“Jarhead” er et tiltrængt friskt pus til en genre, der efterhånden har fyret flere dødkedelige klicheer af end der er patroner i et Gatling-maskingevær. Billederne breder sig i bevidstheden som napalm på en tør kornmark. Replikkerne gnaver sig igennem brystkassen som ustoppelige projektiler. Skuespillet slår fødderne væk under én som en uforudset landmine. Det er kun januar, og vi har allerede en solid kandidat til titlen: årets bedste film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 pulse83 18 år siden

Den lyder jo unægteligt formidabelt interessant. Skal helt sikkert ses, efter sådan en anmeldelse!
Excuse me, Flo!
Gravatar

#2 putandtake 18 år siden

Jeg kan godt følge din anmeldelse, men jeg vil mene, at den er skudt 2-3 stjerner over målet. Det at filmen aldrig tager stilling for eller imod Golfkrigen, og i øvrigt indeholder overraskende få traditionelle actionscener gør, at den ender i en underlig form for stilstand. Det er sikkert et meget realistisk billede den tegner, men noget mesterværk vil jeg bestemt ikke kalde den - en skuffelse ville nok være mere rammende.
Gravatar

#3 lagoni 18 år siden

Den skal da vist nok ses, lyder ganske god og hvis jeg ikke var overbevist om Gyllenhaals talent efter Donnie Darko, var jeg dte da klart efter Brokeback Mountain.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4 filmz-JuuL 18 år siden

#2
Pointen er jo at der er tale om meningsløshed... Det pointe synes jeg filmen rammer perfekt!

Den er seriøs fed denne film!
Gravatar

#5 akerman 18 år siden

Jeg var overbevist efter Darko, få skuespillere kan gøre ham kunsten efter tror jeg. Dejligt at se at talent begynder at udmønte sig i succes også.

Nogen der ved hvor lang tid han brugte på at bodybuilde?
Gravatar

#6 filmz-no015 18 år siden

Jeg tror også jeg bliver nød til at se den, det lyder og ser ud som en feee film. God andmeldelse!
Gravatar

#7 zamm- 18 år siden

Jeg troede egentlig ikke filmen ville får sådan en stor success, men efter sådan en anmeldelse har jeg ændret mening!

God anmeldelse, keep the good work! :D
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#8 DarkLight 18 år siden

#2, jeg er enig. Den er for lunken til rigtig at ramme nogle følelser hos mig overhovedet. Her 2 dage efter jeg så den, syntes hele mellemstykket at være væk. Kun et par enkelte scener husker pga de stak meget ud fra det middelmådige. Og så husker jeg også starten pga. den store lighed med Full Metal Jacket. Utroligt den kan være magen til, scene for scene, de første 5 minutter og så stadig være så meget dårligere end førnævnte.

2½ / 6
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#9 filmz-FraQ 18 år siden

Jeg har ikke hørt at Mendes skulle være på vej ud af branchen. Det er da forfærdeligt, for manden er jo genial. Road to Perdition var god og American Beauty var sublim. Skal helt klart også ind og se Jarhead efter sådan en anmeldelse.
Gravatar

#10 The Insider 18 år siden

#9, man kan bl.a. læse om det her: http://www.imdb.com/news/wenn/2006-01-10 - trist hvis det udvikler sig sådan.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: