Det eneste negative jeg egentlig har at sige om “Kill Bill” er, at der desværre er enkelte scener som virker en anelse overflødige. Jeg mener ærlig talt, at det var unødvendigt at dele filmen op i to dele. Personligt ville jeg bestemt ikke have noget imod at være vidne til Uma Thurman og co’s blodige og voldsomme udskejelser i 3 timer. Men filmen har trods alt en intelligent og veloplagt slutning (i modsætning til den vi så i årets anden “to-be-continued” film “Matrix Reloaded”) som får ventetiden mellem “Ringenes Herre” filmene til at føles som intet andet end et irriterende frikvarter. Morsom, nervepirrende, særdeles underholdende og endda en anelse skræmmende – “Kill Bill – Volume 1” er cinematisk dynamit.

Klik her for at læse mere om Quentin Tarantino i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 filmz-Plimmer 21 år siden

#70 Hvad er det der er blevet censureret væk?
Famous last words: What duck?
Gravatar

#72 azathoth 21 år siden

#71: Farven i en del af den store kampscene.

Amerikansk version: sort/hvid
Japansk version: farver
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#73 filmz-Plimmer 21 år siden

Ahh ok.

http://japattack.com/japattack/film/tarantino.html

Synes lige i skal læse det link. Det er et Quentin interview hvor han ikke er stiv eller tager pis på den amerikanske presse (nok fordi det er en japaner der interviewer). Han fortæller om hvor han har fået en hel del af sin inspiration fra. Meget interesant læsning, IMO.
Famous last words: What duck?
Gravatar

#74 Spanner 21 år siden

Fed artikel
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#75 Toranaga 21 år siden

Kill Bill: The Fall of Tarantino

Jeg var ret skuffet over filmen. Vist havde den nogle sjove scener, men der er alt for lidt i den til at holde tiden ud.
Gravatar

#76 filmz-loonie 21 år siden

#75 Meget enig... om ikke andet så kan faldet aldrig blive særlig langt. Det er begrænset hvor meget fald det kan blive til, når det allerede er så langt nede...

Men fanden for noget opreklameret CRAP! Jeg er ret sikker på hvis det ikke var for det kendte instruktørnavn, var den film aldrig kommet anderledes ud end direkte på dvd. Den er ikke engang særlig velgjort kvalitetsmæssigt. Det er ligesom der blev brugt for meget energi på at være special end god!!!

#77 Morbid 21 år siden

Vi har hørt din mening loonie
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#78 DarkLight 21 år siden

Så fik jeg endelig set filmen. Måtte transporteres 60 km for at se den, da vores lokale biograf ikke gad at vise den, men hvad gør man ikke for kunsten.

En af de ting som skinner igennem hele filmen er den fantastiske lydside. Som det er blevet kommenteret har Tarantino en evne til at skabe en utrolig intensitet med lyd alene. Hvis man så også laver en genial scenografi, kan det næsten ikke ende galt. Alene disse 2 ting gjorde filmen værd at se.
Jeg synes det er en skam at volden er blevet fremhævet så meget som den er, da det faktisk ikke en _så_ voldelig film igen. I de 2-3 scener hvor der er kamp er det rigtig den er voldelig/blodelig, men ellers ikke. Det betyder at disse scener skal bæres oppe af noget, og vi kan vist alle hurtig blive enig om at det ikke er en sublim historie. Jeg agter dog ikke at uddybe det mere, da jeg synes at filmen fortjener at blive set i dens sammenhæng og ikke kun første del.

Til sidst kan jeg da lige nævne at jeg rigtig godt kunne lide skiftet til sort/hvid, da man fik et helt andet syn på det. Man opfattede det ikke som blod længere, og fik derfor et andet syn på scenen. Rigtig fedt lavet. Dejligt at se at Tarantino ikke er bange for at lege.

Min del-karakter ender på 4/6 og kan muligvis ændre sig når jeg ser anden del. Og jeg kan ssq næsten ikke vente til Februar.. :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#79 azathoth 21 år siden

Jeg tror nu mere at det sort hvide var et spørgsmål om at undgå den frygtede NC-17 rating!

Da jeg så filmen anden gang, syntes jeg sjovt nok at jeg havde set nogen af scenerne i farver... men det var nok bare min underbevidsthed der spillede mig et pus og selv havde lagt farver på i min hukommelse ;)

Mon ikke der kommer en unrated version hvor det hele er i farver... man har vel lov at håbe.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#80 DarkLight 21 år siden

Man ser jo ikke scenen for blodet skyld ? Det vil jeg da ikke håbe du gjorde...
"Wow se alt det blod hvor sejt ! Juhuuu"

Man ser det pga alt det andet der sker...
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: