Det eneste negative jeg egentlig har at sige om “Kill Bill” er, at der desværre er enkelte scener som virker en anelse overflødige. Jeg mener ærlig talt, at det var unødvendigt at dele filmen op i to dele. Personligt ville jeg bestemt ikke have noget imod at være vidne til Uma Thurman og co’s blodige og voldsomme udskejelser i 3 timer. Men filmen har trods alt en intelligent og veloplagt slutning (i modsætning til den vi så i årets anden “to-be-continued” film “Matrix Reloaded”) som får ventetiden mellem “Ringenes Herre” filmene til at føles som intet andet end et irriterende frikvarter. Morsom, nervepirrende, særdeles underholdende og endda en anelse skræmmende – “Kill Bill – Volume 1” er cinematisk dynamit.
Klik her for at læse mere om Quentin Tarantino i Ugens filmz.
#81 Morbid 21 år siden
Hvis du nu kunne din filmz historie, ville du vide, at det ikke er pga. rating problemer, de har lavet den scene til sort-hvid.
Tjeck her
:D
#82 azathoth 21 år siden
Jeg kan godt klare at se blod kære distributør... stik mig nu bare nogen farver!
#83 Morbid 21 år siden
for dem der er for dovne til at klikke videre:
Der er en scene hvor der er så meget vold at filmens farver bliver til sort-hvid, så blodet ligner olie. Det er cinematisk, det er kunst. Man kan tage det til et højere niveau og vise hvad vold er, på sådan en forstærket måde at man ikke længere tænker på det som vold, man tænker på det som et sprog
#84 azathoth 21 år siden
#85 azathoth 21 år siden
Den japanske version er mere voldelig og i farver hele vejen igennem. Det er jo nemt at sige at det sort/hvide er "kunstnerisk" men jeg tror ikke en døjt på det, beklager Quentin! Det er og bliver et rating-spørgsmål!
... og hvorfor fanden skal han bestemme hvem der skal se den i farver og i hvem der skal se den i sort-hvid... jeg er en stor dreng, jeg kan godt tåle at se blod!
... og hvis det havde været et kunstnerisk valg burde han nok have lavet alle versioner ens, right?
#86 El vez 21 år siden
#87 DarkLight 21 år siden
Og lige en sidste ting Hr. Distributør. Nu du er igang med at sende azathoth en ødelagt film, så medsend lige et kunstværk hvor Mona Lisa griner over hele fem-øren. Han vil jo have det hele med. Kunst eller ej. :)
#88 azathoth 21 år siden
Bare en skam der mangler nogen af numrene fra filmen!! Guess we can't have it all :C
#89 azathoth 21 år siden
#90 DarkLight 21 år siden
Men dette står også i det du linkede til :
Of course, images of dismembered corpses falling en masse into a bloody pool have more impact in color than in black and white, but while Bender admits the Japan version is more violent than the American one, he maintains that all the changes were made in the name of style and aesthetics.
"Quentin just felt that stylistically, (it's what) the Japanese would want," explains the producer, who has been working with Tarantino since Reservoir Dogs. "It's just a vibrant, more aggressive feeling. It's a stronger feeling. With black and white, it gives it a different style.
Og mere....
Men man kan jo altid være på tværs nu man pure nægter at vedkende sig det manden selv har sagt. Du kan aldrig overbevise mig om det ikke er et kunstnerisk valg, når de selv siger det.
Det er Ockham's Razor.