“Iron Man 3” er noget værre rod. Den er usammenhængende, karaktererne er intetsigende, og så er den tilmed kedelig. Tony Stark er en sjov nok hovedperson, men han kan ikke bære filmen ene og alene på sine skuldre. Enkelte flotte actionscener – især én med kamphelikoptere og talrige eksplosioner – forhindrer filmen i at blive direkte uudholdelig. Den er bare virkelig heller ikke særlig god. Og, nå ja, så er der flere små, sjove referencer til “The Avengers”. Referencer, som konstant minder os om, at “Iron Man 3” ikke når Joss Whedons superhelteepos til sokkeholderne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#121 Kruse 11 år siden

jakobdam (120) skrev:
Men her i denne anmeldelse er der en høj grad af inkompetence, der mest peger på, at anmelderen nok ikke bryder sig om genren som helhed.

Og hvis du læste første side i denne tråd, så har anmelderen afvist at han ikke skulle kunne lide genren.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#122 the_paki_don 11 år siden

jakbdam

Din holdning holder ikke (tihi), for Tarantrier har tidligere udtalt dette:

Tarantrier skrev:
Personligt kan jeg rigtig godt lide superheltefilm, men Iron Man 3 fungerede i mine øjne slet ikke. Så det har i hvert fald ikke noget at gøre med mine personlige genre-præferencer.

I forummet på denne anmeldelse. Det her har intet med hverken igorance eller dumhed at gøre, men blot hans valg af håndtering af anmeldelsen som ikke faldt i god smag med størstedelen af folk, der har kommenteret her.

Så lad være med at snakke om at "slå navn op efterfølgende", hvis du ikke vil tjekke, om hvad din holdning vedr. ham er, overhovedet er fair eller ej.
Gravatar

#123 Riqon 11 år siden

jakobdam (120) skrev:
Jeg mener - når man ikke engang kan huske hvad Mandarinen hedder, og i anmeldelsen kalder ham Klementinen, så er det i mine øjne tegn på ignorance og dumhed.

At kalde ham for Klementinen er skarpsindig ironi, en lødig sprogfigur, der vidner om anmelderens attitude overfor det, han mener er en mislykket skurk. Det viser bare, at anmelderens skrivestil har kant. Og denne kreativitet fra Filmz-skribenternes side ville jeg ærlig talt ikke være foruden.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#124 Stilund 11 år siden

Stilund (114) skrev:
Var inde og se Iron Man igår, og tilstår at man aldrig skal lytte til en film kritiker, for filmen er langt hen af vejen lige så fed som den første, hvis ikke bedre. Ifølge anmeldelsen kan han ikke finde rundt i alle historierne, hvilket jeg slet ikke forstår, for den er rimelig nem at forstå. Så Tarantrier jeg tænker lidt, har du set en anden Iron Man 3? Eller har du bare set dig sur på franchisen? En skam den bliver føjet af banen, da det bare er en action film af middelmåddig statur. Den får 4/6 stjerner fra mig, da Iron Man 3 ikke bare en fed action film, men vores tid Indiana Jones!

Kan godt læse at det lyder ret hårdt det jeg skrev, det var ikke sådan ment! Det var ikke for at ramme nogen, men mener mere at man ikke altid skal stole på en film kritiker. Det var ikke for at skælde ud på Tarantrier, beklager hvis det var en for hård udmelding og for usaglig kontekst...
Gravatar

#125 Riqon 11 år siden

Som en af de, der kommenterede på dit indlæg, kan jeg sige, jeg ikke føler mig ramt. ;) Men det er måske nærmere Tarantrier, du mener. Han virker til at holde lidt en distance fra debatten her. ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#126 Hr. Nielsen 11 år siden

Riqon (123) skrev:
At kalde ham for Klementinen er skarpsindig ironi
Really??? Jeg fandt det lidt barnligt (og nej, jeg er ikke ude efter at hakke på anmelderen!). Men da muligt jeg ændrer holdning, hvis jeg ser filmen.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#127 Kruse 11 år siden

Vi kan godt blive enige om at Mandarinen lyder fjollet på dansk, men jeg synes nu ikke at det er særligt kreativt eller specielt sjovt at kalde ham for Klementinen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#128 HonoDelLoce 11 år siden

Nej, det er ca. lige så sjovt som når folk kalder Brøndby for BøF, FCK for FuCK, FCM for FC Muuhjylland (eller Midtafrika).. (Farcelona er dog sjovt ! :P )

Det er revy-humor og det er så absolut ikke sjovt (i mine øjne ;) ).
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#129 Tarantrier 11 år siden

Riqon (125) skrev:
Men det er måske nærmere Tarantrier, du mener. Han virker til at holde lidt en distance fra debatten her. ;)

Jeg læser med fra sidelinien med stor interesse :)

Men nu da jeg alligevel kommenterer, så lad mig beklage over for alle dem, som synes, at tonen er for nedladende - det var (selvfølgelig) ikke intentionen! :)
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#130 the_paki_don 11 år siden

En del af min sjæl døde, da jeg læste anmeldelsen.

Du skylder mig et Anton Berg marcipanbrød.

Skriv ny kommentar: