Selvom “Iron Man” ikke får gjort meget mere end at etablere titelfiguren i løbet af sin to timer lange spilletid, så føles det ikke bydende nødvendigt med endnu en “Iron Man”-film efter denne første omgang – det skulle da lige være for at se, hvordan dragten kan udbygges yderligere. “Iron Man” er en stærkt underholdende, men også helt typisk helteberetning, der flyver forbi mindre vellykkede superheltefilm som “Fantastic Four” og “DareDevil”, men som på trods af en fin præstation i hovedrollen ikke synes at have nær så meget på hjerte som genrens bedste værker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-Kadann 16 år siden

#50 -

Nej, det smadrer ikke chancen for en toer. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#52 lagoni 16 år siden

Virkelig fed film! Godt skuespil, god historie, god det hele. Især Downey Jr. er jo fantastisk med sit sarkatiske, men samtidig dybe og alvorlige spil. Ikke at det er det der skal afgøre om filmen er god eller ej, men han er jo helt utrolig lækker og hammercharmerende som Stark. Mums.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#53 filmz-Wizard7 16 år siden

Undskyld hvis jeg afslører noget af filmen nu, men aner ikke hvordan man sætter det ind i sådan en boks, så man skal markere for at læse... #48: F.eks. i slutningen hvor Stark hænger, hvor ham den onde har smadret alt glasset. Det ene øjeblik hænger han der, og næste gang vi ser ham, så ligger han og ømmer sig... Det er en meget lille detalje, som ikke ødelægger noget, men det er stadigvæk en fejl. Men jeg elsker sku den film alligvel... Har ikke set en så fantastisk film siden Spider-Man 1 og 2, og Batman Begins.
Gravatar

#54 El vez 16 år siden

#53 Kig nederst på denne side, for en forklaring om hvordan man benytter spoilerfunktionen :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#55 filmz-hackiz 16 år siden

Sad pænt og ventede på det omtalte klip, men min lokale biografen syntes åbenbart ikke det var nødvendigt at vise filmen helt færdig.. Skuffende!

Men stadig en fed film, ville bare gerne lige ha set den omtalte scene! Hehe
Gravatar

#56 Michael Andersen 16 år siden

#55 Det er for dårligt. Skriv en mail til biografen, og gør dem opmærksom på at man ikke slukker for filmen når deres kunder stadig sidder og ser den.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#57 Outbound Sith 16 år siden

#55 Eller fortæl os, hvad det var for en biograf. Så skal vi nok sørge for, at de får lidt at læse i inboxen på mandag. ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#58 cansi 16 år siden

Blev selv lidt skuffet over filmen. Den har fået få dårlige anmeldelser og 94% på Rotten Tomatoes, så jeg forventede ligesom noget, men det viste sig at være at Robert Downing kun var bedst i første halvdel af filmen og at filmen underholder de mennesker som kender mere til tegneserien og ikke os andre. For netop i slutscenerne, følte jeg mig ikke underholdt, men synes bare det blev lidt mærkeligt. Ikke desto mindre var humoren i top og Robert Downing Jr. var stadigvæk fantastisk, men for mit vedkommende var filmen lidt for anderledes end hvad jeg ventede.
Gravatar

#59 Outbound Sith 16 år siden

#58 Godt nok har jeg en bunke venner, som er tegneserie-junkies, og som havde briefet mig lidt på sammenhængene i de forskellige referencer, men derudover har jeg aldrig så meget som rørt et Iron Man-hæfte, og jeg var ualmindeligt godt underholdt!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#60 filmz-CAADK 16 år siden

Er der nogen der kender nogle fede Iron Man tegneserier? Er selv rimelig stor tegneserielæser, men Iron Man har jeg aldrig rigtig læst. Hvilke er de mest esentielle?
Alfred: Know your limits, Master Wayne
Bruce: Batman has no limits

Skriv ny kommentar: