“The Island” fungerer bedst i sin første halvdel, hvor det sterile fremtidssamfund portrætteres, for når Bay går over til sit vante bulder og brag er man skam underholdt, men det sker desværre på bekostning af historien. Selv flotte kulisser, lækre farver og et hidsigt tempo forbliver i sidste ende tomme kalorier, hvilket er en skam, da potentialet til at gøre det hele vedkommende er der. Som tempereret sommerunderholdning er “The Island” et udmærket valg – til dem, som vil have lidt mere at tygge på, må man advare mod det høje candyflossindhold.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Yoda 18 år siden

Jeg kan heller ikke helt forstå hysteriet. Det er vel ganske fornuftigt og naturligt, at man i film benytter sig af genstande, man også i det virkelige live benytter.

Så lang tid det ikke bliver en to timers reklamekampangne, så kan jeg ikke se, hvorfor man ikke eksempelvis kan bruge diverse registrerede mærkevarer i fiktion.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#62 dyg 18 år siden

#61 - Scener som i Spider-Man, hvor han hopper rundt på Carlsberg lastbilen "overdrevet" længe, har jeg svært ved at klare.

I Hitchhikers Guide har jeg svært ved at klare Arthur's telefon, der skal stoppes op i kameraet hele tiden. Det er lige så meget, fordi det er en ting, der ikke er i bogen, og her får den mere screentime end hele intro-scenen.

Hvad jeg vil frem til er nok, at hvis tingene bliver kunstigt fremhævede, så har jeg meget svært ved at klare det. Men hvis det bare falder i med resten af filmen, så generer det mig ikke.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#63 Yoda 18 år siden

#62

hvis tingene bliver kunstigt fremhævede, så har jeg meget svært ved at klare det. Men hvis det bare falder i med resten af filmen, så generer det mig ikke


Jeps, jeg er helt enig!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#64 El vez 18 år siden

#61, Yoda og andre:

Så lang tid det ikke bliver en to timers reklamekampangne, så kan jeg ikke se, hvorfor man ikke eksempelvis kan bruge diverse registrerede mærkevarer i fiktion.

Den er jeg helt med på, men tillad mig at give et eksempel fra filmen. Der er ikke meget fidus i at skoene de benytter til klonerne i The Island er af mærket Puma når alt andet i faciliteten er fuldstændig anonymt og uden logoer og lign. Som McGregor netop også giver udtryk for findes der kun én slags sko, og de ved sansynligvis ikke engang ved hvad Puma er for noget. Klonerne har ikke brug for at vide at dette er Pumasko da de (klonerne) jo blot er et produkt og ikke ligefrem er i målgruppen for købere af dette mærke.

Derfor er det tydeligt at det kun fremkommer som noget seeren skal gøres opmærksom på, det kan ikke retfærdiggøres inden for filmens præmisser og derved bliver éns opmærksomhed revet væk fra historien når det bliver præsenteret.

De øvrige product placements foregår i 'den virkelige verden' hvor de da ganske rigtigt sagtens kunne ses fra et realistisk synspunkt. Problemet her er, at det så tydeligt stoppes ind i fjæset på én, at man igen bliver hevet ud af den filmiske illusion og gjort opmærksom på at man altså sidder i biffen i den virkelige verden og ikke længere i den fiktive fremtidsverden men ellers havde forsøgt at leve sig bare en smule ind i.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#65 Yoda 18 år siden

#64

Jeg fik nok ikke formuleret mit indlæg for heldigt. Jeg er helt enig med dig og Nayze, der jo ganske rigtigt skriver, at produktet skal falde naturligt ind i filmen og ikke fremhæves kunstigt, hvilket det lader til, at Puma bliver i "The Island".
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#66 filmz-Erroneus 18 år siden

Problemet med MSN reklamen i island er at den virker meget voldsomt, hvis det er en del af baggrunden hvor det smelter ind så fint, men her har vi altså den kæmpe sommerfugl klistret op på den "information central" og er forstyrrende.

Selve MSN search delen er ikke, da det falder ind i baggrunden og virker realistisk, men når den sommerfugl er med til at blokere McGregors ansigt delvist bliver det for meget, det er en gylden mellemvej og den finder de altså ikke lige der :)
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#67 jessup 18 år siden

Den film stinker for vildt - det er langt tid siden jeg har set noget så lamt - ikke siden Saw.
This is just until June
Gravatar

#68 vapor 18 år siden

#67 Det er en god film! Jeg er dog enig med dig i at SAW stank.
Gravatar

#69 filmz-mhh 18 år siden

VILDT fed film... elskede den fra start til slut!
Gravatar

#70 filmz-Solevad 18 år siden

Er der nogle der ved hvornår den kommer på DVD i Danmark?
"He who forgets will be destined to remember"

Skriv ny kommentar: