Det eneste negative jeg egentlig har at sige om “Kill Bill” er, at der desværre er enkelte scener som virker en anelse overflødige. Jeg mener ærlig talt, at det var unødvendigt at dele filmen op i to dele. Personligt ville jeg bestemt ikke have noget imod at være vidne til Uma Thurman og co’s blodige og voldsomme udskejelser i 3 timer. Men filmen har trods alt en intelligent og veloplagt slutning (i modsætning til den vi så i årets anden “to-be-continued” film “Matrix Reloaded”) som får ventetiden mellem “Ringenes Herre” filmene til at føles som intet andet end et irriterende frikvarter. Morsom, nervepirrende, særdeles underholdende og endda en anelse skræmmende – “Kill Bill – Volume 1” er cinematisk dynamit.

Klik her for at læse mere om Quentin Tarantino i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#151 filmz-Alek 20 år siden

Imponerende.....Ja.......Kedelig i længden............Overhovedet ikke!
Dette er et stort visuelt mesterværk!
Uma Thurman er som skabt til rollen, hun sparker røv!
Det virker helt rigtigt at filmen er delt op i kapitler, så man ikke bliver alt for forvirret.
og i tegnefilms-delen blev jeg næsten helt rørt.
Det kommer aldrig til at virke alt for ovdrevet, eller grinagtigt, når blodet sprøjter ud til alle sider.
Når man har set på blodbadet i et stykke tid har man vændet sig til det og det bliver derfor helt normalt.

**SPOILERS**

Det sidste sort-hvidskift varer alt for lang tid, man bliver virkelig træt af det!
Jeg havde også glædet mig til at se et heftigt slag mellem Lucy Liu og Uma Thurman udi den dalende sne, men jeg blev lidt skuffet ovenpå Det store samuraislag, da den efter min mening var lidt for kort og tamt!

Men alt i alt: En meget blodigog storslået film, der tråds småfejl, stadig fastholder det bragende blodige helhedsindtryk.
Gravatar

#152 skittlez 20 år siden

#151 Fedt at nogen skriver lidt længere anmeldelser udover at filmen filmen stinker/styrer.

SPOILER
for mit vedkommende var slutopgøret fedt skruet sammen. Det viser hvor determineret Uma er når der bygges op til et større opgør og Liu bare bliver slagtet. Den sort / hvide ting synes jeg også holder, men jeg har self. ikke set filmen i et par måneder nu. Det kan være at et dvd gensyn ændrer min mening.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#153 filmz-Alek 20 år siden

#152 Det kan også sagtens være at jeg ændrer min mening efter at have genset den! Når man sidder i biografen og ser den for første gang, forventede jeg bare et til slag med overdrevet action! Skal klart se den igen på dvd, og så se om min mening har ændret sig!
-Forøvrigt tak for kommentaren!
Kan slet ikke vente til 2'eren, men jeg har en eller anden fornemmelse om at den skuffer! Kan godt være at det bare er fordi, så mange efterfølgere har skuffet fælt! Men fornemmelsen sidder i mig!
Gravatar

#154 filmz-Exitium 20 år siden

SKOD FILM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ej den er bare lidt tåget....
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#155 ks 20 år siden

Du godt nok også en smule tåget..
Gravatar

#156 filmz-ataris 20 år siden

Kan heller ikke se pointen ved at bumpe mange måneder gamle indlæg op igen med ligegyldige kommentarer. Synes iøvrigt at det er en rigtig god film, en personlig favorit. Glæder mig til at se 2'eren, fik ikke fanget den i biografen.
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#157 Kalle Ferm 20 år siden

Darth Dalle. Er ved at være træt af at se på dine intetsigende og ligegyldige kommentarer. Grow up please.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.

Skriv ny kommentar: