Trods al spektaklet så lever “King Kong” dog først og fremmest i de stille øjeblikke, hvor Naomi Watts og Kong finder en smule fred sammen. Det siger noget om Watts og Andy Serkis’ (der ligger ansigtsudtryk til Kong) evner, at et så usandsynligt forhold virker så overbevisende. Derudover er Adrien Brody god som Driscoll, mens Jack Black er slet og ret fænomenal som den Orson Welles-lignende instruktør, der er fuldstændig fokuseret på sin film (og som desperat klamrer sig til sit kamera i pressede situationer).

“King Kong” er ikke alene en spændende film, den er også en rørende fortælling. Selvom den er en genindspilning, og endda en loyal en af slagsen, så føles historien frisk og ny. Til trods for et par små mangler så er den uden tvivl blandt årets bedste film og en af de største filmoplevelser i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Spanner 18 år siden

Fantastisk underholdning. Jeg synes, at filmen er lidt lang tid om at finde sin tone, men alt er glemt da Kong toner frem på lærredet og den helt store rutchebanetur begynder.

Jeg var voldsomt overrasket over Jack Black, som rent faktisk viser at han kan spille skuespil - og ikke bare ligne en epileptisk klovn på amfetamin som han plejer.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#2 filmz-milf hunter 18 år siden

Uha det er godt nok lang tid síden en film har givet mig sådan et sus i maven, og lang tid siden jeg har været så rørt. Det er helt og igennem en fantastisk film.
Jack Black er på ingen måde fejlcastet! Intet er "fejl" ved den film! Perfect work PJ
“Me, lager. Finchy, Lager. Gareth, lager sometimes cider, so different drinks for different...needs.”
Gravatar

#3 filmz-TC 18 år siden

KANON film!!! Den skal ses...
Gravatar

#4 HelmerJ 18 år siden

købte det hele 100%, utroligt godt lavet.

Det kunne jo være nogen der ikke var opdraget så indsætter lige en
Man sidder jo nærmest og beder til at han har ændret slutningen. Jeg sad og blev helt harm på de to der bare render op på brystet af Kong hvor han ligger nede på gaden


Han var lige ved at blive for Jack Black i scenen med alle fotograferne på på åbnings aftenen.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#5 filmz-jilted ace 18 år siden

AAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!.... Kan det ikke bare snart blive Lørdag - kl 20.00!!!
Gravatar

#6 HelmerJ 18 år siden

Hvorfor det, så du den ikke på premieren?
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#7 filmz-jilted ace 18 år siden

Nope!!.... ;(

Skal ind og se den med en håndfuld venner, og Lørdag var den eneste dag at alle kunne....
Så jeg må jo væbne mig med tålmodighed lidt endnu.... Selvom det er SVÆRT!!!
Gravatar

#8 evermind 18 år siden

Fed ramasjang!
Må dog tilstå, at computereffekterne i hvert fald i en enkelt scene lod noget tilbage at ønske:

Scenen med brontosaurerne, der bisser ned gennem dalen... de så lige lovlig computerskabe ud, samtidig med, at det var alt for tydeligt, at skuespillerne var klippet ind oveni...

Efter den indlagte pause åbnede 2. halvdel med ovennævnte scene, og jeg frygtede et sekund, at den eventyroplevelse, filmen havde bygget så godt op til ville ende med at skuffe.

Den kom dog stærkt igen i den efterfølgende actionsekvens, og derfra stod den bare på nonstop monkey spanking, hehe.

Sjov, rørende, hæsblæsende, eventyrlig - og selv om det er god popcorn-underholdning betyder det ikke, at den intet har på hjerte. Dejligt med endnu en Peter Jackson-jul! :oD

PS: Nåja, og Jack Black er virkelig som skabt til den rolle!!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#9 gladiator 18 år siden

Den er super super fed den her film.
man sidder bare helt oppe i skærmen og mna kommer virkelig til at holde af verdens sødeste abe, vil jeg næsten kalde den :)
Gravatar

#10 Juhler 18 år siden

Glæder mig til den 22. hvor jeg skal ind og se den gratis, som juleafslutning med skolen... :D

Skriv ny kommentar: