Det eneste negative jeg egentlig har at sige om “Kill Bill” er, at der desværre er enkelte scener som virker en anelse overflødige. Jeg mener ærlig talt, at det var unødvendigt at dele filmen op i to dele. Personligt ville jeg bestemt ikke have noget imod at være vidne til Uma Thurman og co’s blodige og voldsomme udskejelser i 3 timer. Men filmen har trods alt en intelligent og veloplagt slutning (i modsætning til den vi så i årets anden “to-be-continued” film “Matrix Reloaded”) som får ventetiden mellem “Ringenes Herre” filmene til at føles som intet andet end et irriterende frikvarter. Morsom, nervepirrende, særdeles underholdende og endda en anelse skræmmende – “Kill Bill – Volume 1” er cinematisk dynamit.
Klik her for at læse mere om Quentin Tarantino i Ugens filmz.
#1 filmz-Infophreak 21 år siden
The Insider tager godt nok munden ret fuld der. Men nu får vi jo se. Den sekvens må jeg hellere lægge godt mærke til, når jeg skal ind og se den.
#2 Morbid 21 år siden
Har læst et par tråde på imdb, hvor nogle af scenerne bliver beskrevet som unødvændige, ligesom du fremhæver. Men så er der andre derinde der siger, at selv disse scener vil give meget mere mening, efter man har set volume 2.
Om de aner hvad den snakker om kan jeg ikke sige :)
#3 filmz-laban 21 år siden
kan ikke vente, bare det snart var fredag.... kl 18:45 :)
#4 filmz-vassago 21 år siden
Jeg havde ikke rigtig nogen forventninger til filmen inden jeg gik ind, var lidt skuffet over at de havde delt den lidt - og det er jeg til dels stadig, for den er simpelthen så god at man gerne havde nuppet 2. del lige bagefter.
Taratino har virkeligt skabt en lille film perle, og den er i min bog, en af de mest 'nyskabende' action-film i nyere tid - mixet af genrer i de forskellige scener/kapitler er for genialt, og musikken til at underbygge dem er ligeledes genialt. Tarantino kan for min skyld vente 10 år med næste film hvis den bare er ligeså god...
#1: strømmen af anime-film er ret stor, og ud af de tusinder af film er der kun få der virkelig skiller sig ud fra mængden - såsom "Akira", "Ghost in the Shell" m.fl.
#5 Morbid 21 år siden
Jeg går og prøver på at holde forventningerne nede, men det er sq svært :)
#6 El vez 21 år siden
*glæder sig til i overmorgen*
#7 Spanner 21 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#8 filmz-loonie 21 år siden
" ... Ja ja køl lige af i dit Tarantino flip! Det er lige i overkanten af en generalisering. Så fantastik er det han har lavet nu heller ikke! Du fremhæver masser af vold og blod i din anmeldelse, så det kan være at man skulle give den en chance. Reservoir dogs var også en ok film, Pulp Fiction var noget bræk. Så en god, en dårlig betyder vel at denne her er god!
I may be wrong, but I doubt it
#9 Spanner 21 år siden
Det kunne være, at der fandtes mennesker for hvem vold og blod ikke er en absolut nødvendighed for at de kan nyde en film.
Tag dig sammen
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#10 filmz-loonie 21 år siden
I may be wrong, but I doubt it