“Kick-Ass” er en filmisk buffet, der har meget og godt til den solidt brede smag, men som samlet måltid virker mere paradoksal end helstøbt. Et strammere fokus på den ironisk selvbevidste humor havde gjort filmen uomgængelig i Tarantino-klassen. Mere hit(girl) og mindre kick(ass) havde været en bedre dosering af Vaughns cocktail, hvor den uinteressante kærlighedshistorie og omsorgssvigtede alvorsside gør, at den desværre ikke sparker helt så meget røv som filmens potentiale giver lovning på, men dog væsentlig mere end Dave gør som superhelt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 evermind 13 år siden

#39 Hehe, det kan egentlig godt være filmmæssigt, faktisk. Tror måske vi er tilbøjelige til at være uenige diskussionsmæssigt? Nå, men Kick-Ass er i hvert fald stadig en super film! ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#42 filmz-ab 13 år siden

#41

Det kan du ha' ret i. Når jeg ser på din filmliste og bedømelser, ja så er vi pænt enige :-) Måske endda brødre :-) Diskussionsmæssigt forholder det sig måske lidt anderledes..
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#43 evermind 13 år siden

#42 Så må vi bare holde os til filmene, hehe. Det var i øvrigt godt at se, jeg ikke var den eneste, som fandt BN's vurdering af Watchmen og filmens persongalleri uretfærdig, men sådan varierer synspunkter jo så meget. :) Jeg synes, alle filmens karakterer er komplekse og spændende. I love it, blue penis and all!

Mht. Kick-Ass, så er den sammen med Inception umiddelbart mit bud på årets fedeste biografoplevelser indtil nu (og der er vi sikkert meget enige!). Og det er ikke, fordi der er megen tid tilbage at løbe på.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#44 filmz-ab 13 år siden

evermind (43) skrev:
Jeg synes, alle filmens karakterer er komplekse og spændende. I love it, blue penis and all!


haha! Blåt er godt - nu har jeg fået Eiffel 65 med sangen blue (da ba dee) på hjernen :-)

BN er også bare forkert på den, og det ved han (griner!)

Jup, de to du nævner er jeg helt enig i.. Jeg var dog også begejstret for et par andre, men oplevelsen var så stor, da jeg så Inception. Jeg havde også en fantastisk biooplevelse med Kick Ass, da jeg simpelthen var færdig af grin, at jeg næsten ikke kunne gå hjem bagefter. Det var tiltrængt, altså at grine så meget :-) Og normalt findes der ikke ret mange amerikanske komedier der er sjove.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: