Det eneste negative jeg egentlig har at sige om “Kill Bill” er, at der desværre er enkelte scener som virker en anelse overflødige. Jeg mener ærlig talt, at det var unødvendigt at dele filmen op i to dele. Personligt ville jeg bestemt ikke have noget imod at være vidne til Uma Thurman og co’s blodige og voldsomme udskejelser i 3 timer. Men filmen har trods alt en intelligent og veloplagt slutning (i modsætning til den vi så i årets anden “to-be-continued” film “Matrix Reloaded”) som får ventetiden mellem “Ringenes Herre” filmene til at føles som intet andet end et irriterende frikvarter. Morsom, nervepirrende, særdeles underholdende og endda en anelse skræmmende – “Kill Bill – Volume 1” er cinematisk dynamit.
Klik her for at læse mere om Quentin Tarantino i Ugens filmz.
#11 filmz-Kadann 21 år siden
http://www.imdb.com/title/tt0266697/
Jeg ville skyde på at de "odds" er væsentlig højere med en score på 8,4 ud af 10 mulige, talt ud fra 9830 stemmer på IMDb.
Men ok, der er jo altid mennesker der vil være anderledes, og finder det sjovt at kritisere film, bare fordi de vil være anderledes, og ikke reelt har noget at have det i.
#12 dyg 21 år siden
Det er så din mening. Min mening er, at Reservoir Dogs og Pulp Fiction er to af de fedeste film gennem tiderne. Jackie Brown, der ikke var skrevet af QT selv, var helt klart også fed, men manglede alligevel noget. Så med to überkoohle film og en meget fed film, så forventer man sig da endnu en fed film.
#13 filmz-Gruber 21 år siden
Personligt synes jeg den mega nice! Meget intellektuel og det gør at man aldrig glemmer den...
Glæder mig utrolig meget til Kill Bill!
#14 filmz-ill 21 år siden
#15 El vez 21 år siden
Kill Bill Vol. 2 - til næste forår.
#16 The Insider 21 år siden
#17 davenport 21 år siden
"We should have fucking shootguns"
#18 Morbid 21 år siden
Du fremhæver masser af vold og blod i din anmeldelse, så det kan være at man skulle give den en chance
Altså helt ærligt... Skal vi ikke bare lade de 2 citater tale for sig selv. Man må håbe du en dag udvikler en smag for film, der ikke kun går op i action og blod. Hvis ikke har jeg ondt af dig.
#19 filmz-loonie 21 år siden
I may be wrong, but I doubt it
#20 filmz-Retep 21 år siden
Ellers virker anmeldelsen ikke skide objektiv, men det kan sådan nogen vel umuligt være.