“Iron Man 3” er noget værre rod. Den er usammenhængende, karaktererne er intetsigende, og så er den tilmed kedelig. Tony Stark er en sjov nok hovedperson, men han kan ikke bære filmen ene og alene på sine skuldre. Enkelte flotte actionscener – især én med kamphelikoptere og talrige eksplosioner – forhindrer filmen i at blive direkte uudholdelig. Den er bare virkelig heller ikke særlig god. Og, nå ja, så er der flere små, sjove referencer til “The Avengers”. Referencer, som konstant minder os om, at “Iron Man 3” ikke når Joss Whedons superhelteepos til sokkeholderne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#111 Ispep 11 år siden

Det kommer vel lidt an på hvad (og hvor) man søger sine film. Søger man konstant kvalitet i den samme sikre boldgade, som man måske har gjort i årsvis, så bliver man nok knap så imponeret. Udvider man derimod sin filmsøgning, så er der rig mulighed for man opdager noget nyt. Blot en tanke.
Gravatar

#112 the_paki_don 11 år siden

Ispep

Jeg læste adskillige tanker i dit indlæg. Løgner.
Gravatar

#113 Ispep 11 år siden

Fandens også, du er altid så skarpsindig :D
Gravatar

#114 Stilund 11 år siden

Var inde og se Iron Man igår, og tilstår at man aldrig skal lytte til en film kritiker, for filmen er langt hen af vejen lige så fed som den første, hvis ikke bedre. Ifølge anmeldelsen kan han ikke finde rundt i alle historierne, hvilket jeg slet ikke forstår, for den er rimelig nem at forstå. Så Tarantrier jeg tænker lidt, har du set en anden Iron Man 3? Eller har du bare set dig sur på franchisen? En skam den bliver føjet af banen, da det bare er en action film af middelmåddig statur. Den får 4/6 stjerner fra mig, da Iron Man 3 ikke bare en fed action film, men vores tid Indiana Jones!
Gravatar

#115 Slettet Bruger [3800954525] 11 år siden

Stilund (114) skrev:
og tilstår at man aldrig skal lytte til en film kritiker

Så du vil heller ikke lytte til en filmkritiker, der giver filmen samme karakter som dig? :)
Gravatar

#116 BN 11 år siden

Stilund (114) skrev:
Iron Man 3 [er] ..... vores tid Indiana Jones!

NEJ!!!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#117 Riqon 11 år siden

Stilund (114) skrev:
Var inde og se Iron Man igår, og tilstår at man aldrig skal lytte til en film kritiker

Jeg er lidt forvirret over denne regel ... siden du selv giver en kritik af filmen, skal det så også betyde, vi heller ikke skal lytte til dig? Eller er du en undtagelse fra "aldrig"?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#118 the_paki_don 11 år siden

Riqon

Han mener vel en anmelder af "profession". Mens "WE THE PEOPLE" er de eneste, der kan stoles på!

REVOLUTION!!! NUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!
Gravatar

#119 Lord Beef Jerky 11 år siden

Men filmz' anmeldere er jo heller ikke anmeldere af profession?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#120 jakobdam 11 år siden

Normalt er jeg ikke den type der vil kritisere en filmkritiker - subjektive holdninger er jo svære at komme udenom ved medier som film.

Men her i denne anmeldelse er der en høj grad af inkompetence, der mest peger på, at anmelderen nok ikke bryder sig om genren som helhed.

Jeg mener - når man ikke engang kan huske hvad Mandarinen hedder, og i anmeldelsen kalder ham Klementinen, så er det i mine øjne tegn på ignorance og dumhed. Så svært er det heller ikke at slå det navn op efterfølgende, hvis man skulle have glemt det.

At anmelderen kalder Ben Kingsley for den værste filmskurk, tyder desværre i høj grad på at anmelder måske ikke engang har set filmen til ende.

Skriv ny kommentar: