“Iron Man 3” er noget værre rod. Den er usammenhængende, karaktererne er intetsigende, og så er den tilmed kedelig. Tony Stark er en sjov nok hovedperson, men han kan ikke bære filmen ene og alene på sine skuldre. Enkelte flotte actionscener – især én med kamphelikoptere og talrige eksplosioner – forhindrer filmen i at blive direkte uudholdelig. Den er bare virkelig heller ikke særlig god. Og, nå ja, så er der flere små, sjove referencer til “The Avengers”. Referencer, som konstant minder os om, at “Iron Man 3” ikke når Joss Whedons superhelteepos til sokkeholderne.
Skriv ny kommentar:
#121 Kruse 11 år siden
Og hvis du læste første side i denne tråd, så har anmelderen afvist at han ikke skulle kunne lide genren.
#122 the_paki_don 11 år siden
Din holdning holder ikke (tihi), for Tarantrier har tidligere udtalt dette:
I forummet på denne anmeldelse. Det her har intet med hverken igorance eller dumhed at gøre, men blot hans valg af håndtering af anmeldelsen som ikke faldt i god smag med størstedelen af folk, der har kommenteret her.
Så lad være med at snakke om at "slå navn op efterfølgende", hvis du ikke vil tjekke, om hvad din holdning vedr. ham er, overhovedet er fair eller ej.
#123 Riqon 11 år siden
At kalde ham for Klementinen er skarpsindig ironi, en lødig sprogfigur, der vidner om anmelderens attitude overfor det, han mener er en mislykket skurk. Det viser bare, at anmelderens skrivestil har kant. Og denne kreativitet fra Filmz-skribenternes side ville jeg ærlig talt ikke være foruden.
#124 Stilund 11 år siden
Kan godt læse at det lyder ret hårdt det jeg skrev, det var ikke sådan ment! Det var ikke for at ramme nogen, men mener mere at man ikke altid skal stole på en film kritiker. Det var ikke for at skælde ud på Tarantrier, beklager hvis det var en for hård udmelding og for usaglig kontekst...
#125 Riqon 11 år siden
#126 Hr. Nielsen 11 år siden
#127 Kruse 11 år siden
#128 HonoDelLoce 11 år siden
Det er revy-humor og det er så absolut ikke sjovt (i mine øjne ;) ).
#129 Tarantrier 11 år siden
Jeg læser med fra sidelinien med stor interesse :)
Men nu da jeg alligevel kommenterer, så lad mig beklage over for alle dem, som synes, at tonen er for nedladende - det var (selvfølgelig) ikke intentionen! :)
#130 the_paki_don 11 år siden
Du skylder mig et Anton Berg marcipanbrød.