“Jarhead” er et tiltrængt friskt pus til en genre, der efterhånden har fyret flere dødkedelige klicheer af end der er patroner i et Gatling-maskingevær. Billederne breder sig i bevidstheden som napalm på en tør kornmark. Replikkerne gnaver sig igennem brystkassen som ustoppelige projektiler. Skuespillet slår fødderne væk under én som en uforudset landmine. Det er kun januar, og vi har allerede en solid kandidat til titlen: årets bedste film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-msg21 18 år siden

#18 Pas på du ikke lokker bn ind i tråden:o)
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/strandgaard
Gravatar

#22 filmz-sanjo 18 år siden

Skal se den i aften, can't wait.. :)
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#23 filmz-michaell 18 år siden

same here!
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#24 filmz-michaell 18 år siden

Så fik jeg set Jarhead igår og jeg må sige at jeg er fuldt ud enig med The Insider :)
Filmen er blændende og jeg sad på kanten af biografsædet hele tiden! Skuespilpræstationerne er også fantastiske og jeg synes helt klart denne film slår Full Metal Jacket med længder! 6/6

Det har været en god start på 2006 for mig! Jarhead og Munich!
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#25 filmz-sanjo 18 år siden

Ja, en virkelig god film. Vil nok give den 5/6, min siddekamerat var ikke så glad for den, han var ekstremt skuffet.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#26 DarkLight 18 år siden

Synes ikke før jeg har været SÅ uening med en anmelder herinde. Heldigvis har jeg aviserne på min side :) Der sker jo ikke en skid i den film. Det kan godt være det er meningen, men det retfærdiggør ingenting :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#27 elwood 18 år siden

Har lige set den i biffen, fed film, hvem siger man behøver at se skudoffre efter skudoffre i en film om krig før den er go.

Alle spillede godt i den, Dennis Haysbert's rolle var også meget mundtre 8-)

Synes for øvrigt at Peter Sarsgaard, mindede en hel del om Kiefer Sutherland.

Billede siden var også meget flot, var især vild med natteoptagelserne med oliekilderne der brændte i baggrunden, og siluetterne af soldaterne i forgrunden.

Og ja udtoningen til sidst er rigtig godt fundet på, virkelig genialt.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#28 filmz-michaell 18 år siden

#26 your loss man..... your loss! ;)
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#29 filmz-chuper 18 år siden

Har lige været inde og se den, og den er uden tvivl til 6/6, da den formår at blande Krig og psyken bag, på samme tid synes jeg det er opfriskende af filmen rent faktisk ikke tager stilling direkte - Hvis man fulgte godt med ville man lægge mærke til soldaternes holdning.

Når det er sagt, er der stadig de formidable billeder, der lægger en claustophobisk stemning over det hele selvom det foregår i en ørken.
Gravatar

#30 DarkLight 18 år siden

#28, men kan ikke plukke hår af en skaldede. Og denne film - min sproglig udforderende ven - er en samling af ingenting.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: