Selvom “Iron Man” ikke får gjort meget mere end at etablere titelfiguren i løbet af sin to timer lange spilletid, så føles det ikke bydende nødvendigt med endnu en “Iron Man”-film efter denne første omgang – det skulle da lige være for at se, hvordan dragten kan udbygges yderligere. “Iron Man” er en stærkt underholdende, men også helt typisk helteberetning, der flyver forbi mindre vellykkede superheltefilm som “Fantastic Four” og “DareDevil”, men som på trods af en fin præstation i hovedrollen ikke synes at have nær så meget på hjerte som genrens bedste værker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 MOVIE1000 15 år siden

#9 hahahahahahahahahahahahahahahahahahahah en time senere hahahahahahahahahahaha

i er heldige men jeg skal ikke ind og se den......................................................................................i dag
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#12 Highland Park 15 år siden

"efter Batman Begins". Utroligt som folk tror, at Nolan revolutionerede superheltefilmgenren. "Batman Begins" var da okay men så heller ikke mere (og fortsættelsen er hypet ud over alle rimelige grænser). Så foretrækker jeg klart Burtons film. Og hvorfor skal alle superheltefilm partout være dystre?
Næh jeg tror, at Downey Jr. egner sig perfekt til en farverig gang uforpligtende underholdning. Selv om det ærgrer mig, at filmen ikke er sat i scene af en dygtigere instruktør.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#13 Michael Andersen 15 år siden

#12 "Og hvorfor skal alle superheltefilm partout være dystre?"

Enig. Det mener jeg heller ikke de skal ("Batman Begins" er f.eks. ikke særlig dyster i forhold til den perverse og nihilistiske "Batman Returns"), for så bliver det bare så ensformigt som dengang i tegneserieverden, hvor alle helte skulle være dystre og deprimerede. Der skal både være plads til de mørke og de farverige superheltefilm :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#14 Petrescu 15 år siden

Så har jeg forladt biografens mørke og hoppet tilbage i min hule.
Jeg må sige, at man bliver underholdt fra først til sidst når man ser Iron Man og Robert Downey Jr. gør et utroligt job som Stark: Han er arrogant, selvglad, sarkastisk og gør rollen til sin egen.
Rent plotmæssigt, er det som nævnt ikke den store revolution, men det virker og tonen er ikke ene og alene useriøs, men den kapper heller ikke over i samfundsrealisme. Af gode grunde.

Så jeg vil give selve filmen 4/6, men den er klart tættere på 5 end 3, og det er Robert Downey Jr.'s fortjeneste.
Gravatar

#15 filmz-Scarface 15 år siden

Så er jeg vendt hjem fra biografens mørke. Fantastisk film, som jeg stærkt kan anbefale ALLE folk at se. Filmen levede fuldt op til mine forventninger, hvis ikke mere. Især Robert Downey Jr. var, som så mange har givet utryk for, eminent.

Jeg ser masser af potentiale i denne film. Dette kan meget vel være starten på Marvels næste superfranchise efter deres meget succesfulde Spider-Man serie.

Iron Man II, FTW!
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#16 erikjust 15 år siden

En ond cirkel er brudt. Efter og være blevet røvpulet af diverse så kaldte superhelte film lige fra Transformers til Fantastic four 2.
Har Ironman endelig formådet og smække en kvalitets film sammen.
Gravatar

#17 rockysds 15 år siden

Lige kommet hjem og må sige, at jeg var godt underholdt - men ikke vildt meget mere. Som de fleste andre har nævnt, er Robert Downey Jr. fremragende og konstant underholdende i hovedrollen - og han bærer flot filmen.

Historien var okay, selvom Yinsen-karakteren og den motivationsfaktor, han giver, føles ret letkøbt på en rullen med øjnene måde. Slutningen på "the final battle" var også "nem", selvom resten af kampen var rigtig veludført. Gwyneth Paltrow eller rettere karakteren Pepper Potts fungerende godt i den første halvdel af filmen, men efter dansen virkede hun for flad.

Jon Favreaus morsomme instruktion (og rolle), flotte effekter, en dejlig djævelsk Jeff Bridges, en udmærket Terrence Howard, en rigtig morsom Stan Lee-cameo og den altoverskyggende Robert Downey Jr. gør alt i alt filmen til god underholdning, der dog ikke er helt oppe ringe.

4/6 - men en stort 4-tal.

Jeg ser frem til en (eventuel) toer, for hvis toeren kan udøve samme stigning i kvalitet som "Spider-Man" 1 til 2 og "X-Men" 1 til 2, er der guf i vente - og alkoholstorylinen bliver interessant at se udforsket.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#18 filmz-Kadann 15 år siden

Rigtig god underholdning og der er masser af små perler til Marvel-fans i filmen.

Jeg var underholdt hele vejen igennem og kan kun håbe på at filmen kommer på Blu-ray i en fart, samt at der kommer en toer, der udforsker de mere grimme sider af Starks personlighed, hvilket jeg er 100% sikker på at Downey Jr. vil kunne spille perfekt.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#19 Munchkim 15 år siden

Jeg syntes også rigtigt godt om filmen. Specielt alle de små vink til tegneserien syntes jeg at de have smidt ret godt ind i filmen.
Specielt Samuel L. Jacksons rolle som Nick Fury er en ting jeg har ventet på siden jeg læste Ultimates første gang.
Gravatar

#20 filmz-Bruce 15 år siden

Robert Downey er et fund i rollen og gør ligefrem historien sekundær. Super timing, god humor og gode effekter.

Stort 4 tal!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: