“Iron Man 3” er noget værre rod. Den er usammenhængende, karaktererne er intetsigende, og så er den tilmed kedelig. Tony Stark er en sjov nok hovedperson, men han kan ikke bære filmen ene og alene på sine skuldre. Enkelte flotte actionscener – især én med kamphelikoptere og talrige eksplosioner – forhindrer filmen i at blive direkte uudholdelig. Den er bare virkelig heller ikke særlig god. Og, nå ja, så er der flere små, sjove referencer til “The Avengers”. Referencer, som konstant minder os om, at “Iron Man 3” ikke når Joss Whedons superhelteepos til sokkeholderne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Driver 10 år siden

Små referencer til "The Avengers", der minder os om, at den ikke når Whedons film til sokkeholderne siger du? Hvis den er i en helt anden boldgade end Avengers og har meget mere substans, så skal den nok blive et hit hos mig. Jeg glæder mig endnu mere til at se den nu.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#2 Sverkel 10 år siden

Syntes anmelderen er lidt for negativ og måske en smule (ja undskyld mit sprog) dum hvis han ikke forstår filmen. Det var ganske let at forstå hvad der foregik og til tider var filmen lidt for forudsigelig.

Jeg er ikke voldsom fan af Iron Man (kan bedre lide Thor) men syntes da alle 3 film underholder godt.
Gravatar

#3 elwood 10 år siden

Jeg har endnu ikke set filmen, men jeg tvivler meget på at Shane Black har gået hen og lavet en deciderede dårlig film, som du umiddelbart får det til og lyde som.

Og intro'en med og sige at skeptikerne ikke vil høre på ros, og "fans'ne" vil ikke høre på kritik, hvis man har den indstilling, er der så nogen grund til og skrive en anmeldelse :)

GI joe 2 var i øvrigt fantastisk underholdende, men 5 stjerner, der er noget jeg ikke helt får til og hænge sammen når jeg ser anmeldelsen af Iron Man 3, nægter umiddelbart og tro på IM3 så ikke mindst havde fået 3 stjerner, men jeg ved mere, når jeg selv har set filmen.

Tak for indtrykket indtil videre.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 123456789 10 år siden

Olympus Has Fallen - 3
Iron Man 3 - 2

Jeg kan ikke ta' den her side seriøst længere
Gravatar

#5 Kochie 10 år siden

http://filmz.dk/film/iron-man-3/biograf skrev:
Sir Ben Kingsley spiller Klementinen, og han må nok siges at være den dårligste skurk længe (filmen er slut, og jeg ved stadig ikke, hvad de ondes projekt var)

Klementinen?
Gravatar

#6 wiseguy 10 år siden

Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#7 Ispep 10 år siden

Wut? Det stemmer slet ikke med den gode oplevelse jeg fik. Så 4/6 herfra. Rigtigt vellykket superhelte film og burde være fint tilfredsstillende er man til genren.
Gravatar

#8 Collateral 10 år siden

5/6 herfra. Jeg synes det var en fed oplevelse, der balancerede humor, suspense og action (på interessante nye måder) med en fin historie, der havde en smule vægt grundet Starks personlige rejse. Er dette enden for Iron Man solofilm, er det en fremragende måde at afslutte på.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9 gladiator 10 år siden

Det er måske den mest sølle anmeldelse jeg har læst herinde, endnu. Ked af at sige, til ham der har anmeldt den.

De konstante tvetydige/spydige referencer til 'Tony Stark får jern på' er en kodyl joke. Hvorfor er anmeldere begyndt at gå mere op i hvordan de listigt kan være sjove, humoristiske, spydige mm, i stedet for at ANMELDE en film.. Jeg forstår det ikke. Det er en konstant gentagende ting i danske anmeldelser. Anmelderen hæver sig over filmen, folket og jorder den, med dumme kommentarer.
Er de her spydigheder ikke ment som de læses af mig, så bør personen tænke en ekstra gang, næste gang man skriver en anmeldelse, vil jeg mene.
Udover det, er den såmænd fin, når den går mere ind i historien er kaotisk mm.
MERE AF DET TAK!

Batman får jo heller ikke 'gummi på'
Spiderman får ikke 'latex på'
Superman fjerner ikke sin 'beer-gogles'
Osv. osv.
Gravatar

#10 Zombi 10 år siden

Man har selvfølgelig lov til sin egen mening, men jeg synes godt nok filmz er begyndt at få nogle anmeldelser der stikker ud fra mængden; film der få fine anmeldelser andre steder bliver slagtet her og vice versa. Jeg må bare erkende at jeg oftest er meget uenig med de nyere anmeldere her på filmz.

Filmz anmeldelser kan jeg generelt ikke bruge, som guide til om jeg skal se en bestemt film mere.

Skriv ny kommentar: