Det eneste negative jeg egentlig har at sige om “Kill Bill” er, at der desværre er enkelte scener som virker en anelse overflødige. Jeg mener ærlig talt, at det var unødvendigt at dele filmen op i to dele. Personligt ville jeg bestemt ikke have noget imod at være vidne til Uma Thurman og co’s blodige og voldsomme udskejelser i 3 timer. Men filmen har trods alt en intelligent og veloplagt slutning (i modsætning til den vi så i årets anden “to-be-continued” film “Matrix Reloaded”) som får ventetiden mellem “Ringenes Herre” filmene til at føles som intet andet end et irriterende frikvarter. Morsom, nervepirrende, særdeles underholdende og endda en anelse skræmmende – “Kill Bill – Volume 1” er cinematisk dynamit.
Klik her for at læse mere om Quentin Tarantino i Ugens filmz.
#61 filmz-psmadsen 21 år siden
det er lige præcist det jeg syntes er fedt ved filmen, den tager ikke sig selv en skid seriøst.
#62 filmz-cko 21 år siden
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#63 filmz-cko 21 år siden
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#64 The Insider 21 år siden
#65 chandler75 21 år siden
#66 Morbid 21 år siden
Er mere til den musikstil han kørte i pulp fiction. Synes de sange holder mere, når man bare hører dem på anlægget, og ikke inde i filmen.
#67 filmz-Daniel_Logan 21 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#68 NOWhere 21 år siden
#69 filmz-Kadann 21 år siden
Jeg har netop siddet og set Filmland på DR1, og jeg undrer mig lidt over anmeldelsen, da anmelderen fortæller at Copperhead er den første der dør. Det er hun jo ikke.. den første der dør, er Cottonmouth. Tarantino laver jo bare det sædvanlige trick, med at vise filmen i omvendt rækkefølge.. men, man ser jo at The Bride streger Copperhead ud som nr. 2, hvor Cottonmouth allerede er streget ud.
Det andet der undrer mig, er at alle anmeldelser nævner at Uma Thurman har den samme dragt på som Bruce Lee har. Det er så ikke sandt, fordi Bruce Lee har en heldragt på, hvor Uma Thurman har læderbukser og bluse, samt jakke, som ganske rigtigt ligner det Bruce har på, og helt sikkert er en klokkeklar reference til "Game of Death", men det er altså ikke den samme dragt.
Måske lidt flueknepper-mode, men sådan noget er lidt småirriterende for mig.. :)
Men.. med alt det bag mig, kan jeg sige, at der kun er én ting i filmen der irriterer mig lidt.. den sidste kampscene, hvor billedet skifter til sort/hvid på et tidspunkt, og senere tilbage til farve.. der er det helt tydeligt, at filmen er optaget i farver, og så lavet til sort/hvid. Det er lidt ærgeligt, fordi rigtige sort/hvid optagelser er meget flottere. Bortset fra det, så følte jeg mig godt underholdt og glæder mig helt sikkert til Vol. 2. :)
#70 Spanner 21 år siden
Nu har jeg ikke set anmeldelsen, men det kunne være at han mente, at hun er den første, der dør i filmen.
Ang. dragten, så er det en tribute til Game of Death. Jeg ved ikke hvem, der har den ude, at det skulle være den samme dragt.
Jeg er enig i at det sort/hvide indslag i kampscenen er irriterende. Hvis man er heldig kan det være, at man kan få den ucensurerede japanske version at se på DVD.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem