“Iron Man 3” er noget værre rod. Den er usammenhængende, karaktererne er intetsigende, og så er den tilmed kedelig. Tony Stark er en sjov nok hovedperson, men han kan ikke bære filmen ene og alene på sine skuldre. Enkelte flotte actionscener – især én med kamphelikoptere og talrige eksplosioner – forhindrer filmen i at blive direkte uudholdelig. Den er bare virkelig heller ikke særlig god. Og, nå ja, så er der flere små, sjove referencer til “The Avengers”. Referencer, som konstant minder os om, at “Iron Man 3” ikke når Joss Whedons superhelteepos til sokkeholderne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Kruse 10 år siden

Blaze (20) skrev:
Som en anden tidligere skrev her i tråden.. hvordan kan Olympus has fallen få 3 stjerner når denne kun får 2..


Fordi det er to forskellige anmeldere der har anmeldt disse film. Det er da ret så åbenlyst.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#22 Moog 10 år siden

2/5 herfra også, den var faktisk ringe.
1 stjerne for skuespillet, rart at se Tony ikke altid er en lalleglad fidus mager.
1 stjerne for humoren.


Resten var simpelthen noget bras, efter at have kæmpet på lige fod med guder, og uendeligt stærke monstre, så går hans dragter nu i stykker hvis han ikke lander i en bunke af edderdunsyner.
Historien er noget sludder, hvordan finder de lige ud af hvor præsidenten bliver holdt til fange igen? Hvad er planen lige med mandarinen igen? At skabe et behov for selv-antændende super soldater?
Hvad sker der også lige for at Killian forvandler sig fra en genert nørd til karismatisk super skurk fordi han bliver lidt tøse-fornærmet over at blive efterladt på taget til nytår?
Selv skabelsen af Gækkeren i Batman forever, gjorde det bedre.

Ser ud til at Superman må give årets superhelte brag, Iron man 3 gjorde i hvert fald ikke.
Gravatar

#23 elwood 10 år siden

Jeg glæder mig så til og se, hvad der gør han følte sig mere underholdt af gi Joe 2 :) det må være antallet af eksplosioner.

Dårlig film eller ej, jeg vil blot finde ud af om den er bedre end den rædselsfulde 2'er.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#24 MoH 10 år siden

Jeg var nu godt underholdt af filmen. en ting der dog "gik mig lidt på"
At hans dragter hele tiden skulle falde fra hinanden. Det var selvfølgelig en prototype, men alligevel.
vil sige at den var langt bedre end 2'eren. Ender nok med 4/6.
Gravatar

#25 elwood 10 år siden

That's all I need to know :)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#26 Høegh 10 år siden


Blaze (20) skrev:


Jeg er så træt af filmanmeldere der skal svine film til som de ikke forstår, eller fordi det ikke passer ind i deres snævre filmsmag.


Jeg er så træt af hysteriske fans der ikke forstår konceptet 'forskellig smag', og som bliver personligt forargede over at der findes mennesker der har haft en anden oplevelse end dem selv.

Skal man drage en parallel, så var der jo fornyligt en hel del Justin Bieber-fans der også "smækkede med døren" fordi nogen vovede at opleve koncerten på en anden måde end dem.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#27 bjarke 10 år siden

Jeg er ikke helt så negativ som anmelder, men nogen vellykket film er det desværre ingenlunde. Rodet fortalt og ja, desværre kedelig i længden. Men man kommer ikke uden om Robert Downes Jr.'s indtagende kækhed og et par flotte eksplosioner - men selv actiondelen fungerer ikke videre optimalt hele vejen. Jeg lander på 3 ud af 6 stjerner.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#28 McPeter 10 år siden

Der er bestemt plothuller i Iron Man 3, men ikke meget værre end i Skyfall.
Hvis du hører nogen sammenligne Mandarinen med Jokeren i The Dark Knight, så burde de se begge film igen. Et godt actionbrag, men ikke meget mere end det.

4 / 6
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#29 danish99 10 år siden

Jeg så den igår og jeg er enig, den skuffede fælt og der er jo ikke rigtig noget iron man i den, den første var klasse med masser iron man på banen, her er det slap humor med en fjernstyret iron man. Don cheadle er fed i denne her, ellers er den den dårligste i rækken ligesom batman var.
King
Gravatar

#30 danish99 10 år siden

Høegh (26) skrev:
Blaze (20) skrev:


Jeg er så træt af filmanmeldere der skal svine film til som de ikke forstår, eller fordi det ikke passer ind i deres snævre filmsmag.


Jeg er så træt af hysteriske fans der ikke forstår konceptet 'forskellig smag', og som bliver personligt forargede over at der findes mennesker der har haft en anden oplevelse end dem selv.

Skal man drage en parallel, så var der jo fornyligt en hel del Justin Bieber-fans der også "smækkede med døren" fordi nogen vovede at opleve koncerten på en anden måde end dem.

Smukkeste kan det ikke siges:-)
King

Skriv ny kommentar: