“Kick-Ass” er en filmisk buffet, der har meget og godt til den solidt brede smag, men som samlet måltid virker mere paradoksal end helstøbt. Et strammere fokus på den ironisk selvbevidste humor havde gjort filmen uomgængelig i Tarantino-klassen. Mere hit(girl) og mindre kick(ass) havde været en bedre dosering af Vaughns cocktail, hvor den uinteressante kærlighedshistorie og omsorgssvigtede alvorsside gør, at den desværre ikke sparker helt så meget røv som filmens potentiale giver lovning på, men dog væsentlig mere end Dave gør som superhelt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 frankdrebin 14 år siden

"Kick Ass" kicks ass!!!

5/6 Helt klart et syn værd!
Gravatar

#12 Tegningen 14 år siden

Enig med #11 :)

Ville helt klart også have sagdt 5/6.

Kick-Ass og Zombie land er uden tvivl de bedste film jeg har set det seneste år :)
Gravatar

#13 blahblah 14 år siden

Jeg forstår ikke hvordan anmelderen kan kritisere kærlighedshistorien, der ikke fylder mere end 10 minutter i filmen.
Den er der for at give sidste action scene lidt mere drama for Kick-Ass. Give ham noget at miste. Og hvis man ikke kan lide den, så fylder den som sagt kun 10 minutter af filmen.

Efter min mening en fantastisk vellavet film, fyldt med sjov og ballade. Og skidt godt pacet. Hit-Girl ville have mistet sit oomph hvis der havde været flere scener med hende. Der er fire action scener i filmen, og de er alle sammen unikke, og vigtige for historien.
Gravatar

#14 Mr. Chriss 14 år siden

En film der er voldsomt morsom, men samtidig laver den sjov, der hvor at jeg gerne ville have, at den skulle være lidt seriøs. Syntes, at kampscenerne i den er fantastiske, og hit girl er, som alle andre siger, FOR FED :)

4/6
Gravatar

#15 darkwizat 14 år siden

Jeg må gå så langt som til at kalde den en af de bedste superhelte film der er lavet 6/6 herfra.
Gravatar

#16 filmz-ab 14 år siden

Fantastico - Roger Ebert tager grueligt fejl med denne her. Det er en kanon underholdning, over i den mere kontroversielle ende, hvor der ikke blev lagt fingrene imellem. Den finder den helt rette balance mellem humor og alvor, og forfalder ikke til ringe spoof-film humor, men leverer i stedet god humor med glimt i øjet. Der spilles fint, og der er knald på actionsekvenserne, og det hele afsluttes med en medrivende dyst, som alene er billetten værd. Ta' den ikke for mere end den er, og gå ind og lad dig underholde. Fornøjelig oplevelse. 5/6
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#17 David Munch 13 år siden

Jeg synes det var en klassefilm, 5/6 stjerner herfra. Kæresten og jeg var godt betaget af den, og synes den holdt hele vejen igennem. Jeg synes ligefrem også det var en af de få film, hvor sidehistorien om teenagekærligheden rent faktisk holdt hele vejen igennem filmen!

Nød virkelig hovedpersonen, så genser ham gerne i en toer!

Folk bør klart se den.. :) Har ikke grinet så meget over en film i mange år..
Gravatar

#18 filmz-Utyske 13 år siden

Jeg så den i går og var virkelig godt underholdt. Jeg er glad for at Mark Millar fik gennemtrumfet at lave filmen i den blodige, voldelige og politisk ukorrekte form.

Jeg glæder mig allerede til at gense den. :)

8/10
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#19 Slettet Bruger [1890238458] 13 år siden

Super, super fed film - den er klart i toppen indenfor superheltegenren. Mht. kærlighedsdelen, så er jeg ret enig med # 17; den fyldte ikke for meget og bidrog med noget til historien.

Og Nicholas Cages meget voldsomme tendens til at gå mig på nerverne kom slet ikke til udtryk. Og så masser af kærlighed til Hit Girl og Kick-Ass herfra også!

5/6
Gravatar

#20 natterjack 13 år siden

#18 Det tror jeg sgu lige så meget, du kan give Matthew Vaughn æren for. :)

Skriv ny kommentar: