“Kick-Ass” er en filmisk buffet, der har meget og godt til den solidt brede smag, men som samlet måltid virker mere paradoksal end helstøbt. Et strammere fokus på den ironisk selvbevidste humor havde gjort filmen uomgængelig i Tarantino-klassen. Mere hit(girl) og mindre kick(ass) havde været en bedre dosering af Vaughns cocktail, hvor den uinteressante kærlighedshistorie og omsorgssvigtede alvorsside gør, at den desværre ikke sparker helt så meget røv som filmens potentiale giver lovning på, men dog væsentlig mere end Dave gør som superhelt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-T-bird 13 år siden

Hmmmmm den film ser meget sjov ud.
Gravatar

#2 elwood 13 år siden

Lige kommet hjem fra biffen.

Som jeg skrev på FB Hey Wanted, Kick Ass says hi

Den her film var hel igennem fed, action scenerne er en fryd for øjet, og det kan godt være den opfattes som en joke film der gør lidt grin med superhelte, dette er langtfra sandheden, især en scene hen mod slutningen af er direkte modbydelig ku man sige, men fedt at de laver de her film, hvor ikke alt skal være så rosenrødt for helte og skurke.

Fed film!

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 LQmmel 13 år siden

Jeg så den torsdag på præmiere dagen. Jeg synes det var ok underholdning, men det er ikke en film jeg kommer til at se igen. Det eneste mindeværdige indslag er Hit Girl - hun er så også ret cool, det skal siges. Jeg havde høje forventninger, de blev desværre langt fra indfriet.

3/6 fra mig.
Gravatar

#4 Kviesgaard 13 år siden

Jeg synes det var en underholdene film, med et par overraskelser gemt i ærmet. Især kunne jeg godt lide den animerede sekvens med Big Daddys baggrundshistorie, om end jeg ikke er så pokkers begejstret for John Romita Jr. tegnestreg. Red Mist viste sig også at overraske mig i forhold til det jeg havde set i diverse trailere. Og så var Hit Girl bare for sej. En ganske udmærket film i mine øjne, som ikke skuffede, men underholdt godt.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#5 kasperfmn 13 år siden

En ren sekser herfra. Genial film!
Gravatar

#6 Nicki52 13 år siden

Fire stjerner fra mig. Den overraskede ikke mig. For mig var den forudsigelig, men fik en lille overraskelse med bamsen. Det fedste i filmen er self Hit Girl. Hovedpersonen (Kick-Ass) var ikke noget at råbe hurra for, ihvertfald ikke som superhelt. Glæder mig til toeren,
selvom Nicolas Cage ikke er med
.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#7 Kviesgaard 13 år siden

#6

Hovedpersonen (Kick-Ass) var ikke noget at råbe hurra for, ihvertfald ikke som superhelt.


Men er det ikke netop pointen med ham? Han er jo helt kikset som superhelt, hvilket i mine øjne får ham til at virke mere realistisk, men også samtidig viser hvorfor det at lege superhelt ikke rigtig vil fungerer i den virkelige verden.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 13 år siden

#7 Jo naturligvis, hvordan Nicki52 kan synes noget andet er sært her. Det er da en gennemgående pointe i hele filmen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 Nicki52 13 år siden

Lord Beef Jerky (8) skrev:
#7 Jo naturligvis, hvordan Nicki52 kan synes noget andet er sært her. Det er da en gennemgående pointe i hele filmen.

Synes det kunne være sejt hvis han kunne slås bedre. Ikke så han ligner en idiot. Men tilsidst er han sej, og jeg glædede mig til at se hvad våbnet var og jeg blev overrasket. Men det er faktisk kampscenerne der fungerede bedst. En af grundende til den ikke fik seks, det er fordi at når jeg har set en god film i biografen er jeg i "feel good" humør. Det var jeg bestemt ikke efter Kick-Ass. Tror følelsen hedder skuffet, men jeg havde jo ikke store forventninger til den.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#10 chronaden 13 år siden

#9

Hvis han pludselig kunne slås ville pointen jo gå tabt med ham.
http://www.lebowski.dk/film.html

Skriv ny kommentar: