“Jarhead” er et tiltrængt friskt pus til en genre, der efterhånden har fyret flere dødkedelige klicheer af end der er patroner i et Gatling-maskingevær. Billederne breder sig i bevidstheden som napalm på en tør kornmark. Replikkerne gnaver sig igennem brystkassen som ustoppelige projektiler. Skuespillet slår fødderne væk under én som en uforudset landmine. Det er kun januar, og vi har allerede en solid kandidat til titlen: årets bedste film.
#11 filmz-hj 18 år siden
der er også cirka 70% på IMDB der mener at den fortjener 8 eller derover. imdb-jarhead
#insider, kom lige til at se din DVDsamling. Damn, jeg sad godt nok og måbede lidt over, at en person på 21 har så mange film, imponerende :D
#12 filmz-Bruce 18 år siden
#13 filmz-vassago 18 år siden
#14 The Insider 18 år siden
#15 filmz-Angel Eyes 18 år siden
Det tekniske er flot (nu har han jo også fået fat i creme de la creme indenfor cinematography, klip etc.), skuespillet er glimrende, men jeg forlod i hvert fald salen med en tør smag i munden - den burde have haft mere at byde på.
#16 filmz-Don Drift 18 år siden
#17 filmz-michaell 18 år siden
#18 Spanner 18 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#19 The Insider 18 år siden
#20 filmz-gofferoffer 18 år siden
Desuden er jeg enig i, at Road To Perdition er et stærkt undervurderet mesterværk (som desuden sendes på torsdag i tv).