“Iron Man 3” er noget værre rod. Den er usammenhængende, karaktererne er intetsigende, og så er den tilmed kedelig. Tony Stark er en sjov nok hovedperson, men han kan ikke bære filmen ene og alene på sine skuldre. Enkelte flotte actionscener – især én med kamphelikoptere og talrige eksplosioner – forhindrer filmen i at blive direkte uudholdelig. Den er bare virkelig heller ikke særlig god. Og, nå ja, så er der flere små, sjove referencer til “The Avengers”. Referencer, som konstant minder os om, at “Iron Man 3” ikke når Joss Whedons superhelteepos til sokkeholderne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Driver 11 år siden

Frederik (59) skrev:
Hvis man ser bort fra "The Avengers", så er "Iron Man 3" den bedste af Marvels film indtil videre.

Skriver noget mere senere, men hvorfor bliver der ikke nævnt et eneste ord om Shane Black? "Iron Man 3" er Blacks film, og hans vision skinner voldsomt meget igennem.

Fordi han ikke er Joss Whedon?
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#62 Frederik 11 år siden

the_paki_don (60) skrev:
#59

I got your back, Frederik! :D



Godt! Black er et geni, og alt for få har set "Kiss Kiss Bang Bang". Den er på den danske Netflix, hvis man har lyst.

Gravatar

#63 the_paki_don 11 år siden

#61

Jeg forstår ikke? Siger du, at Joss Whedons vision ikke skinnede igennem i "The Avengers" eller mener du, at Shane Black ikke bliver nævnt i anmeldelsen til "Iron Man 3", fordi han ikke har så stor en fanskare som Joss Whedon?
Gravatar

#64 the_paki_don 11 år siden

#58

Highland Park... siger du, at du ikke nød at læse, at jeg glædede mig til at se filmen?!

Du har knust mit hjerte.
Gravatar

#65 Erroneus 11 år siden

God action, sjov, ikke så forudsigelig som 2'eren og med nogle mere menneskelige vinker på Tony den her gang, hvilket var fint. 5/6.
Gravatar

#66 Highland Park 11 år siden

the_paki_don (64) skrev:
Highland Park... siger du, at du ikke nød at læse, at jeg glædede mig til at se filmen?!
Nej da, det var en udsøgt fornøjelse! Desuden skrev du det jo ikke i denne tråd. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#67 Driver 11 år siden

the_paki_don (63) skrev:
#61

Jeg forstår ikke? Siger du, at Joss Whedons vision ikke skinnede igennem i "The Avengers" eller mener du, at Shane Black ikke bliver nævnt i anmeldelsen til "Iron Man 3", fordi han ikke har så stor en fanskare som Joss Whedon?

Det sidste. Jeg kan godt lide Shane Black, selvom jeg ikke har set Iron Man 3 endnu.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#68 Collateral 11 år siden

Nevermind. Nu debatten enten er kommet tilbage på sporet skal jeg ikke afspore den med mere brok.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#69 Baby Strong 11 år siden

Giver anmelderen fulstændig ret. 6/2 herfra og iøvrigt fin anmeldelse.

Hvorfor forstår folk ikke at sandsynligheden for at anmelderen og en selv, vægter forskellig, er ret stor ? Hvorfor skal I få ondt i røven over han har en anden mening ?
Insider giver generelt 2 stjerner mere end jeg selv gør, men derfor går jeg da ikke ned på børneniveua, og skriver at han er fulstændig afsporet og kritiserer hans andmeldelse på et totalt et ukonskruktivt og usobert plan.

FAT DET NU!
Gravatar

#70 Graversen 11 år siden

Det er så pisse ærgerligt, for ud af alle Avenger-orienterede spillefilm, var Iron Man 1 og til dels The Avengers de eneste jeg ville kalde for gode film. Iron Man 2 var dog, sammen med Hulk, de absolut dårligste i serien.

Instruktøren Shane Black har, ud over Iron Man 3, kun instrueret Kiss Kiss Bang Bang med Robert Downey Jr., og det er klart en af mine ynglingsfilm. Mine forventninger var derfor i vejret for Iron Man 3. Det er de ikke længere, men den er i det mindste ikke dårligere end 2'eren, right?
Who else's opinion would it be?

Skriv ny kommentar: