. Selvom scenen med tony i bilen, med den store planche er sjov, så er det hele lidt tåbeligt. Det er for meget, og ikke nødvendigt. Men det ødelægger ikke min filmoplavelse

Ud over dette, er den heller ikke så spændende mht til skurke. Misforstå mig ikke. Jeg var rigtigt godt underholdt. MEN jeg vidste hele tiden hvem skurken var. Selvfølgelig ville Rouge tage kontrollen over robotterne, hvad eller? Det virkede lidt vagt, at det skulle være så stor en overraskelse



5/6
Lidt tomgang, og mindre udviklede karakterer ødelægger ikke noget for mig.

NB
Husk at der er en ekstra scene, efter teksterne

SHIELD finder Thors Hammer

"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#37 danschier.dk 13 år siden

Ikke i nærheden af 1'eren. Men der skal dog deles roser ud til ham der kom på idéen med at proppe Scarlett Johansson i tætsiddende latex. Det fortjener en ekstra stjerne.
Gravatar

#38 enfilmnørd 13 år siden

Hvis man går til gallariet

http://filmz.dk/forum/gallerier/iron-man-2-44815/i...

kan man se en masse karakterplakater.
Er der nogen der ved, hvor man kan købe disse?
Kan "kun" finde plakaten med alle figurene på. Det er også den bedste, men ville gerne havde de andre.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#39 frankdrebin 13 år siden

#38

Jeg kan heller ikke finde nogen.. Tror måske ikke de er blevet trykt/udgivet endnu :)
Gravatar

#40 darkwizat 13 år siden

Glæder mig nu til at se filmen trods de mange dårlige andmeldelser dog er jeg 100% sikker på at den ikke kan slå Kick-Ass :)

Skriv ny kommentar: