“Iron Man 3” er noget værre rod. Den er usammenhængende, karaktererne er intetsigende, og så er den tilmed kedelig. Tony Stark er en sjov nok hovedperson, men han kan ikke bære filmen ene og alene på sine skuldre. Enkelte flotte actionscener – især én med kamphelikoptere og talrige eksplosioner – forhindrer filmen i at blive direkte uudholdelig. Den er bare virkelig heller ikke særlig god. Og, nå ja, så er der flere små, sjove referencer til “The Avengers”. Referencer, som konstant minder os om, at “Iron Man 3” ikke når Joss Whedons superhelteepos til sokkeholderne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 KasperBS 10 år siden

Kan se det er Andreas der har anmeldt filmen, det tegner aldrig godt...

Gravatar

#12 Slettet Bruger [3800954525] 10 år siden

Så 1½ indlæg om hvad folk synes om filmen, resten er brok over anmeldelsen. Interessant. :)
Gravatar

#13 Hr. Nielsen 10 år siden

Bruno (12) skrev:
Så 1½ indlæg om hvad folk synes om filmen, resten er brok over anmeldelsen. Interessant. :)
Mange har vel ikke set den endnu og må da indrømme at jeg også synes det er en lidt rodet anmeldelse, tilsat lidt (meget lidt heldigvis) Thomas Treo 'humor' (Klementinen?). Om jeg så vil finde filmen god, aner jeg ærligt ikke og derfor er det svært at udtale sig om den. Men selvfølgelig dumt at brokke sig over anmeldelsen, hvis det kun bygger på han ikke kan lide filmen og det er der den trykker.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#14 Zombi 10 år siden

Så 1½ indlæg om hvad folk synes om filmen, og resten er folk der udtrykker sin utilfredshed over kvaliteten af anmeldelserne her på filmz og så på et film forum tilmed.
Interessant. :)
Gravatar

#15 Slettet Bruger [3800954525] 10 år siden

#13 -

Jeg synes bare, at det kunne være lidt mere interessant at læse hvad folk synes om filmen og høre deres argumentationer for det, frem for adskillige sider med brok over en enkelt persons syn på filmen. :)

Og det er jo virkelig hvad det er: én persons mening, som man kan være enig i eller uenig i, man behøver virkelig ikke at tage det som en personlig fornærmelse, som mange har en tendens til, når det drejer sig om en anmeldelse. :)

#14 -

Så hvad består den dårlige kvalitet af? :) Staver han skidt? Er hans grammatik helt hen i vejret, eller er han bare af en anden mening end dig?

Dit indlæg siger jo intet om kvaliteten af anmeldelserne, det siger, at du ofte er uenig med anmelderne og de ofte, efter din mening, går imod mængden. Er det et tegn på dårlig kvalitet, eller er det et tegn på, at de bare har deres egne meninger? :)

Mind you, jeg har ikke set filmen endnu, men som skrevet ovenfor, kunne det faktisk være ret interessant at læse hvad andre synes om den, ikke bare brok over "kvalitet", som alligevel ikke er fulgt op med et minimum af argumenter. :)
Gravatar

#16 Kruse 10 år siden

Er folk da ikke glade for at det er en mand, der anmelder en drengerøvsfilm?

Anmeldelserne af actionfilm fra Andreas Holck Høeg-Petersen, plejer efterhånden at skabe noget debat og noget kontrovers, men har de fleste så ikke efterhånden en idé om, hvor de står i forhold til Andreas? Det er netop derfor at der er navn på anmeldere, så man kan få et overblik over en anmelders filmsmag, og vurdere om hvor ofte man er enig med anmelderen, og hvad man skal få ud af hans anmeldelser.

123456789 (4) skrev:
Olympus Has Fallen - 3
Iron Man 3 - 2

Jeg kan ikke ta' den her side seriøst længere


Du kan ikke forstå at to forskellige anmeldere giver to forskellige karakterer til to forskellige actionfilm?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#17 mortensp2 10 år siden

Efter at have set filmen forholder jeg mig fuldstændig uenig med anmelderen og lander nok på en 5/6 stjerner. Filmen holdte mig underholdt hele vejen igennem. Dog kan jeg godt følge anmelderens argumenter på nogen punkter. Der var ret mange bolde i luften og jeg savnede at få et ordenligt svar på nogen af dem. Men i sidste ende var filmen hvad jeg kunne forvente af en iron man film ikke dårligere og ikke bedre, men heldigvis bedre end 2eren :)
Gravatar

#18 Hr. Nielsen 10 år siden

Bruno (15) skrev:
man behøver virkelig ikke at tage det som en personlig fornærmelse
Enig!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#19 Dworek 10 år siden

Man kan jo ikke tage anmeldelsen seriøst med alt den snak om jern. Det havde været noget andet, hvis det var sjovt, men det er det altså ikke. Der plejer humoren at ligge på et både højere og mere sagligt plan her på filmz.dk. :-)

Jeg glæder mig til at se, om filmen fortjener denne anmeldelse eller ej.
Gravatar

#20 Blaze 10 år siden

Det er jo en tosse uden lige der skriver den her anmeldelse..

Har overhovedet ikke engang gidet at åbne sindet bare lidt op for figurerne og dermed sikkert heller ikke handlingen..

kommer jo tydeligvis til udtryk af at han ikke engang kan finde ud af at kalde skurken ved hans rigtige navn.. Klementinen!!! WTF Are you kidding me??

Og kalder Don Cheadle for en patriotisk version af Iron Man, ja flot.. Har han overhovedet set 2'eren?

Hvor det var meget tydeligt at Don Cheadle blev til War Machine

Jeg er så træt af filmanmeldere der skal svine film til som de ikke forstår, eller fordi det ikke passer ind i deres snævre filmsmag..

Som en anden tidligere skrev her i tråden.. hvordan kan Olympus has fallen få 3 stjerner når denne kun får 2..

Skriv ny kommentar: