“Jarhead” er et tiltrængt friskt pus til en genre, der efterhånden har fyret flere dødkedelige klicheer af end der er patroner i et Gatling-maskingevær. Billederne breder sig i bevidstheden som napalm på en tør kornmark. Replikkerne gnaver sig igennem brystkassen som ustoppelige projektiler. Skuespillet slår fødderne væk under én som en uforudset landmine. Det er kun januar, og vi har allerede en solid kandidat til titlen: årets bedste film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 b e c h 18 år siden

Jeg har lige set Jarhead - jeg jeg er også helt enig - fantastisk film.

Dog undrer jeg mig - jeg kan ikke huske at jeg faldt i søvn under filmen, men scenen, fra traileren med bobblegum og kikkertsigte synes ikke at være på min DVD (R2 1 disk)!

Nogen der har set den på DVD og kan fortælle om jeg småsover, eller om scenen faktisk mangler??
Gravatar

#62 The Insider 18 år siden

#61, der er faktisk flere scener fra traileren, der ikke er inkluderet i den endelige udgave af filmen. Sådan er det jo faktisk efterhånden så ofte med trailere, da de bliver klippet et godt stykke tid inden filmen kommer i biffen og at filmen er helt færdigklippet.
Eksempelvis indeholder traileren også billeder fra en udendørsbegravelse, efter at soldaterne er kommet hjem igen, hvilket er tydeligt, hvis man studerer Gyllenhaals frisurer. Om dette var en alternativ Troy-begravelsescene eller måske bare en forlængelse af den nuværende vides ikke.
War. War never changes.
Gravatar

#63 b e c h 18 år siden

Lurede lige ekstamaterialet igennem, den er også under deleted scenes, hvor de også siger at det var et af de sidste cuts.

- Og det cut må da have været lidt af en darling to kill!

Tak for svar Insider.
Gravatar

#64 The Insider 18 år siden

No problemo.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: