“Iron Man 3” er noget værre rod. Den er usammenhængende, karaktererne er intetsigende, og så er den tilmed kedelig. Tony Stark er en sjov nok hovedperson, men han kan ikke bære filmen ene og alene på sine skuldre. Enkelte flotte actionscener – især én med kamphelikoptere og talrige eksplosioner – forhindrer filmen i at blive direkte uudholdelig. Den er bare virkelig heller ikke særlig god. Og, nå ja, så er der flere små, sjove referencer til “The Avengers”. Referencer, som konstant minder os om, at “Iron Man 3” ikke når Joss Whedons superhelteepos til sokkeholderne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 The Vossen 10 år siden

Nogen der kan udtale sig om hvorvidt den fungerer i 3D format, eller skal jeg bare holde mig til almindeligt 2D når jeg skal ind og se den i biografen?
Gravatar

#32 elwood 10 år siden

McPeter (28) skrev:
Hvis du hører nogen sammenligne Mandarinen med Jokeren i The Dark Knight, så burde de se begge film igen.


Som jeg skrev til Johan i vores "snak" så tror jeg mere det blir John Harrison (into Darkness) der blir "sammenlignet" med The Joker, Hans karakter har snart opnået næsten så stor hypen, som The Joker, dog uden den massive Viral Kampagne der fulgte The Joker.

Men jeg tror mere at det er John Harrison og The Joker, folk vil forsøge og "sætte op mod" hinanden når den film udkommer.

Men fælles for dem alle ser ud til og være ordet Kaos, som Johan nævnte.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#33 bjarke 10 år siden

The Vossen (31) skrev:
Nogen der kan udtale sig om hvorvidt den fungerer i 3D format, eller skal jeg bare holde mig til almindeligt 2D når jeg skal ind og se den i biografen?

Jeg synes slet ikke, at den udnytter brugen af 3D - og jeg er altså ikke en af de der modstandere af 3D, men her fungerer det ikke rigtigt IMO.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#34 elwood 10 år siden

Argg havde hel glemt alt det her med 3D suk here we go again, må håbe den er til og se i 2D udgaven relativt nemt.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#35 The Vossen 10 år siden

bjarke (33) skrev:
Jeg synes slet ikke, at den udnytter brugen af 3D - og jeg er altså ikke en af de der modstandere af 3D, men her fungerer det ikke rigtigt IMO.


Tak, tak. Havde skam heller ikke forventet at "Iron Man 3" ville være en af de banebrydende 3D-oplevelser. Så kan jeg da lige spare 30-40 kr,-, det fint.
Gravatar

#36 McPeter 10 år siden

The Vossen (31) skrev:
Nogen der kan udtale sig om hvorvidt den fungerer i 3D format, eller skal jeg bare holde mig til almindeligt 2D når jeg skal ind og se den i biografen?


3D-effekterne tilføjer absolut intet ekstra til filmen, så hvis du kan vælge, så tag 2D-versionen.

elwood (32) skrev:
Som jeg skrev til Johan i vores "snak" så tror jeg mere det blir John Harrison (into Darkness) der blir "sammenlignet" med The Joker, Hans karakter har snart opnået næsten så stor hypen, som The Joker, dog uden den massive Viral Kampagne der fulgte The Joker.

Men jeg tror mere at det er John Harrison og The Joker, folk vil forsøge og "sætte op mod" hinanden når den film udkommer.

Men fælles for dem alle ser ud til og være ordet Kaos, som Johan nævnte.


Jeg har set flere skrive, bl.a. på IMDb, hvor de specifikt påstår at Mandarinen er på højde med Heath Ledgers version af Jokeren. Og dér tager de fejl. :-)

Jeg er ikke helt sikker på hvad du henviser til med navnet John Harrison?
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#37 Blaze 10 år siden

Kruse (21) skrev:
Fordi det er to forskellige anmeldere der har anmeldt disse film. Det er da ret så åbenlyst.


Ja duh!! Det kunne jeg nu godt selv regne ud.. Mit spørgsmål var ret så retorisk..

Og prøvede i virkeligheden blot at understrege min utilfredshed med anmelderens subjektive tilgang til at skrive en anmeldelse.

I min bog skal en anmelder så vidt muligt prøve at stille sig objektivt i forhold til anmeldelsen, og ikke lade sin egen (og i dette tilfælde ret så utilfredse) mening om genren skinne igennem. Formår vedkommende ikke dette er de uegnede og burde slet ikke skrive anmeldelsen.

Høegh (26) skrev:
Blaze (20) skrev:


Jeg er så træt af filmanmeldere der skal svine film til som de ikke forstår, eller fordi det ikke passer ind i deres snævre filmsmag.


Jeg er så træt af hysteriske fans der ikke forstår konceptet 'forskellig smag', og som bliver personligt forargede over at der findes mennesker der har haft en anden oplevelse end dem selv.

Skal man drage en parallel, så var der jo fornyligt en hel del Justin Bieber-fans der også "smækkede med døren" fordi nogen vovede at opleve koncerten på en anden måde end dem.


Ok.. tak fordi du lige sammenlignede mig med en gang hysteriske teenage tøser til en Justin Bieber koncert. (Sarkasme alert)

Jeg forstår udemærket dit argument. Ser dog ikke mig selv som fan af Ironman filmene. Syntes de er i den gode ende af genren, og finder mig godt underholdt.

Er som sagt bare træt af anmeldere der ikke giver filmene den chance de fortjener, blot fordi de ikek bryder sig om genren, og sikkert allerede inden de har set filmen har gjort sig nogle negative tanker om den (det sidste er naturligvis ren spekulation fra min side, men anmeldelsen bærer præg af det)
Gravatar

#38 dennis.p 10 år siden

Det var da en useriøs anmeldelse. På intet tidspunkt bliver det klart hvorfor præcis at filmen ikke lever op til "anmelderens" forventning, hvis der da overhovedet har været nogen. Hvis man i Iron Man 3 synes at konceptet med War Machine er forvirrende, hvorfor i alverden ser man overhovedet filmen? Har man så virkelig set de andre eller har man bare læst bagsiden af en blu-ray og med det grundlag gået ind og set filmen.

Selvfølgelig skal der være plads til forskellige meninger. Men det her er da bare useriøst
Gravatar

#39 elwood 10 år siden

McPeter (36) skrev:
Jeg er ikke helt sikker på hvad du henviser til med navnet John Harrison?


Sorry det er Benedict Cumberbatchs karakters navn i filmen Star Trek into Darkness.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#40 Tarantrier 10 år siden

dennis.p, Blaze og andre:

Er problemet ikke lidt, at det mere eller mindre er umuligt at kritisere en genre-film, uden det kommer til at lyde som om, at man ikke kan lide den genre? Det er i hvert fald det, der altid sker herinde: får en horror-, en action- eller en kærlighedsfilm kritik (oftest de to første), så får anmelderen skudt i skoene, at han/hun ikke kan lide den genre, filmen der anmeldes befinder sig i. Selvom det altid er en uberettiget kritik, da jeg i hvert fald ikke kender nogle anmeldere fra Filmz, der har noget imod bestemte genrer.

Personligt kan jeg rigtig godt lide superheltefilm, men Iron Man 3 fungerede i mine øjne slet ikke. Så det har i hvert fald ikke noget at gøre med mine personlige genre-præferencer.
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.

Skriv ny kommentar: