“Iron Man 3” er noget værre rod. Den er usammenhængende, karaktererne er intetsigende, og så er den tilmed kedelig. Tony Stark er en sjov nok hovedperson, men han kan ikke bære filmen ene og alene på sine skuldre. Enkelte flotte actionscener – især én med kamphelikoptere og talrige eksplosioner – forhindrer filmen i at blive direkte uudholdelig. Den er bare virkelig heller ikke særlig god. Og, nå ja, så er der flere små, sjove referencer til “The Avengers”. Referencer, som konstant minder os om, at “Iron Man 3” ikke når Joss Whedons superhelteepos til sokkeholderne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 Lord Beef Jerky 11 år siden

Sjovt. Jeg synes ellers, at actionscenerne sænkede filmens niveau til middelmådighed. Er dog ellers en smule mere positiv, og giver 6/10.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#102 MMB 11 år siden

Lord Beef Jerky (101) skrev:
Sjovt. Jeg synes ellers, at actionscenerne sænkede filmens niveau til middelmådighed. Er dog ellers en smule mere positiv, og giver 6/10.

Hehe. :) Hvad synes du da fx om skydiving sekvensen?
Gravatar

#103 Ispep 11 år siden

Jeg var måske heller ikke helt hooked på dens actionscener, uden jeg fandt dem ringe. De var vel lidt standard og intet særligt. Skydiving-scenen var fin nok.
Gravatar

#104 Lord Beef Jerky 11 år siden

Enig med Ispep. Actionscenerne i slutningen trak dog aaaalt for langt ud, og kedede mig noget så grusomt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#105 Ispep 11 år siden

Jeg fandt filmen en anelse træg i starten, uden ret meget action, bortset fra angrebet på TS hus. Men derfra synes jeg filmen fik styr på det. Men ja. Den har sine problemer hist og her, ingen tvivl.
Gravatar

#106 MMB 11 år siden

Ispep (103) skrev:

Jeg var måske heller ikke helt hooked på dens actionscener, uden jeg fandt dem ringe. De var vel lidt standard og intet særligt. Skydiving-scenen var fin nok.

Forstå mig ret, det er heller ikke, fordi jeg fandt actionscekvenserne revolutionerende på nogen måde, men jeg synes generelt de var spændende og bestemt mere interessante, end hvad filmen ellers havde at byde på.
Gravatar

#107 Ispep 11 år siden

I know. For mit vedkommende var det mere humoren, glimt i øjet og de underholdende optrin jeg fandt fornøjeligt og ikke så voldsomt meget dens action, hvis jeg ser på det isoleret.
Gravatar

#108 Lord Beef Jerky 11 år siden

Jeg har en svaghed for superhelte med svagheder, og det at iron man er banket helt i bund psykisk, fysisk og endda økonomisk er hvad jeg fandt mest underholdende. Starten kunne jeg nu også meget godt lide, men som en sjældenhed for genren, var det midterdelen, der var mest interessant.
Gravatar

#109 HonoDelLoce 11 år siden

Var inde og se den i fredags og var alt i alt egentlig meget godt tilfreds.

Det var et af de her tilfælde, hvor jeg fik præcist hvad jeg regnede med at få. Noget kæk humor, en eskalering af det romantiske plot og selvfølgelig noget action. Udover det fik jeg endda et godt "twist", som jeg synes var lækkert !

Sideplottet med knægten var liiiiiiiiiiige ved at blive for meget, men det holdt sig lige nøjagtig på den rigtige side af grænsen og undgik at blive Temple of Doom-agtigt irriterende.

Der var lidt "inFamous" over Pearce's rolle (og håndlangerne). Egentlig ikke, når jeg sådan bagefter tænker over det, men under filmen sad jeg med denne her følelse af, at han snildt kunne være en skurk fra inFamous-spillene (og dem kan jeg i øvrigt mægtigt godt lide ;) ).

Det bliver en 7/10 herfra (som er en karakter, som jeg har fundet ud af, at jeg giver rigtigt mange film efterhånden :/ )
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#110 Zombi 11 år siden

HonoDelLoce (109) skrev:
Det bliver en 7/10 herfra (som er en karakter, som jeg har fundet ud af, at jeg giver rigtigt mange film efterhånden :/ )

Desto flere film man ser desto mere skal der til før man bliver rigtig imponeret, Jeg ser også langt flere film i dag som jeg synes er okay underholdende end decideret gode eller fantastiske, de er egentlig ikke dårlige eller noget, men de giver mig heller ikke noget nyt. Der er i hvert fald længere og længere imellem de rigtig gode oplevelser, medmindre jeg vender tilbage til nogle af favorit filmene, som heldigvis er lige så fantastiske nu som de var første gang.

Nogle gange er det godt at holde en lille pause fra film, eller se et par af yndlingsfilmene, så man ikke køre helt træt i det.

Skriv ny kommentar: