Trods al spektaklet så lever “King Kong” dog først og fremmest i de stille øjeblikke, hvor Naomi Watts og Kong finder en smule fred sammen. Det siger noget om Watts og Andy Serkis’ (der ligger ansigtsudtryk til Kong) evner, at et så usandsynligt forhold virker så overbevisende. Derudover er Adrien Brody god som Driscoll, mens Jack Black er slet og ret fænomenal som den Orson Welles-lignende instruktør, der er fuldstændig fokuseret på sin film (og som desperat klamrer sig til sit kamera i pressede situationer).
“King Kong” er ikke alene en spændende film, den er også en rørende fortælling. Selvom den er en genindspilning, og endda en loyal en af slagsen, så føles historien frisk og ny. Til trods for et par små mangler så er den uden tvivl blandt årets bedste film og en af de største filmoplevelser i år.
#91 Lady Arwen 18 år siden
WOW SIKKE EN GENINDSPILNING!!!!
Peter Jackson har gjort det IGEN!
Vildt god måde at lave den på med så MANGE elementer fra den gamle film. Skuespillerne gør det jo også rigtig godt var ret begejstret over Andy Serkis han var ret cool som Lumpy the cook og ikke at forglemme King Kong...(Nu kan jeg sige at jeg både har Gollum og Kongs autografer ;)
Var også glad for at jackson har taget det element med ind i filmen at Jack og Kong faktisk er rivaler!
Helt klart 6/6
#92 filmz-Bruce 18 år siden
#93 filmz-Crosader 18 år siden
Uden tvivl årets bedste film. Efter min mening bedre end "Ringenes Herre" trilogien. Skynd jer at se den!
#94 inflector 18 år siden
#95 filmz-zanoan 18 år siden
"A truth that is told with bad intents beats all the lies you can ever invent" - William Blake
#96 gizmomis 18 år siden
Havde ellers mine betænkninger omkring castingen, især Jack Black og Adrien Brody var jeg i tvivl om var de rette til rollerne, men efter at have set filmen synes jeg de passede perfekt, modig casting der bare virker.
Fede effekter især Kong og new york.
Og for min skyld måtte den godt have varet en time mere, fattede slet ikke der kunne være gået 3 timer da den sluttede.
#97 filmz-kant 18 år siden
Go Jul
Vildt!
-------------------
#98 filmz-Dennis 18 år siden
Som #81 nævner, så er det skrig Ann skal lave og Kong, som derefter brøler noget der er lavet specielt til traileren. MEN, de scener fra sumpen, må næsten komme på en KK Extended Edition DVD, for i Production Diaries for man altså indblik i et kæmpe set, omkring de scsner der skal foregå i sumpen. De kommer med på en DVD, helt sikkert.
Derudover er King Kong en fed film, gennemsyret af en barnlig eskapisme og kærlighed til den gamle eventyr film. Men som flere andre nævner, har tidspresset medvirket til nogen forhastede scener. Hele scenen med Brontusaorus flugten, er simpelthen for ringe lavet, for forvirrende og egentlig ufrivilligt komisk.
Tempoet er helt perfekt i filmen og jeg syntes ikke den er for lang i første akt. CGI´en er fantastisk til at opbygge de rette landskaber og miljøer i filmen. Her kunne Lucas lære noget af, at man skal bruge CGI´en sammen med "miniatures" og andre ting, der giver filmen et mere realistisk look.
Kingkong er fantastiskt lavet og de scener hvor han leger med Ann er helt klart de bedste + V-rex scenen!
Efter at have set Production Diaries igennem, så er jeg faktisk overrasket over, hvor meget der egentligt er skudt i et studie og ved brug af Green Screen. Det ser meget mere realistiks ud i filmen, end jeg havde turde håbet.
5/6 herfra.
#99 filmz-Exitium 18 år siden
#100 JannikAnd 18 år siden