“Iron Man 3” er noget værre rod. Den er usammenhængende, karaktererne er intetsigende, og så er den tilmed kedelig. Tony Stark er en sjov nok hovedperson, men han kan ikke bære filmen ene og alene på sine skuldre. Enkelte flotte actionscener – især én med kamphelikoptere og talrige eksplosioner – forhindrer filmen i at blive direkte uudholdelig. Den er bare virkelig heller ikke særlig god. Og, nå ja, så er der flere små, sjove referencer til “The Avengers”. Referencer, som konstant minder os om, at “Iron Man 3” ikke når Joss Whedons superhelteepos til sokkeholderne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#131 Stilund 10 år siden

Tarantrier (129) skrev:
Jeg læser med fra sidelinien med stor interesse :)

Men nu da jeg alligevel kommenterer, så lad mig beklage over for alle dem, som synes, at tonen er for nedladende - det var (selvfølgelig) ikke intentionen! :)


Beklager også hvis jeg var for arrogant. Not hard feelings... :-)
Gravatar

#132 the_paki_don 10 år siden

Din arrogante tone gjorde, at en del af min sjæl døde.

Du skylder mig også et Anton Berg marcipanbrød.

Jeg har det lidt som om, at I prøver at give mig sukkersyge.

Det gør mig ked af det.

I skylder mig... Åh gud, det er jo en ond cirkel!
Gravatar

#133 Driver 10 år siden

Den var god, den var anderledes, den havde overraskelser, den havde et nærmest juletema over sig ala Kiss Kiss Bang Bang. Jeg havde frygtet noget i stil med The Avengers, det fik jeg ikke. Jubiiii, ingen udefrakommende aliens, men derimod dejlig solide overnaturlige jordfødte skurke, der har eksperimenteret lidt for længe på teenageværelset (ad, bad). Den får 8/10 fra mig. Udmærket Mr. Black.

8/10
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#134 ietord 10 år siden

Så har jeg fået set filmen og må erklære mig meget uenig med denne anmeldelse, som jeg samtidig mener er en virkeligt dårlig anmeldelse og en skidt underbygget omgang.

Filmen er ikke særlig svær at forstå, og hvis man mener det kan det godt være, at man skal lade være med at anmelde film.

Anmelderen kommer med tre elementer fra handlingen og påstår derefter at der jongleres med mange bolde i plottet. Det gør der sådan set ikke.

Karakterne fungerer efter min mening udmærket.

I det hele taget vil jeg mene at dette er en ganske solid superheltefilm, som jeg var godt underholdt af.

Jeg giver filmen 4/6.

Jeg giver anmeldelsen 2/6.
Gravatar

#135 Zombi 10 år siden

Jeg giver ietord 1/6.
Gravatar

#136 elsotho 10 år siden

Jeg giver ietord 5/6 (han ville have fået 6/6 hvis han havde givet filmen en karakter bedre)
Gravatar

#137 TorbenWood 10 år siden

Værdig efterfølger. Klart bedre end 2'eren, men ikke helt på højde med 1'eren eller med den fremragende The Avengers.
Gravatar

#138 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Jeg er fuldstændigt uenig i anmeldelsen. At give to stjerner for denne! Vanvid! Jeg vil give den halvt så høj karakter, dvs. 1. Fuck fuck fuck fuck fuck og 1.000 gange fuck den var elendig. Den var lige så ringe som Avengers!

Karakterer til Marvel-filmatiseringer:

3:6 Iron Man 1
3:6 Iron Man 2
1:6 Iron Man 3
6:6 Blade 1
5:6 Blade 2
4:6 Blade 3
3:6 Daredevil
5:6 X-men 1
6:6 X-men 2
4:6 X-men 3
2:6 X Mens Origins Wolverine
2:6 X Men First Class
3:6 Hulk Bana
2:6 Hulk Norton
5:6 Spiderman 1
5:6 Spiderman 2
3:6 Spiderman 3
4:6 The Amazing Spiderman
2:6 Ghostrider
2:6 Fantastic Four 1
3:6 Fantastic Four 2
3:6 Captain America
1:6 Captain America 1990
1:6 Avengers

Det er vist dem jeg har set.





Doctor Last Warning
Gravatar

#139 Stilund 10 år siden

DocDoom (138) skrev:
Jeg er fuldstændigt uenig i anmeldelsen. At give to stjerner for denne! Vanvid! Jeg vil give den halvt så høj karakter, dvs. 1. Fuck fuck fuck fuck fuck og 1.000 gange fuck den var elendig. Den var lige så ringe som Avengers!

Karakterer til Marvel-filmatiseringer:

3:6 Iron Man 1
3:6 Iron Man 2
1:6 Iron Man 3
6:6 Blade 1
5:6 Blade 2
4:6 Blade 3
3:6 Daredevil
5:6 X-men 1
6:6 X-men 2
4:6 X-men 3
2:6 X Mens Origins Wolverine
2:6 X Men First Class
3:6 Hulk Bana
2:6 Hulk Norton
5:6 Spiderman 1
5:6 Spiderman 2
3:6 Spiderman 3
4:6 The Amazing Spiderman
2:6 Ghostrider
2:6 Fantastic Four 1
3:6 Fantastic Four 2
3:6 Captain America
1:6 Captain America 1990
1:6 Avengers

Det er vist dem jeg har set.


Men, det siger jo intet om hvorfor de skal have de stjerner. :-) En lille kommentar ville hjælpe...
Gravatar

#140 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Det havde jeg så ikke tid til. Postede mest for at slippe for den der: Du kan bare ikke lide Marvel-film.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: