Trods al spektaklet så lever “King Kong” dog først og fremmest i de stille øjeblikke, hvor Naomi Watts og Kong finder en smule fred sammen. Det siger noget om Watts og Andy Serkis’ (der ligger ansigtsudtryk til Kong) evner, at et så usandsynligt forhold virker så overbevisende. Derudover er Adrien Brody god som Driscoll, mens Jack Black er slet og ret fænomenal som den Orson Welles-lignende instruktør, der er fuldstændig fokuseret på sin film (og som desperat klamrer sig til sit kamera i pressede situationer).
“King Kong” er ikke alene en spændende film, den er også en rørende fortælling. Selvom den er en genindspilning, og endda en loyal en af slagsen, så føles historien frisk og ny. Til trods for et par små mangler så er den uden tvivl blandt årets bedste film og en af de største filmoplevelser i år.
#1 Spanner 18 år siden
Jeg var voldsomt overrasket over Jack Black, som rent faktisk viser at han kan spille skuespil - og ikke bare ligne en epileptisk klovn på amfetamin som han plejer.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#2 filmz-milf hunter 18 år siden
Jack Black er på ingen måde fejlcastet! Intet er "fejl" ved den film! Perfect work PJ
#3 filmz-TC 18 år siden
#4 HelmerJ 18 år siden
Det kunne jo være nogen der ikke var opdraget så indsætter lige en
Han var lige ved at blive for Jack Black i scenen med alle fotograferne på på åbnings aftenen.
#5 filmz-jilted ace 18 år siden
#6 HelmerJ 18 år siden
#7 filmz-jilted ace 18 år siden
Skal ind og se den med en håndfuld venner, og Lørdag var den eneste dag at alle kunne....
Så jeg må jo væbne mig med tålmodighed lidt endnu.... Selvom det er SVÆRT!!!
#8 evermind 18 år siden
Må dog tilstå, at computereffekterne i hvert fald i en enkelt scene lod noget tilbage at ønske:
Efter den indlagte pause åbnede 2. halvdel med ovennævnte scene, og jeg frygtede et sekund, at den eventyroplevelse, filmen havde bygget så godt op til ville ende med at skuffe.
Den kom dog stærkt igen i den efterfølgende actionsekvens, og derfra stod den bare på nonstop monkey spanking, hehe.
Sjov, rørende, hæsblæsende, eventyrlig - og selv om det er god popcorn-underholdning betyder det ikke, at den intet har på hjerte. Dejligt med endnu en Peter Jackson-jul! :oD
PS: Nåja, og Jack Black er virkelig som skabt til den rolle!!
#9 gladiator 18 år siden
man sidder bare helt oppe i skærmen og mna kommer virkelig til at holde af verdens sødeste abe, vil jeg næsten kalde den :)
#10 Juhler 18 år siden