“Iron Man 3” er noget værre rod. Den er usammenhængende, karaktererne er intetsigende, og så er den tilmed kedelig. Tony Stark er en sjov nok hovedperson, men han kan ikke bære filmen ene og alene på sine skuldre. Enkelte flotte actionscener – især én med kamphelikoptere og talrige eksplosioner – forhindrer filmen i at blive direkte uudholdelig. Den er bare virkelig heller ikke særlig god. Og, nå ja, så er der flere små, sjove referencer til “The Avengers”. Referencer, som konstant minder os om, at “Iron Man 3” ikke når Joss Whedons superhelteepos til sokkeholderne.
Skriv ny kommentar:
#91 pow9199 11 år siden
Andreas er givetvis en ganske begavet person, men uanset hvor begavet man er, fremstår man dum, når man ikke kan ytre sig, så ens glimrende intellekt virker behjælpeligt frem for belærende. Og det er desværre det jeg oplever her.
Og hvor jeg ellers sætter pris på Klementin-joken og de mange referencer til at have jern på, så skal Andreas lære at skrive til sine læsere, ikke sit eget ego. Så er jeg sikker på vi får nogle ganske gode anmeldelser fra ham
#92 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
Én faktor, som Iron Man filmene vælger at ignorere, og som man til en vis grad kunne leve med, hvis det ikke blev tilsidesat i så voldsom grad, er, at uagtet at man er kapslet ind i en dragt, så vil kroppen nok ikke overleve blot ét af de stød, som Iron Man konstant udsættes for. Det synes jeg virker svært latterligt. Jeg er med på, at en af sfi-fi genrens præmisser er, at publikum forventes at acceptere en eller flere umuligheder/paradokser. Jeg synes blot, at man forventes at sluge lidt for meget her.
#93 TP-DK 11 år siden
Jamen, dragten er jo foret med bobleplast ;-)
#94 the_paki_don 11 år siden
Endog bobleplast skabt af et geni! :)
Så det er virkelig, virkelig godt bobleplast.
#95 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
#96 lassep 11 år siden
Så kommer nogle dårlige jokes, lidt uopmærksomhed fra anmelder og at man ikke har sat sig ordenlig ind i de to første iron man film, så har man vist ingredienserne til en dårlig anmeldelse.
Personligt var jeg vældig godt underholdt. Der var da enkelte plothuller, men ikke noget der er ødelæggende for filmen. Kan godt lide man ser en lidt mere menneskelig Tony Stark, dog uden at han bliver uden humor.
Så filmen i 2D, så kan ikke udtale mig omkring 3D effekterne. 3D er en gimmick i min optik og gør sjældent noget godt for andet end animationsfilm.
Jeg giver filmen 4 ud af 6 for følte mig godt underholdt da jeg kom ud af biografen.
#97 Riqon 11 år siden
Dårlige ideer i denne film:
* Skurken. Hvad ville han egentlig? Hvad gik det ud på? Og hvorfor Guy Pearce?
* Konflikten. Stark blev et mål, fordi han var provokerende? Var der ingen anden måde at blande ham ind i det på? (Igen, hvad var skurkens plan?)
* Ekskæresten fra Schweitz. Hun var da bare helt igennem kedeligegyldig.
* Glødende DNA-eksplosioner, osv.. wtf.
* Fjernstyrede dragter. Det var da morsomt, men hvad betyder det for fremtiden? I Avengers 2 kommer Stark altså til at kæmpe med hjemme fra sofaen uden risiko for ham selv...
Hvad fungerede godt:
* Tony Stark fungerede bedre end nogensinde tidligere, mere hjerte og svagelighed, men stadigvæk den samme.
* Actionsekvenserne var fænomenale, imho.
* Balancen mellem humor og drama var god.
* Overraskende nok fungerede den lille sidekick-knægt.
Her er noget fra Wikipedia, som virkelig undrer mig:
Que?
#98 Yellow-TV 11 år siden
#99 YapiYapo 11 år siden
Synes anmeldelsen (desværre!) har en snært af Treo, hvad angår stil og udtryk, men indholdet kan man ikke klandre anmelderen for. Han gør jo blot sin individualitet gældende i al dens tilfældighed.
#100 MMB 11 år siden
5/10