Det eneste negative jeg egentlig har at sige om “Kill Bill” er, at der desværre er enkelte scener som virker en anelse overflødige. Jeg mener ærlig talt, at det var unødvendigt at dele filmen op i to dele. Personligt ville jeg bestemt ikke have noget imod at være vidne til Uma Thurman og co’s blodige og voldsomme udskejelser i 3 timer. Men filmen har trods alt en intelligent og veloplagt slutning (i modsætning til den vi så i årets anden “to-be-continued” film “Matrix Reloaded”) som får ventetiden mellem “Ringenes Herre” filmene til at føles som intet andet end et irriterende frikvarter. Morsom, nervepirrende, særdeles underholdende og endda en anelse skræmmende – “Kill Bill – Volume 1” er cinematisk dynamit.

Klik her for at læse mere om Quentin Tarantino i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-cko 21 år siden

Så den kl 13:45... Og fuck hvor var den fed. Der var nogle få ting i den jeg ikke var vild med.

SPOILER!!!

Split screeen scenen var ikke så fed. Jeg kan best lide split screen når der egentlig foregår noget på begge sider.

Og så er jeg heller ikke vild med at det er to film. Jeg har bare lyst til at se den færdig. Men ved tilgengæld ikke hvad der skulle klippes ud for een 3 timers film... hmm.

SPOILER SLUT

Musikken synes jeg godt om. Man kan virkelig høre når Morricone slår igennem med sine trompeter osv. Jeg var helt oppe at køre. Suk. jeg skulle have set den igen lige bagefter...... til alle dem der ikke har set den... GLÆD JER!!!!
5/6 fra min side.
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#52 filmz-psmadsen 21 år siden

Når det er Tarantino kan man selvfølgelig ikke lade være med at opbygge enorme forventninger, men som altid er de vand imod det mundsavl man gang på gang må finde sig i...

Filmen er jo fuldstænding sublim, en rigtig perle og efter min mening klart den bedste film i år. Filmens helt unikke stemning, musikken og ikke mindst dens selvironi og gennemført flotte stil er allesammen medvirkende til at jeg ikke vil tøve med at give filmen 6/6.

Kort vil jeg sige filmen ligesom Tarantinos andre mesterværker scorer højt på at fortælle en historie frem for bare at lave en film der stræber efter at nå en given slutning. Tarantino vil lave film, 90% af alle andre instruktører vil bare fortælle hvordan det hele ender.

Jeg er lidt uforstående overfor hvad du mener med unødvendige scener, jeg syntes filmen er perfekt som den er nu, men sådan er vi jo så forskellige...

En ting der dog kan irritere mig er de folk der kritiserer Kill Bill for ikke at indeholde Tarantinos dialoger. Det er jo en slem generalisering, og jeg kan ikke andet end have respekt for den mand. Godt nok er der langt mellem hans film, men hvis bare alle lavede film som ham (eller i det mindste flere)...
hehe
Gravatar

#53 trekster 21 år siden

Uhhhhhhh!!
Nuff said!
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#54 El vez 21 år siden

Jeps, jeg er også lige vendt tilbage fra 2 timer i action-land.

I en anmeldelse så jeg filmen nævnt som værende uden humor og uden Tarantinos touch - det var ihvertfald en ordentlig gang vås!

Især synes jeg Tarantinos evne til at øge energiniveauet i en scene, blot ved hjælp af musik, pauser eller visuelle teknikker er helt fantastisk.

Man skal ikke forvente Pulp Fiction eller Resevoir Dogs, men derimod en actionfilm der går helt nye veje (og en del gamle :) - glimrende underholdning!

cko:
SPOILER!
Split screen scenen var netop spændende fordi Uma (næsten) ikke rørte på sig.. på den måde blev der tilført suspense.. Jeg sad ihvertfald og tænkte 'kom nu kom nu, move an eyelash' men der skete ingenting - det var en go lille cliffhanger.
SPOILER END!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#55 filmz-Retep 21 år siden

urbans anmelder syntes kill bill tog sig selv meget alvorligt og var uden humor. Det er nok sidste gang jeg læser deres anmeldelser uden et smil på læben.
Gravatar

#56 Spanner 21 år siden

Kanon film.

Jeg ville nu gerne have spenderet 1½ time ekstra i stedet for at skulle vente på Vol 2. Jeg synes faktisk også, at den virker som om den er pacet som en helaftensfilm.

Musikken var som sædvanlig fabelagtig.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#57 Hasselguff 21 år siden

Jeg vil så våge skindet her dette Pro-Tarantino forum og sige at jeg faktisk ikke brød mig særligt meget om filmen.

For det første lider den utroligt meget af at være skåret over på midten - første halvdel af handlingen kan slet ikke stå på egne ben, og der er ikke visuelt lir nok til at men kan se bort fra det papirtynde plot. Det her er en film jeg blot registrerede men ikke følte, og der er ikke een af karaktererne som jeg rigtigt kunne forholde mig til.

Havde vi fået anden halvdel med ville den måske have virket lidt mere helstøbt, men det her er en tynd kop te der ikke holder det den lover i første scene. Anime sekvensen og sangen fra traileren var klart de fedeste elementer.

3/6
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#58 Spanner 21 år siden

kætter

;)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#59 filmz-cko 21 år siden

hmm kan godt se din pointe med split screen scenen. Nu jeg tænker nærmere over det sad jeg netop og holdt meget øje med Uma Thurman da jeg regnede med at noget ville ske, samtidig med at jeg ikke ville "misse" hvad Darryl Hannah lavede...

Kan heller ikke se nogen "unødvendige" scener... den skulle dog have været een film efter min mening.

54
Jeg fatter heller ikke anmeldere der ikke synes at tarantino's humor eller touch er med, det er netop tydeligt at det er en tarantino film, mere tydeligt end Jackie Brown (som alligevel er en god film)

Glæder mig til at se den IGEN!
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#60 filmz-loonie 21 år siden

#57 - det er også at vove halsen i det her forum (:

Skriv ny kommentar: