Selvom “Iron Man” ikke får gjort meget mere end at etablere titelfiguren i løbet af sin to timer lange spilletid, så føles det ikke bydende nødvendigt med endnu en “Iron Man”-film efter denne første omgang – det skulle da lige være for at se, hvordan dragten kan udbygges yderligere. “Iron Man” er en stærkt underholdende, men også helt typisk helteberetning, der flyver forbi mindre vellykkede superheltefilm som “Fantastic Four” og “DareDevil”, men som på trods af en fin præstation i hovedrollen ikke synes at have nær så meget på hjerte som genrens bedste værker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Highland Park 15 år siden

#40: Wuuhuu! Det første 10-tal (tilsyneladende) til en superheltefilm! ;P
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#42 filmz-Trenox 15 år siden

Anmeldelse skudt forbi. Det her er imo klart den bedste superheltefilm til dato (der skal så heller ikke ret meget til ;) ).
Gravatar

#43 elwood 15 år siden

#39 også det jeg mente Det lidt som en slags extrem nem Find Holger 8-)

hehe.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#44 armadillo 15 år siden

Meget positivt overrasket - 5/6 herfra :)
Gravatar

#45 Åkepool 15 år siden

Er lige kommet hjem fra biffen. Rigtig fed film. Robert Downey Jr. er suveræn. Gik for en gangs skyld før de sidste tekster kørte over lærredet, så jeg må nøjes med Youtube :(

5/6
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#46 filmz-Wizard7 15 år siden

Sådanner! Endelig fået set Iron Man, og hold da kæft en fed film. Har ikke set en der var så gennemført siden Spider-Man 1 og 2. Iron Man havde dog godt nok nogle enkelte fejl nogle steder, men man lagde ikke mærke til dem... Det var en film, som havde plads til humor, action, flotte effekter, og en historie, som var fed nok:D Det der irriterede mig mest var dog nok, den teknologi som Stak havde til rådighed... Jeg mener hvorfor har vi ikke sådan noget endnu :P Men Iron Man er klart en af de bedste filmatiseringer af en superhelt... Jeg er klar på en 2'er, som jeg håber kommer i 2010, kunne være mega fedt :D
Gravatar

#47 Highland Park 15 år siden

Det der irriterede mig mest var dog nok, den teknologi som Stak havde til rådighed... Jeg mener hvorfor har vi ikke sådan noget endnu :P

Det har vi også. Næsten. ;)
http://www.newscientist.com/channel/opinion/dn1381...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#48 filmz-Is 15 år siden

#46
Iron Man havde dog godt nok nogle enkelte fejl nogle steder, men man lagde ikke mærke til dem...


Hvilke fejl er det du tænker på???
Gravatar

#49 tiany 15 år siden

Kanon fed film, længe siden at jeg har været så underholdt hele vejen gennem en film - og jeg blev til efter rulleteksterne, vi var så også de eneste der gjorder det, men det var sejt.

Som jeg før har udtalt jeg mener jeg ikke at Robert Downey Jr kan gøre noget forkert(altså bortset fra alkoholen, stofferne og fængselsopholdet) og jeg synes han er meget passende i rollen som tony stark - i just love that man! 5/6
Valar morghulis
Gravatar

#50 enfilmnørd 15 år siden

Fik så set den igår.
Den var rigtig god. Robert Downey Jr. gjore det rigtigt god, og filmens humor passede godt på ham. Plottet var også okay; men syntes det tabte pusten lidt hen mod slutningen.
Effekterne var også fantastiske, og frem for alt; filmen var rigtig gos underholdning.
Kan klart anmbefales 4,5/6

NB
undrede mig lidt over slutningen, med at han afslører sig selv, og senere efter underteksterne, bliver vervet til Shield; Det smadre da fuldstændigt chancen for en toer, eller hvad. Jeg har aldrig læst tegenserien, så jeg ved det ikke!
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.

Skriv ny kommentar: