“The Island” fungerer bedst i sin første halvdel, hvor det sterile fremtidssamfund portrætteres, for når Bay går over til sit vante bulder og brag er man skam underholdt, men det sker desværre på bekostning af historien. Selv flotte kulisser, lækre farver og et hidsigt tempo forbliver i sidste ende tomme kalorier, hvilket er en skam, da potentialet til at gøre det hele vedkommende er der. Som tempereret sommerunderholdning er “The Island” et udmærket valg – til dem, som vil have lidt mere at tygge på, må man advare mod det høje candyflossindhold.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-thomas _h 18 år siden

Synes du spoiler RET meget i den anmeldelse. Men det må du jo selv om (traileren spoiler jo også ret meget selv, så hvorfor ikke...).

Nåh men jeg synes sgu filmen var god underholdning. Historien var ikke den dybeste, men god nok til at bære filmen. Jeg vil give dig helt ret i overeksponeringen af product placement. Det var virkeligt til at brække sig over til tider.

Så alt i alt en 4/6 herfra for fin underholdning og Scarlett Johansson i MEGET tætsiddende tøj.

PS. Er jeg den eneste, der synes hun lyder som en rusten havnearbejder, når hun råber? Det var forfærdeligt :-S
Gravatar

#2 filmz-Bartman 18 år siden

Tja det ka godt være traileren spoiler ret meget af historien, men det er den jo også næsten nød til for at sælge historien.. :P
Men en meget fin anmeldelse ellers syns jeg.. Nu er jeg den slags film-serer som nogle gange bare har lyst til mere fart og action end egentlig dybte så jeg blev sku underholdt, for så længe man ik stikker dyber i den så er det en udemærket film!
Jeg ka ik forstå at den har fået dårlige anmeldelser i USA, men hvis jeg sku gi den en karakter må det blive 4/6 ligesom thomas _h har gjordt!
Gravatar

#3 mimic 18 år siden

synes også¨det var en fed film, mindede en del om minority report i den anden halve del, og generalt end del bedre synes jeg, 4 ud af 6 her fra også, den får nok også en plads i min dvd samling.
Gravatar

#4 mr gaijin 18 år siden

#1 Nu har jeg ikke set filmen, men jeg kan heller ikke forestille mig hende som en 'skrigepige'. Hun har jo en afdæmpet dyb stemme, der hører til i sovekammeret, ikke i en skrigefilm.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#5 DjBeau 18 år siden

Helt enig med anmeldelsen.

Det her kunne have været et lille mesterværk, hvis det ikke havde været for den halvdårlig personinstruktion og de banale menneskejagter.
Dog synes jeg nu ikke helt biljagten nærmer sig den i Matrix. Men den er nu ganske fed. Jeg tog mig selv i at dukke mig for et flyvende toghjul.
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#6 filmz-MartinNH 18 år siden

Lidt mere end tom underholdning, i hvert fald i den første del. Fremragende effekter, gode actionscener og gode skuespillere. Alt i alt fin underholdning med lidt indlagt etisk tankestof der meget vel kan vise sig at blive aktuelt engang. 4 af 6 herfra.
Gravatar

#7 Hasselguff 18 år siden

På mange punkter enig med anmeldelsen men alligevel en smule mere positivt indstillet. Som sommerunderholdning fungerer "Island" fint med en interessant historie, der lige akkurakt får lov til at ånde under den heftige afslutning. Gode effekter, lækkert designet nær-fremtids miljø og tilstrækkeligt skuespil placerer for mine penge Bays film ved siden af "The Rock" - hans hidtil bedste.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#8 El vez 18 år siden

Jeg må indrømme at jeg desværre ender på 2/6. Jeg mener Bay havde alle forudsætninger for at lave en rigtig fed Sci-Fi film, men han fejler på mange punkter.

Skrev lidt mere i 'hvad så du fornylig' tråden:
http://filmz.dk/forum/item/13980/#50
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#9 filmz-hejmanden 18 år siden

Den gir lidt stof til eftertanke.. bla. hvorfor fanden har hun trusser på? Og hvorfor ser man ikke hendes patter da de bolle!

Og hvem er ham den dumme? Han er fuking dum i sit ansigt!
Gravatar

#10 filmz-thomas _h 18 år siden

#9 Ham den dumme?

Skriv ny kommentar: