“Julefrokosten” er måske nok lagt an som en letbenet bagatel i folkekomedietraditionen, der skal underholde i den mørke vintertid, men det er komik på et uhørt lavt niveau. Heide og co. burde tvangsallieres med nogen, der rent faktisk har talent for komik, inden de får lov til at lave flere film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 davenport 14 år siden

Vi savner Dirch Spasser og hans fjollerier..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#22 gi-jones 14 år siden

Jeg hører så til dem der syntes at Blå Mænd var sjov som bare fanden. Ikke andet end det, men det var også fint. Kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har set begge og som rent faktisk var godt underholdt af Blå Mænd.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#23 Nicki52 14 år siden

davenport (21) skrev:
Vi savner Dirch Spasser og hans fjollerier..

Det gør jeg også. Er ved at købe hans bedste på DVD.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#24 AP 14 år siden

Ja eller måske bare flere der laver film for det smalle publikum. Er der ikke for meget mainstream og populisme i den danske filmverden?
Gravatar

#25 filmz-Narniabæver 14 år siden

Det er lige før jeg har lyst til at bruge alle mine penge på alle Far Til Fire DVD'er i stedet for en Julefrokost i biografen.

Selvom jeg ikke har set den endnu.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#26 MOVIE1000 14 år siden

#25 så glæd dig til far til fire på japansk
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#27 Nicki52 14 år siden

[quote=MOVIE1000 (26)]#25 så glæd dig til far til fire på japansk
De lover jo de slår alt i vinterferien - så måske skal man give den en lille bitte chance :)
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#28 MiniJackE 14 år siden

Jeg var inde og se Julefrokosten til forpremiere i mandags. Det eneste som jeg kan berette, er at salene skraldgrinede igennem hele filmen og jeg personligt næsten grinte non stop i filmen. Jeg er stor fan af blå mænd og jeg synes at denne film har sammen humoristiske tilgang til folkekomedien som Blå mænd netop havde.

Jeg synes det er tragisk at vi altid skal være så hævet over dem der rent faktisk kan få lov til at lave film. Hvorfor kan vi i stedet ikke bare tage filmene som det de er, underholdning! En film hvor vi ikke behøver at tænke over hvor platte vittighederne er og i stedet bare grine med og nyde at platheden nogle gange godt kan være sjov. Jeg har det lidt sådan når jeg læser kommentarene fra brugerne og anmeldelserne, som når man står på et fodbold stadion og alle på tribunen føler de kan spille bedre fodbold end dem på banen.

lad os nu bare i stedet nyde at der kommer danske film og at det er tydeligt at skuespillerne og folkene bag kameraet tydeligvis har haft det skide skægt og lad det smitte af på jer når i skal ind og se denne "hjernedøde skændsel" til dansk film.

Det var så mit sure opstød.. hehe...
Gravatar

#29 Skeloboy 14 år siden

Kan de ikke bare komme forbi med et kamera i aften? :)
Gravatar

#30 filmz-Utyske 14 år siden

#28 -

Nå ja, men hvad så med folk der "tager filmene for hvad de er" (hvad det så end skal betyde) og ikke griner af filmen? Hvis filmen ikke underholder, har den jo fejlet, ikke sandt?

.. og at bruge at hele salen grinede som et argument, tja, de folk der sidder i salen, har nok forholdt sig til filmen og valgt at gå ind og se den alligevel, samt er sandsynligvis i målgruppen for den, så hvad beviser det? :)

Sæt 200 Saw-fans til at se den seneste udgave af Saw-filmen og så vil du sikkert have 99,9% tilfredse folk, sæt 200 andre mennesker, der ikke har et forhold til Saw-filmene, så vil billedet sikkert se anderledes ud, skal du se. ;)

Og hvorfor skal vi nyde at der kommer danske film, hvis vi:

1. ikke er i målgruppen for disse film.
2. ikke føler os underholdt af dem?
3. ikke føler behov for at støtte disse film p.g.a. ovenstående grunde og vi derfor ikke tager i biografer og lader os smitte af noget som helst, bortset fra måske influenza. :)

Ikke at jeg har set filmen, men allerede traileren viste at det er noget jeg ikke gider at ofre penge på og anmelderne har såmænd bare bekræftet det.. og nej, jeg drikke ikke latte, jeg drikker sort kaffe, der smager af kaffe med ekstra kaffe i. ;)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: