“Jarhead” er et tiltrængt friskt pus til en genre, der efterhånden har fyret flere dødkedelige klicheer af end der er patroner i et Gatling-maskingevær. Billederne breder sig i bevidstheden som napalm på en tør kornmark. Replikkerne gnaver sig igennem brystkassen som ustoppelige projektiler. Skuespillet slår fødderne væk under én som en uforudset landmine. Det er kun januar, og vi har allerede en solid kandidat til titlen: årets bedste film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-hj 18 år siden

lyder da spændende :)

der er også cirka 70% på IMDB der mener at den fortjener 8 eller derover. imdb-jarhead

#insider, kom lige til at se din DVDsamling. Damn, jeg sad godt nok og måbede lidt over, at en person på 21 har så mange film, imponerende :D
Gravatar

#12 filmz-Bruce 18 år siden

Kan godt forstå Mendes. Ville også prioritere børnene først i den situation.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#13 filmz-vassago 18 år siden

Ja, jeg kan sagtens unde ham en pause i 20 år :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#14 The Insider 18 år siden

#11, jo tak, men det har desværre også tæret en del på økonomien. Dvd er noget farligt stas... :-)
War. War never changes.
Gravatar

#15 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Glimrende og velskrevet anmeldelse! Jeg synes dog selv at filmen var lidt af en skuffelse - minder mest af alt om et anelse fattigt sammenkog af Full Metal Jacket og Three Kings, uden den skarphed som begge film formår at bibringe emnet.
Det tekniske er flot (nu har han jo også fået fat i creme de la creme indenfor cinematography, klip etc.), skuespillet er glimrende, men jeg forlod i hvert fald salen med en tør smag i munden - den burde have haft mere at byde på.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#16 filmz-Don Drift 18 år siden

Yderst god anmeldelse, vil se meget frem til at se filmen. Syntes Jamie Foxx er en fænomenal skuespiller!
"Sideways, all days!"
Gravatar

#17 filmz-michaell 18 år siden

Rigtig god anmeldelse Insider! Jeg ser endnu mere frem til filmen nu!!
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#18 Spanner 18 år siden

Er det ikke den med ham der cowboy bøssen?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#19 The Insider 18 år siden

Tak for rosen gutter! Mht. Three Kings og Full Metal Jacket sammenligningerne, så er jeg især en stor tilhænger af Three Kings, men jeg foretrækker nu den lidt mere personorienteret tilgang til militæret i Golfkrigen, som der er i Jarhead. Mht. Full Metal Jacket synes jeg at den første og suverænt bedste halvdel af Kubricks film er glimrende, men 1. halvdels stærke intensitet og hudløse beskrivelse af militærets inhumane tilgang til soldaterkarrieren bliver afløst af en konventionel og kedelig 2. halvdel, hvorimod Jarhead holder hele vejen igennem. Samtidigt er den realistiske tone i Jarhead også et boost som sagt, efter min mening :-)
War. War never changes.
Gravatar

#20 filmz-gofferoffer 18 år siden

Det lyder jo fantastisk. Jeg har set frem til denne film længe og set traileren utallige gange for at beundre den fænomenale billedside af filmen, og det er noget, man altid kan forvente i en Mendes film.

Desuden er jeg enig i, at Road To Perdition er et stærkt undervurderet mesterværk (som desuden sendes på torsdag i tv).
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.

Skriv ny kommentar: